یک نهنگ پس از ۷ سال ۵۰۰ بیت‌کوین خود را جابه‌جا کرد

جابجایی ۵۰۰ بیت کوین بعد از ۷ سال توسط یک نهنگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱

داده‌های اخیر منتشر شده خبر از جابجایی ۵۰۰ بیت کوین بعد از ۷ سال توسط یک نهنگ را می‌دهند. این نهنگ بیت‌کوین، برای ۵ تا ۷ سال غیر فعال بوده و اخیرا ۵۰۰ بیت‌کوین خود را جابه‌جا و به احتمال زیاد به یک کیف‌پول شخصی دیگر منتقل کرده است. برای خواندن جزئیات بیشتر خبر با بیتستان همراه باشید.

جابجایی ۵۰۰ بیت کوین بعد از ۷ سال توسط یک نهنگ

داده‌های اخیر منتشر شده نشان می‌دهند که یک نهنگ قدیمی بیت‌کوین اخیراً حدود ۵۰۰ بیت‌کوین خود را جابه‌جا کرده است. این نهنگ بیت‌کوین برای حدود ۵ تا ۷ سال غیرفعال بود.

تغییرات در شاخص SOAB بیت‌کوین

 SOAB معیاری است که توکن‌های در گردش بر اساس سنشان به باندها و دسته‌های مختلفی دسته‌بندی و با رنگ‌های مختلف نشان داده می‌شوند.

رنگ‌های این شاخص بر اساس مدت زمانی تعیین می‌شوند که این توکن‌ها در یک آدرس خاص باقی مانده و به اصطلاح هولد شده‌اند. به عنوان مثال، هر توکن که بین ۲ تا ۳ سال هیچ حرکتی (انتقال به صرافی یا جابه‌جایی به حساب دیگر) را نشان نداده باشد، در باند ۲ تا ۳ ساله قرار می‌گیرد و اگر این توکن به کیف‌پول دیگری منتقل شود، این حرکت در معیار SOAB 2-3 ساله نشان داده خواهد شد.

با بررسی این معیار می‌توان به طول عمر توکن‌های در گردش بازار پی برد و تشخیص داد که حاکمیت بازار در حال حاضر دست افرادی است که توکن‌های خود را تازه خریداری کرده‌اند یا هولدرهای قدیمی.

با توجه به به توضیحات ارائه داده شده می‌توان گفت این ۵۰۰ توکن منتقل شده به صرافی SOAB 5-7  ساله دارند. تصویر زیر نموداری است که داده‌های خروجی مصرف شده بیت کوین را برای این گروه نشان می دهد و طبق آن می‌توان گفت که معیار در SOAB 5-7 ساله افزایش شدیدی نشان داده است.

جابجایی ۵۰۰ بیت کوین بعد از ۷ سال توسط یک نهنگ

البته باید به این نکته اشاره کرد که SOAB 7-10 ساله جابه‌جایی ۵ هزار توکن را نشان می‌دهد و معیار SOAB 5-7 ساله در مقابل آن ناچیز است. این نشان می‌دهد هولدرهای بسیار قدیمی دست به کار شده‌اند.

تغییرات در شاخص SOAB بیت‌کوین

از نمودار، آشکار است که در چند روز گذشته هیچ جهشی خارج از حد معمول برای معیار SOAB ورودی معاملات ثبت نشده است.

این قضیه نشان می‌دهد که تراکنش نهنگ با توکن‌های SOAB 5-7 ساله احتمالاً به کیف‌پول‌های صرافی متمرکز منتقل نشده است. بنابراین، اگر نهنگ این انتقال را به قصد تخلیه دارایی بیت‌کوین خود انجام می‌داد، احتمالاً یک معامله خارج از بورس (OTC) در این فرایند صورت می‌گرفت. پس به احتمال زیاد این قضیه مرتبط به انتقال ۵۰۰ توکن به یک کیف پول شخصی متفاوت بوده است.

در زمان نگارش خبر، قیمت بیت کوین حدود ۱۹٫۱ هزار دلار بوده و در هفته گذشته ۲ درصد کاهش یافته است. طی یک ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال ۳ درصد کاهش داشته است.

تغییرات در شاخص SOAB بیت‌کوین

منبع: bitcoinist

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.