پلیس فتا به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در مورد مشاوره دهندگان غیرمتخصص هشدار داد

هشدار پلیس فتا به کاربران در مورد مشاوره دهندگان غیر متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به کاربرانی که که می‌خواهند در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، هشدار داد که با نظرهای غیرتخصصی برخی افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند. برای مشاهده جزئیات بیشتر خبر هشدار پلیس فتا به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در مورد مشاوره دهندگان غیر متخصص با بیتستان همراه باشید.

هشدار پلیس فتا به کاربران در مورد مشاوره دهندگان غیر متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ علی محمد رجبی در رابطه با آگاهی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط برخی مشاوره دهندگان غیر متخصص گفت:

امروزه با توجه به نوسانات بازار سرمایه‌گذاری، برخی شهروندان سرمایه خود را در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند و کلاهبرداران سایبری نیز با اطلاع از این موضوع، مسیر حرکت خود را تغییر داده و اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با عنوان سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد:

طی رصدهای صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشاهده می‌شود که برخی گردانندگان صفحات و کانال‌های پر مخاطب و حتی برخی سلبریتی‌ها و افراد مشهور، اقدام به تبلیغ در این حوزه می‌کنند و از شهروندان برای سرمایه گذاری در این زمینه دعوت بعمل می‌آورند.

این مقام مسئول ادامه داد:

در این میان با توجه به عدم اطلاعات و آگاهی اشخاص تبلیغ کننده، برخی از شهروندان ناخواسته به سمت ارزهای تقلبی و به دام کلاهبرداران هدایت می‌شوند و زمینه سوء استفاده از آنان فراهم می‌شود.

سرهنگ رجبی در تشریح گفته‌های خود افزود:

بسیاری از ارزها و پروژه‌ها در ابتدا با جنجال و حاشیه سازی اسم و رسمی برای خود کسب می‌کند و حتی برخی سایت‌های معتبر نیز به اشتباه از آن‌ها حمایت می‌کنند، اما پس از مدتی بعد از جمع آوری مبالغ قابل توجه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی به تبلیغ کنندگان ارزهای دیجیتال در فضای مجازی توصیه کرد:

در این فضا بدون داشتن تخصص لازم اقدام به تبلیغ این گونه موارد نکنند، چرا که در صورت تبلیغ و وقوع هر گونه کلاهبرداری در خصوص ارز یا سایت تبلیغ شده، برابر قانون در مقابل مقام محترم قضایی قرار خواهند گرفت.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا به شهروندان نیز توصیه کرد که:

با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی رمزارز و توکن جدید وارد بازار ارز دیجیتال می‌شود، لذا لازم است نهایت دقت و هوشیاری را در این حوزه داشته باشند و به اشخاص غیر متخصص در فضای مجازی اعتماد نکنند.

سرهنگ رجبی گفت:

سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: iribnews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.