به دنبال بسته شدن اتفاقی صرافی OptiFi نزدیک به ۶۶۱۰۰۰ دلار USDC از دسترس خارج شد

از دسترس خارج شدن ۶۶۱۰۰۰ دلار USDC به دنبال بسته شدن اتفاقی صرافی OptiFi
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ شهریور ۱۴۰۱

تیم توسعه صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا OptiFi به طور تصادفی شبکه اصلی خود را مسدود کرد. این قضیه باعث از دسترس خارج شدن ۶۶۱۰۰۰ دلار USDC شد. برای خواندن جزئیات خبر از دسترس خارج شدن ۶۶۱۰۰۰ دلار USDC به دنبال بسته شدن اتفاقی صرافی OptiFi با بیتستان همراه باشید.

تیم توسعه صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا OptiFi به طور تصادفی شبکه اصلی را مسدود کرده و وجوه موجود را طی راه‌اندازی ارتقاء اخیرش قفل کرد.

تیم توسعه‌ی این صرافی روز دوشنبه اعلام کرد که این وجوه از این پس غیرقابل دسترس هستند. این بدان معناست که حدود ۶۶۱۰۰۰ دلار USDC برای همیشه از دست رفته است.

این تیم در ادامه اعلام کرد که به طور تصادفی از فرمان “Solana Program Close” استفاده شده و توضیح داد:

 توسعه‌دهنده ما سعی کرد برنامه OptiFi را در شبکه اصلی Solana ارتقا دهد. با این حال، به طور تصادفی از دستور “Solana program close” استفاده شد، که متاسفانه نتیجه‌ی آن بسته شدن برنامه OptiFi در شبکه بود.

ارتقاء ناموفق شبکه

به گفته تیم توسعه این برنامه، ارتقای پروتکل در ۲۹ آگوست آغاز شده بود ولی با توجه به مشکلات پی آمده ارتقا در نیمه‌ی راه متوقف شد.

حین ارتقا تیم متوجه شد که یک حساب “buffer” جدید ایجاد شده و پس از ایجاد این حساب، OptiFi بیش از ۱۷٫۲ دلار توکن SOL را به آن منتقل کرده است. این تیم تلاش کرد تا برنامه OptiFi را برای بازیابی این توکن‌ها ببندد.

حین بازیابی توکن‌ها، پیام خطا ارسال شد و پس از آن زمانی که تیم انتظار استقرار برنامه را داشت، این برنامه ناگهان بسته شد. اجرای اشتباه فرمان “Solana program close” که توسعه دهندگان در تلاش برای بازیابی توکن‌ها اجرا کرده بودند، باعث شد برنامه بسته شده و توکن‌ها حذف شوند.

بازپرداخت وجوه کاربران

OptiFi با قبول اشتباه خود، قول داده است که تمام وجوه کاربران را بازپرداخت خواهد کرد. با این حال، OptiFi اعلام کرد که یکی از اعضای تیم ۹۵ درصد از وجوه از دست رفته روز دوشنبه را دارد و می‌توان این مقدار را بازپرداخت کنند.

طبق گفته OptiFi، کل فرآیند بازپرداخت حدود دو هفته طول خواهد کشید. این تیم همچنین در توییتر عذرخواهی کرد و قول داد از این تجربه درس بگیرد.

تیم OptiFi، در حالی که مسئولیت اشتباه خود را بر عهده می‌گیرد، چند پیشنهاد را نیز به توسعه‌دهندگان اصلی Solana ارائه کرد تا دیگران بتوانند از اتفاقات مشابه جلوگیری کنند.

این تیم اظهار داشت که ثبت مستندات رسمی در مورد دستور “Solana program close” نقطه شروع خوبی خواهد بود. همچنین اضافه کرد که یک مرحله تأیید اضافی برای توسعه‌دهندگان قبل از اجرای این چنین دستورالعمل‌هایی مفید خواهد بود.

در انتظار نسخه جدید OptiFi

OptiFi، اوایل این ماه در شبکه اصلی Solana راه‌اندازی شده بود. اکنون این پلتفرم قصد دارد نسخه جدیدی از برنامه خود را دوباره راه‌اندازی کند.

از نسخه جدید این برنامه به عنوان یک سیستم نظارت همتا استفاده خواهد کرد که اطمینان حاصل می‌کند که حداقل سه نفر در هر بخش بلاک‌چین بر این دستور نظارت دارند.

منبع: cryptodaily

سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.