جهش در قیمت بیت‌کوین: آیا نهنگ‌ها ETF آتی بیت کوین را تأیید می‌کنند؟

تایید ETFهای بیت کوین توسط نهنگ ها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ مهر ۱۴۰۰

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد بلومبرگ می‌گوید به احتمال ۷۵ درصد این ماه ETF آتی بیت‌کوین را SEC تایید خواهد کرد. در سوی دیگر حمایت و تایید ETFهای بیت کوین توسط نهنگ ها نیز مشاهده می‌شود. برای ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

افزایش ارزش امروز بیت‌کوین می‌تواند پاسخی به افزایش گمانه زنی‌ها مبنی بر تایید ETF بیت‌کوین در هفته آینده باشد.

قیمت بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد افزایش یافته و طبق گزارش CoinGecko این ارز طی هفته گذشته با ۳۲ درصد افزایش ارزش مواجه بوده. ممکن است این قضیه نوعی پیش‌بینی انتظار نهنگ‌های بازار به تایید ETFهای بیت‌کوین از طرف بورس اوراق بهادار ایالات متحده است.

در اواخر سپتامبر، استراتژیست اطلاعاتی بلومبرگ (Bloomberg)، مایک مک گلون (Mike McGlone)، پیش بینی کرد که SEC یک محصول آتی BTC را “به طور بالقوه تا پایان اکتبر” تأیید می کند.

در ۵ اکتبر مایک مک گلون (Mike McGlone)، حدس زد که قیمت بیت کوین در ۵۰ هزار دلار در سه ماهه چهارم قرار است به حمایت بلند مدت برسد.

عبور بیت کوین از مرز ۵۲ هراز دلار

برای خواندن این خبر کلیک کنید.

پشتوانه فیزیکی برای ETFهای بیت‌کوین

در تاریخ ۷ اکتبر تحلیلگر ارشد بلومبرگ، اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، به سوال بنیانگذار و یکی از شرکای Morgan Creek Digital، آنتونی پمپلیانو ( Anthony Pompliano)، پاسخ داد. پاسخ وی یک جمله بود: “همه چیز دیوانه کننده خواهد شد”. وی اظهار داشت ۷۵ درصد مطمئن است که ETF  آتی بیت‌کوین در SEC تایید می‌شود.

در حالی که ما مطمئن هستیم که ETF آتی بیت‌کوین به زودی به تصویب خواهد رسید، بر پشتوانه فیزیکی داشتن این قضیه اطمینان نداریم. ولی با این وجود این حرکت قدم بزرگی است.

با توجه به اظهارات رئیس سازمان بورس اوراق بهادار ایالات متحده SEC، گری جنسلر (Gary Gensler)، ابتدا فقط یک محصول آتی مورد تایید قرار می‌گیرد. این تایید به سرمایه‌گذاران بنیادی و نهنگ‌ها اجازه می‌دهد با BTC رابطه مستقیم داشته باشند. پس از آن بدون هیچ گونه نیازی به داشتن بیت‌کوین می‌توانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، اظهار داشت که فکر نمی‌کند حمایت‌های فیزیکی ETF به این زودی تصویب شود اما در نهایت این را نیز بیان کرد که:

از یک مرحله به بعد حمایت‌های فیزیکی نیز اتفاق خواهد افتاد. حدس هر کس در مورد زمان احتمال تایید این قضیه متفاوت و بازه آن تا ماه‌ها یا حتی سال‌های آتی است.

وی به دلایل فنی و همچنین با بررسی شایعات، پیش‌بینی کرده اطمینان دارد که به احتمال ۷۵ درصد ETFهای بیت کوین تا دو هفته آتی به تایید خواهند رسید.

نظر الکس کروگر، تحلیلگر برجسته

الکس کروگر (Alex Krüger)، تحلیلگر برجسته همچنین در توییتی از تبلیغات ETF به عنوان محرک قیمت بیت‌کوین نام برد:

الکس کروگر

وی افزود:

“تا زمانی که سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تاییدیه را اعلام کند ارزش ETF نصف قیمت خواهد شد.”

متیو دیب (Matthew Dibb)، بنیانگذار و مدیر عامل Stack Funds، بیان کرد که شایعه مربوط به تایید ETFهای بیت‌کوین در اواخر ماه باعث افزایش تقاضای شده است.

تایید ETFهای بیت کوین توسط نهنگ ها

تایید ETFهای بیت کوین توسط نهنگ ها را از آمار به دست آمده می‌توان مشاهده کرد. این آمار نشان دهنده خرید نهنگ‌ها است. برای مثال مدیر عامل Crypto Quant، کی یونگ جو (Ki Young Ju)، مقدار ۱٫۶ میلیارد دلار تنها در چند دقیقه در تاریخ ۶ اکتبر خریداری کرده است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.