آمریکا بزرگترین بازار دارک‌نت (darknet) و صرافی ارز دیجیتال روسیه را تحریم کرد

تحریم بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال روسیه توسط آمریکا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: آمریکا در یک اقدام پیشگیرانه اقدام به تحریم بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال روسیه به نام Garantex کرد. این کشور همچنین بازار بزرگ دارک‌نت Hydra را نیز به لیست تحریمی‌های خود اضافه نمود. تحریم بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال روسیه توسط آمریکا با هدف جلوگیری از گسترش خدمات مخرب سایبری، فروش داروهای خطرناک و سایر کارهای غیرقانونی صورت گرفته است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام نمود که تحریم‌هایی را علیه بازار دارک نت Hydra و بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال روسیه یعنی Garantex اعمال خواهد کرد.

در اطلاعیه‌ای که روز سه شنبه منتشر شده، وزارت خزانه داری اعلام کرد که با همکاری وزارت دادگستری، اداره تحقیقات فدرال، اداره مبارزه با مواد مخدر و تحقیقات امنیت داخلی برای عملی کردن این تحریم‌ها همکاری کرده است.

تحریم بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال روسیه توسط آمریکا

خبر تحریم بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال و بازار دارک‌نت Hydra در همان روزی منتشر شد که پلیس جنایی فدرال آلمان اعلام کرد سرورهای Hydra را در آلمان تعطیل و بیش از ۲۵ میلیون دلار بیت‌کوین (BTC) تحت مدیریت این شبکه را ضبط کرده است.

به گفته وزارت خزانه‌داری، تحریم‌های صورت گرفته بخشی از یک تلاش بین‌المللی با هدف جلوگیری از گسترش خدمات مخرب سایبری، خرید و فروش داروهای خطرناک و سایر کارهای غیرقانونی است.

علت تحریم بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال روسیه توسط آمریکا

آژانس دولتی ایالات متحده مدعی شد که Garantex قوانین ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را که توسط بسیاری از قانونگذاران تعیین شده بود، نادیده گرفته است. همچنین اشاره کرد که این شرکت توسط افرادی اداره می‌شود که قوانین مختلف را زیر پا می‌گذارند و به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیستند.

همچنین طی تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که بیش از ۸ میلیون دلار پول به دست آمده از طریق حملات باج افزارها در Hydra مبادله شده است. Garantex نیز در نقد کردن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار پول غیر قانونی با Hydra همکاری داشت.

وزارت خزانه داری همچنین بیش از ۱۰۰ آدرس BTC ،Tether (USDT) و Ether (ETH) مرتبط با عملیات Hydra و Garantex را مسدود کرد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.