ایردراپ توکن NFT چست؟ (هر آنچه که باید درباره ایردراپ NFT بدانید)

ایردراپ توکن NFT چیست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

اگر از فعالان بازار ارزهای دیجیتال باشید، بی شک بارها با کلمه ایردراپ NFT مواجه شده‌‌اید و احتمالا در مورد آن‌ اطلاعاتی جزئی دارید. اما آیا می‌دانید که مفهوم دقیق ایردراپ توکن NFT چیست؟ آیا امکان دریافت NFT رایگان وجود دارد؟ پیشنهاد می‌کنم با این مطلب از بیتستان همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در زمینه ایردراپ توکن NFT بدست آورید.

همه چیز در مورد ایردراپ NFT

قبل از اینکه بحث اصلی را شروع کنیم ابتدا بهتر است با ایردراپ آشنا شوید. به طور کلی به توزیع توکن‌ رایگان در بین کاربران ایردراپ گفته می‌شود. در واقع ایردراپ‌ها استراتژی تبلیغاتی برای جلب توجه به پروژه‌های مرتبط با بلاک‌چین هستند.

انواع گوناگون ایردراپ وجود دارد که در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت اما قبل از آن بهتر است کمی با NFT هم آشنا شویم.

NFT چیست؟

NFTها یا توکن‌های غیر قابل تعویض، نوعی ارز دیجیتال منحصر به فرد هستند که ویژگی‌های خاصی دارند. این توکن‌ها روی بلاک‌چین ایجاد و جابه‌جا می‌شوند. برخلاف تصورات، NFT مفهوم جدیدی نیست و از سال ۲۰۱۷ عرضه شده‌ است. این توکن در سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی را تجربه نموده‌ و امروزه نیز طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که تنها در سال ۲۰۲۰، حجم معاملات این بازار به ۲۵۰ میلیون دلار  رسیده بود.

کاربرد NFTها بسیار زیاد است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • گیمینگ
  • هنر
  • املاک
  • ذخیره سوابق پزشکی و تایید هویت
  • حفظ مالکیت معنوی و اختراعات
  • مدارک تحصیلی
  • ایجاد شناسنامه برای محصولات
  • تهیه بلیط
  • ردیابی آثار هنری
  • کاربرد برای رای دادن

در واقع هنرمندان می‌توانند با استفاده از این توکن‌ها آثار هنری خود را به توکن تبدیل کرده و در بازار ارزهای دیجیتال به فروش برسانند. ناگفته نماند که این توکن‌ها بخش جدایی‌ناپذیر دنیای متاورس نیز هستند. در واقع با استفاده از این توکن‌ها است که معاملات ساده و بازارها جدیدی ایجاد شده‌اند.

در این مقاله، توضیح داده‌ایم که NFT دقیقا چیست و چه کاربردی در صنعت ارزهای دیجیتال دارد. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید، می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

آشنایی کامل با توکن‌های غیر قابل تعویض (non-fungible token)

آیا می‌دانید که چگونه می‌توانید به صورت رایگان NFT دریافت کنید؟ در ادامه با ما باشید.

آموزش نحوه دریافت NFT رایگان

در روزهای اخیر بیشتر افراد به دنبال راهی برای دریافت NFT رایگان هستند. راه‌های مختلفی وجود دارد که شما از طریق آن‌ها می‌توانید NFTهای رایگانی را دریافت کنید. در این بخش چند روش را برای شما بیان کرده و یک مورد از آن را توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

  1. دریافت NFTهای رایگان از طریق بازی‌های کسب درآمد
  2. هدایای که در غالب NFT داده می‌شوند
  3. ساخت یک NFT
  4. ایردراپ توکن NFT
  5. از طریق سایت‌هایی که NFT رایگان می‌دهند

همانطور که احتمالا خودتان نیز می‌دانید، یکی از رایج ترین روش‌های دریافت NFT رایگان، ایردراپ توکن NFT است که در ادامه به معرفی آن پرداخته‌ایم.

ایردراپ توکن NFT چیست

ایردراپ توکن NFT چیست؟

ایردراپ توکن NFT در دنیای ارزهای دیجیتال یک روش بازاریابی است که در آن توسعه‌دهندگان یک پروژه بلاک‌چین، NFTها را به صورت رایگان به افراد اهدا می‌کنند. جذابیت ایردراپ اینجاست که شما در قبال دریافت NFTها هیچ هزینه‌ای را متقبل نمی‌شوید.

توسعه دهندگان معمولا ایردراپ‌ها را برای جلب توجه افراد و تبلیغ NFTها مورد استفاده قرار می‌دهند. اگر تبلیغات زیادی وجود داشته باشد، (در نتیجه‌ی ایردراپ یک NFT) قیمت آن نیز افزایش یافته و توسعه‌دهندگان می‌توانند به سودهای هنگفتی دست یابند.

حال که متوجه شدید ایردراپ توکن NFT چیست به معرفی انواع ایردراپ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱) ایردراپ استاندارد

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در حین ثبت نام در یک بلاک‌چین یا با وارد کردن ایمیل خود در بلاک‌چین، توکنی به عنوان هدیه به شما تعلق می‌گیرد. این همان ایردراپ استاندارد است.

در این ایردراپ شما هیچ هزینه‌ای را متقبل نمی‌شوید و تنها برای انجام کارهایی ساده مانند اشتراک یک پست یا خواندن وایت پیپر، یک رمزارز دریافت می‌کنید.

این رمزارزی که شما به عنوان پاداش آن را دریافت کرده‌اید، ارز دیجیتالی است که تازه عرضه شده و ناشناخته است.

برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید در شهر شما رستورانی تازه باز شده است. این رستوران در هفته اول افتتاحیه خود برای جلب توجه مخاطبان خود و همچنین افزایش تعداد مشتریان تمامی غذاها منو را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. یعنی شما تنها با مراجعه به این رستوران می‌توانید غذاها را به صورت رایگان میل کنید.  ایردراپ استاندارد نیز تقریبا چنین مفهومی دارد و شما با انجام کارهای ساده‌ای توکن رایگان دریافت می‌کنید.

۲) ایردراپ انحصاری

ایردراپ انحصاری تنها برای آن دسته از کاربرانی است که به یک بلاک‌چین یا وب سایت وفادار مانده‌اند و به عبارتی جایزه وفاداری آن‌ها است. برای مثال:

فرض کنید مدت زمان زیادی است که مشتری یک فروشگاه هستید. این فروشگاه در قبال وفاداری‌تان به شما جایزه‌ای مانند تخفیف بیشتر در خریدها در نظر می‌گیرد. با این روش هم مشتریان فروشگاه بیشتر شده و هم مشتریان وفادار می‌مانند.

۳) ایردراپ هارد فورک

این ایردراپ نسبت به انواع دیگر کمی متفاوت است. زمانی که یک کوین جدیدی در یک بلاک‌چین ایجاد می‌شود، به افرادی که توکن اصلی را دارند، کوین‌هایی به عنوان پاداش داده می‌شود. برای مثال در هارد فورک بیت‌کوین که در طی آن بیت‌کوین کش ایجاد شد، سرمایه‌گذاران قبلی مقداری بیت‌کوین را به عنوان پاداش دریافت کردند.

۴) ایردراپ NFT

ایردراپ توکن NFT بنا به دلایل مختلفی مانند نگهداری از NFT در کیف پول یا تبلیغ یک برند به کاربران اهدا می‌شود. به یاد داشته باشید که اگر یک NFT را به صورت اتفاقی از یک پروژه ناشناس دریافت کردید، باید در مدیریت دارایی خود با احتیاط کامل عمل کنید. چرا که این امکان وجود دارد نوعی کلاهبرداری باشد.

بیشتر ایردراپ‌های NFT ارزشمند و مهم هستند. اما آیا چرا مهم هستند؟ در ادامه مطلب ایردراپ توکن NFT چیست، ما به صورت دقیق این موضوع را بررسی کرده‌ایم.

چرا ایردراپ‌های NFT مهم هستند؟

چرا ایردراپ‌های NFT مهم هستند؟

اگر در بازار NFT حضور فعالی دارید، حتما می‌دانید که هزاران هزار NFT وجود دارد. پس چگونه یک پروژه می‌تواند توجهات را به سوی خود جذب کند؟ در اینجاست که ایردراپ‌ها دست به کار می‌شوند. همانگونه در ابتدای متن نیز بیان کردیم، ایردراپ توکن NFT روشی است که توسعه دهندگان با آن جلب توجه می‌کنند. علاوه بر این با ایردراپ توکن NFT روابط جدیدی شکل گرفته و روابط قلبی نیز مستحکم خواهد شد.

همچنین ایردراپ‌ها روشی برای تبلیغات یک توکن محسوب می‌شوند. بنابراین برای توسعه دهندگان ایردراپ NFTها مهم بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا می‌دانید که چگونه باید ایردراپ NFT را دریافت کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است توصیه می‌کنم در ادامه مطلب ایردراپ توکن NFT  چیست، با ما همراه باشد چرا که ما چگونگی دریافت NFT رایگان را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

نحوه دریافت ایردراپ NFT

همانگونه که در بالا بیان کردیم، توسعه دهندگان برای افزایش تعداد سرمایه‌گذاران یک پروژه،  توکن‌هایی را بین کاربران توزیع می‌کنند.

زمانی که کاربران توکنی را به صورت رایگان دریافت کردند، بی شک توجه آن‌ها جلب شده و در نتیجه با گذر زمان تبدیل به یکی از سرمایه‌گذاران پروژه خواهند شد. همانند هر چیز دیگری، دریافت NFT نیز نیازمند طی کردن برخی مراحل است که در بخش زیر مراحل دریافت nft را به صورت خلاصه برای شما بیان کرده‌ایم.

شرایط و مراحل دریافت ایردراپ NFT

  • در ابتدا شما باید واجد شرایط دریافت ایردراپ توکن NFT بوده باشید. منظور از واجد شرایط بودن، داشتن توکن NFT است.
  • علاوه بر این شما برای دریافت توکن‌های ایردراپ باید یک کیف پول Web3 داشته باشید.
  • شما با استفاده از برخی خدمات که شرایط دریافت ایردراپ NFT را فراهم می‌کنند، می‌توانید این ایردراپ‌ها را دریافت نمایید. برای مثال برخی از بلاک‌چین‌ها برای دادن ایردراپ رایگان به افراد از آن‌ها درخواست دارند تا برخی اقدامات خاص مانند خرید و فروش برخی توکن‌ها را انجام دهند.

حال که متوجه شدید که شرایط دریافت ایردراپ‌های nft چگونه است، بی شک کنجکاوید که بدانید که چطور این ایردراپ‌ها را پیدا کنید. در ادامه مطلب ایردراپ توکن NFT چیست و دریافت NFT رایگان، برخی از راه‌های پیدا کردن ایردراپ را برای شما بیان کرده‌ایم.

چطور ایردراپ NFT پیدا کنیم؟

چطور ایردراپ NFT پیدا کنیم؟

از آن‌جایی که در بازار تعداد زیادی NFT وجود دارد، بی شک پیدا کردن یک ایردراپ توکن NFT معتبر کار چندان آسانی نخواهد بود، به این منظور ما در این بخش برخی از راه‌های پیدا کردن این ایردراپ‌ها را برای شما بیان کرده‌ایم.

همانگونه که گفتیم، ایردراپ‌های زیادی در بازار وجود دارد اما همه آن‌ها معتبر نیستند. شما برای پیدا کردن ایردراپ‌های معتبر باید سایت‌هایی را که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، دنبال کنید. سایت‌هایی مانند

  • coin marketscap
  • airdrops.io
  •  airdropalert.com
  • airdropbob.com
  •  icomarkes.com

شما با استفاده از این سایت‌ها می‌توانید ایردراپ‌های رایگان NFT را دریافت کند. قبل از اینکه شما بخواهید ایردراپ توکن NFT دریافت کنید، باید ابتدا مطمئن شوید که این ایردراپ‌ها ایمن هستند یا نه؟ در ادامه مطلب ایردراپ توکن NFT چیست، به توضیح این مورد پرداخته‌ایم.

ایردراپ‌های NFT ایمن هستند؟

به طور کلی ایردراپ‌های NFT روشی ایمن و موثر برای بازاریابی هستند. اما دیده شده که بیشتر هکرها با استفاده از ایردراپ‌ها اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند. بنابراین اگر شما یک ایردراپ توکن NFT دریافت کرده و نمی‌دانید که منشاء آن دقیقا از کجاست، با احتیاط عمل کنید.

در بخش زیر برخی از مواردی را بیان کردیم که نشان می‌دهد ایردراپ نوعی کلاهبرداری است:

۱- تبلیغات فراوان: معمولا اگر یک پروژه‌ی معروفی ایردراپ داشته باشد شما در همه جا تبلیغات گسترده این ایردراپ را خواهید دید. اگر ایردراپی به شما داده شده و شما هیچ تبلیغی در رابطه با آن ندیده‌اید، احتمال اینکه این ایردراپ یک کلاهبرداری باشد بسیار بالاست.

۲- نداشتن کانال رسمی: ایردراپ‌های معتبر معمولا کانال‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی دارند. اگر ایردراپی رسمی باشد باید سایت‌های آن در گوگل یا دیگر رسانه‌ها وجود داشته باشد. بنابراین اگر شما ایردراپی دریافت کرده‌اید که هیچ کانالی ندارد بی شک این ایردراپ نوعی کلاهبرداری است.

۳- تکمیل فرم در گوگل: ایردراپ‌های معتبر همیشه فرمی را جهت پر کردن کاربر در گوگل ارائه می‌دهند که شما با پر کردن آن می‌توانید توکن رایگانی دریافت کنید.

۴- درخواست برای پرداخت وجه: اگر در قبال دریافت ایردراپ هزینه‌ای از شما درخواست شد، باید مواظب باشید چرا که هیچ ایردراپی پول درخواست نمی‌کند.

۵- ارائه لینک‌های نا معتبر: اگر از شما درخواست شد که در پلتفرم‌هایی مانند بایننس یا یونی سواپ ثبت نام کنید، این به خودی خود نوعی کلاهبرداری است.

۶- درخواست رمز عبور کیف پول: اگر از شما در قبال دریافت ایردراپ، رمز کیف پول خواسته شد، دست نگهدارید. هیچ ایردراپی رمز عبور شما را نمی‌خواهد، مگر اینکه کلاهبرداری باشد.

۷- اطلاعات ناقص پروژه: زمانی که اطلاعات کمی در رابطه با ایردراپ وجود دارد، شما باید دست نگهدارید چراکه این احتمال وجود دارد این ایردراپ کلاهبرداری باشد.

از آن‌جایی که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار پر ریسکی است شما باید قبل از انجام هر اقدامی فکر کرده و احتیاط کنید. همانطور که متوجه شدید، توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال برای اینکه بتوانند توکن خود را در بین عموم افراد معرفی کنند، اقدام به ارائه ایردراپ‌های nft می‌کنند که یک روش پر کاربرد برای افزایش تعداد سرمایه‌گذارن و همچنین محبوبیت توکن است.

به انتهای مقاله خود در مورد ایردراپ توکن NFT چیست و نحوه دریافت NFT رایگان رسیدیم. همانطور که متوجه شدید ایردراپ یکی از راه‌ها رایگان دریافت توکن NFT است، از این رو شما می‌توانید برای دریافت رایگان این نوع توکن‌ها از روش‌های ذکر شده در این مطلب استفاده کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.