جزئیات بروزرسانی بزرگ کاردانو پس از راه‌اندازی SundaeSwap اعلام شد

اعلام زمان بروزرسانی بزرگ کاردانو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ بهمن ۱۴۰۰

کاردانو همزمان با راه‌اندازی SundaeSwap، جزئیاتی از بروزرسانی بزرگ خود را نیز اعلام کرد و وعده‌هایی برای بهینه‌سازی‌های جدید در شبکه خود داد. یکی از این بهینه سازی‌ها، مقیاس‌بندی‌های جدید در کاردانو است. برای خواندن خبر اعلام زمان بروزرسانی بزرگ کاردانو با بیتستان همراه باشد.

در یک رشته توییت، IOHK، شرکت مادر Cardano، جزئیاتی از بروزرسانی بزرگ این شبکه را اعلام کرد. این بروزرسانی مستلزم افزایش واحدهای حافظه Plutus script به ۱۲/۵ میلیون است. تغییرات اولیه پنج روز پس از شروع فرآیند پیشنهاد بروزرسانی یعنی ۲۵ ژانویه اعمال خواهد شد.

اعلام زمان بروزرسانی بزرگ کاردانو

بهبود پارامترهای Memory/CPU برای Plutus یکی از روش‌هایی است که کاردانو قصد دارد در سال ۲۰۲۲ با آن اقدام به مقیاس‌بندی کند. روش‌های دیگر مقیاس‌بندی عبارتند از: افزایش اندازه بلوک، ایجاد مسیرهای جدید، تأییدکننده‌های ورودی، بهبود گره‌ها، ذخیره‌سازی روی دیسک، زنجیره‌های جانبی، بارگذاری مقیاس‌بندی ۲ لایه Hydra و راه‌حل Mithril

بهینه‌سازی شبکه به عنوان بخشی از مرحله مقیاس‌بندی

طبق گزارشات اخیر، کاردانو در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک سری بهینه‌سازی‌ها برای ورود بسیاری از پروژه‌های DeFi در هفته‌های آینده است. علاوه بر این، کاردانو امیدوار بود که SundaeSwap، یک صرافی مالی غیرمتمرکز (DeFi) در Cardano و ISO آن، در عصر روز پنجشنبه، ۲۰ ژانویه (EST) راه‌اندازی شود.

اعلام زمان بروزرسانی بزرگ کاردانو

طبق گفته‌های منتشر شده در یک پست وبلاگی، صرافی SundaeSwap به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در نسخه بتا راه‌اندازی شده و اعطای پاداش‌های فارمینگ SUNDAE در تاریخ ۲۰ ژانویه آغاز می‌شود.

بروزرسانی بزرگ کاردانو باعث افزایش واحدهای حافظه Plutus scripts به ازای هر تراکنش در شبکه اصلی Cardano به میزان ۱/۲۵ میلیون بیشتر از رقم فعلی که ۱۱/۲۵ میلیون است خواهد شد.

هدف از بهبود حافظه، بهتر کردن شرایط منابع برای Plutus scripts و DAppهایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنند. IOHK همچنان به تمرکز خود بر ارائه مرحله مقیاس‌بندی تأکید می‌کند که هدف آن دستیابی به بهبود سرعت و ظرفیت شبکه است.

ADA، دارایی اصلی بلاک‌چین کاردانو، در زمان انتشار با قیمت ۱/۳۵ دلار معامله می‌شود.

منبع: u.today

کاردانو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.