وزارت خزانه داری ایالات متحده، Blender.io را به دلیل کمک به گروه هکری لازاروس تحریم می‌کند

تحریم میکسر کریپتو توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: میکسر کریپتو به نام Blender.io به دلیل این که در پولشویی پول‌های دزدیده شده در پی هک پل رونین Axie Infinity نقش داشته، از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم می‌شود. تحریم میکسر کریپتو توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی OFAC اعلام شد.

تحریم میکسر کریپتو توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) روز جمعه اعلام کرد که میکسر ارزهای دیجیتال Blender.io را به دلیل نقشی که در پولشویی پول‌های به سرقت رفته در پی هک پل رونین Axie Infinity داشت، تحریم می‌کند.

گروه لازاروس هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی هستند که چندی پیش پل رونین Axie Infinity را هک کرده بودند. Blender.io نیز ۲۰/۵ میلیون دلار از ۶۲۰ میلیون دلار هک شده را پردازش و نقد کرده بود.

تحریم میکسر کریپتو توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری در بیانیه‌ای گفت:

امروز برای اولین بار، خزانه داری یک میکسر ارز مجازی را تحریم می‌کند. ما علیه فعالیت‌های مالی غیرقانونی کره شمالی اقدام می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دزدی‌ها و پولشویی‌های گروه‌های تحت پوشش دولت این کشور بی‌پاسخ بمانند.

بر اساس این تحریم‌ها، تمام دارایی‌های Blender.io در ایالات متحده مسدود شده و باید به OFAC گزارش شود. طبق اعلام OFAC، میکسر ارزهای دیجیتال با ۲۰/۵ میلیون دلار تقریبا ۱۷۳/۶۰۰ اتریوم خریداری و پردازش کرده است. طبق گزارش OFAC، این میکسر در پولشویی گروه‌های روسی از جمله Trickbot ،Conti ،Ryuk ،Sodinokibi و Gandcrab نیز نقش داشته است.

آژانس خزانه داری آمریکا همچنین چهار کیف پولی را که گروه لازاروس برای پولشویی وجوه دزدیده شده استفاده می‌کردند، مسدود کرد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.