بیبی‌ دوج چیست و چرا ایلان ماسک از آن حمایت می‌کند؟

بیبی دوج چیست
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و سرمایه‌گذار حوزه ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته حواشی زیادی را برای بازار رمزارزها ایجاد کرده است. خالق اسپیس ایکس ابتدا با طرفداری از یک میم‌کوین به افزایش قیمت آن کمک کرد. پس از مدتی،‌ ایلان ماسک به جمع سرمایه‌گذاران اولین رمزارز بازار پیوست.

سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در بیت‌کوین دوام چندانی نیافت. او با اظهارنظر درباره تبعات زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین باعث دگرگونی‌هایی در بازار این رمزارز شد. دولت‌ها نیز پس از گفته‌های این کارآفرین تکنولوژی، سخت‌گیری‌های بیشتری در زمینه استخراج بیت‌کوین به خرج دادند. مهم‌ترین اتفاقی که در این خصوص رخ داد، تعطیلی مزارع استخراج در چین بود. تمام این موارد دست به دست هم دادند تا قیمت اولین رمزارز بازار کاهش قابل توجهی داشته باشد.

کاهش قیمت بیت‌کوین،‌ ایلان ماسک را راضی نکرد و این سرمایه‌گذار رمزارزی به ترویج میم‌کوین‌های بیشتری پرداخت.

بیبی‌ دوج (Baby Doge)، تازه‌ترین پدیده‌ی میم‌کوین‌هاست. ایلان ماسک، پس از تبلیغ دوج‌کوین (Dogecoin) و تثبیت این رمزارز در بازار سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی، به ترویج شیبا (Shiba Inu) اینو پرداخت. اکنون نوبت به بیبی دوج رسیده تا با کمک توییت‌های تبلیغی ایلان ماسک به شهرت برسد.

 

 

دوج‌کوین، شیبا اینو و بیبی‌ دوج توکن‌هایی هستند که نماد همه‌ی آن‌ها سگی ژاپنی به نام شیبا اینو است.

 

مدیرعامل تسلا به تازگی توییتی برای ترویج بیبی دوج زده است. او با اقتباس از آهنگ معروف بیبی شارک (Baby Shark) که ترانه‌ای کودکانه است در توییت خود نوشت: «بیبی دوج، دو، دو، دو، دو، دو». آهنگ بیبی شارک با ۸/۸ میلیارد بازدیدکننده،‌ رکورد تعداد بازدیدکننده‌های یوتیوب را شکسته است.

بیبی دوج چیست؟

 

بیبی دوج، فرزند تازه‌ای در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است که تنها ۲۲ روز از حضورش در این جهان می‌گذرد. این رمزارز را تهدیدی علیه دوج‌کوین می‌دانند، با این همه ایلان ماسک هر دو میم‌کوین را حمایت می‌کند. بیبی‌دوج در حال حاضر با قیمت ۰/۰۰۰۰۰۰۰۱ دلار به فروش می‌رود.

براساس داده‌های سایت کوین‌گکو (CoinGecko)، بیبی‌ دوج از ۲۲ روز قبل تاکنون بیش از ۵۴۹/۵٪ رشد داشته است. همچنین، پس از توییت ایلان ماسک،‌ بیبی دوج بیش از ۱۳۰٪ افزایش قیمت را تجربه کرده است.

چه تفاوتی بین بیبی دوج و دوج‌کوین وجود دارد؟

بیبی‌ دوج از نظر نمادین مانند دوج‌کوین است ولی از نظر تکنیکال هیچ ارتباطی با این میم‌کوین ندارد. دوج‌کوین رمزارزی است که شبکه بلاک‌چین اختصاصی خود را دارد. این در حالی است که بیبی دوج توکنی است که در زیرساخت‌های بلاک‌چینی دیگری اجرا می‌شود.

دوج‌کوین، یک فورک از لاکی‌کوین (Luckycoin) است. لاکی‌کوین خود یک رمزارز انشعاب شده از لایت‌کوین است و در حال حاضر لایت‌کوین چهاردهمین رمزارز بزرگ بازار است که خود یک فورک از بیت‌کوین بوده است.

بیبی دوج یک توکن BEP-20 است که در اسمارت چین بایننس توسعه یافته است. این توکن از نظر تکنیکال شباهت زیادی به شیبا اینو با نام اختصاری SHIB دارد که مدتی قبل سر و صدای زیادی به پا کرده بود. شیبا اینو و بیبی دوج توکن‌هایی هستند که در شبکه اتریوم تولید می‌شوند.

به گفته توسعه‌دهنده بیبی دوج،‌ این توکن رمزنگاری شده ویژگی‌های خیلی کمی را از پدرش یعنی دوج‌کوین به ارث برده و قرار است این رمزارز را با سرعت تراکنش‌ها و برتری‌هایش تحت تاثیر قرار دهد.

جالب است بدانید که ایلان ماسک، خود را پدر دوج‌کوین می‌داند و با وجود آن‌که بیبی دوج با ورود به دنیای میم‌کوین‌ها رقیب سرسخت دوج‌کوین خواهد بود، از آن حمایت می‌کند.

 

فکر می‌کنید بیبی دوج می‌تواند جایگزینی برای دوج‌کوین و دیگر میم‌کوین‌ها شود؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.