بیت ‌کوین تا هفته آینده به کجا می‌رود؟

تحلیل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

بیت کوین، دارایی مورد علاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران است. این رمزارز با گذر زمان بیش از پیش محبوب می‌شود و تریدرها بر این باورند که آینده به بیت کوین گره خورده است. با این حال، نوسانات قیمتی اولین رمزارز بازار موجب نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌شود. 

سرمایه‌گذاران سنتی برای آن‌که بیت کوین نخرند، نوسانات قیمت آن را بهانه می‌کنند. برخی از سرمایه‌گذاران مشتاق در این حوزه نیز نسبت به افزایش یا کاهش قیمت بیت‌کوین تردید دارند. فرقی نمی‌کند سرمایه‌گذار خرد باشید یا موسسه‌ بزرگ سرمایه‌گذاری داشته باشید، در هر صورت بیت ‌کوین و دیگر رمزارزها، مسیر پیشرفتشان را طی می‌کنند. 

ترید، جاده‌ای چهارفصل است و شما با قدم‌گذاشتن در این بزرگراه تجربه‌های مالی متفاوتی را از سر می‌گذرانید.

با ورود به ماه آوریل (۱۲ فروردین الی ۱۱ اردیبهشت)، پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد بیت‌ کوین خواهیم بود. با توجه به تاریخچه تغییرات قیمت این رمزارز  در  ماه آوریل، احتمال ۸۳ هزار دلاری شدن آن وجود دارد.

دنی اسکات (Danny Scott)، مدیرعامل صرافی کوین‌کورنر در این باره گفته است: «بیت‌کوین می‌تواند رالی تازه‌ای برای ۸۳ هزار دلاری شدن داشته باشد؛ تنها اگر در ماه آوریل ۵۱٪ رشد کند همان‌طور که در ۱۰ سال گذشته شاهد رشد این رمزارز در ماه آوریل بودیم.»

احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین، دلیل ذخیره بیت‌کوین توسط ماینرهاست. ماینرهای بیت‌کوین در روزهای اخیر شروع به نگهداری رمزارزهایشان کرده‌اند. این در حالی است که ماینرها در چند ماه گذشته علاقه زیادی به فروش بیت‌کوین‌هایشان نشان داده بودند. 

 

به گفته لکس موسکوویسکی (Lex Moskoviski)، مدیر بخش اطلاعات شرکت سرمایه‌گذاری موسکوویسکی، ماینرها در روز دوم آپریل (۱۳ فروردین) ۴,۳۸۰ بیت‌کوین و در سوم آپریل (۱۴ فروردین)، ۴,۴۹۴ بیت‌کوین انباشت کرده‌اند.

 

از زمان ظهور بیت‌کوین تاکنون شرکت‌های سرمایه‌گذاری نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر قیمت این رمزارز داشته‌اند. همچنین موسسات مختلف توانسته‌اند فرصت‌هایی برای بهره‌برداری بهتر از رمزارزها فراهم کنند. شرکت‌های فناوری و موسسات مالی،‌ دست در دست یکدیگر نهاده‌اند تا آینده بهتری را برای مردم بسازند. به عنوان مثال، مدیرعامل شرکت Shopify، توبی لوتکه (Tobi Lutke) در توییتی از ادغام این شرکت با شبکه غیرمتمرکز دی‌فای خبر داد. ایده این مدیرعامل تنها یکی از طرح‌های توسعه رمزارزهاست. گفتنی است رصد تحولات قیمت رمزارزها در کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری و معاملات پر سود در زمان درست می‌انجامد.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با پیش‌بینی‌های قیمت بیت‌کوین تا هفته آتی آشنا کنیم. اگر می‌خواهید بدانید بیت‌کوین تا هفته آینده به کجا می‌رسد، این مقاله برای شماست. 

 

تحلیل قیمت بیت ‌کوین  

بیت ‌کوین در روزهای گذشته بارها به سمت ۶۰ هزار دلاری شدن گام برداشته است. با این حال بیت‌کوین دوباره به کانال شصت هزار دلاری وارد نشده است. اگر بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار می‌رسید رالی قیمتی تازه‌ای شروع می‌شد. کانال ۶۰ هزار دلار برای تریدرهایی که در مدت کوتاهی سودشان را ذخیره می‌کنند، ارزشمند است. 

با توجه به نمودارها، بیت‌کوین نه تنها رشد قیمتی نداشته بلکه در یک روند کاهش قیمت قرار دارد. نمودار ۲۰ روزه نمایی نشان می‌دهد که بیت‌کوین امروز به طور متوسط ۵۶,۵۱۸ دلار شده است.

شیب ملایم میانگین متحرک نمایی و شکست شاخص مقاومت نسبی، نشانه‌ای از کاهش قیمت بیت‌کوین است. نمودارها حرکات قدرتمند خرس‌ها را برای پایین نگهداشتن قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود خرس‌ها نقطه مقاومت بیت‌کوین را بین ۶۰ تا ۶۱ هزار دلار حفظ کنند.

 در صورتی که گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را افزایش دهند، سرنوشت به نفع آن‌ها تغییر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود با گذر از نقطه مقاومت ۶۱ هزار دلار، یک تله گاوی شکل بگیرد. نتیجه افزایش قیمت بیت‌کوین، فشار شدیدی است که در کوتاه مدت شکل خواهد گرفت. 

با قدرتمند شدن نیروی محرک، قیمت بیت‌کوین با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد. همچنین، با افزایش فشار گاوها، پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌کوین در مرحله افزایشی ابتدا به ۶۹,۵۴۰ دلار برسد. مقصد بعد از ۶۹,۵۴۰ دلار را ۷۹,۵۶۶ دلار می‌دانند.

از سوی دیگر، اگر گاوها دوباره شکست بخورند قیمت بیت کوین زیر ۶۰ هزار دلار باقی می‌ماند. با کاهش قیمت بیت‌کوین احتمال شکست میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش می‌یابد. اگر قیمت بیت‌کوین نقطه مقاومت ۶۰ هزار دلار را نشکند، ممکن است میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه آن ۵۳,۷۷۱ دلار را نشان دهد.

در حال حاضر تریدرها باید به سطوح حمایتی توجه کنند. سطوح حمایتی اهمیت زیادی در تغییرات قیمتی رمزارزها دارند. تریدرهای بیت کوین نیز برای آگاهی از تحولات قیمتی این رمزارز در کوتاه مدت نیازمند توجه به سطوح حمایت‌ آن هستند. 

نمودار ۴ ساعته بیت کوین نشان‌دهنده احتمال افزایش قیمت این رمزارز است. به نظر می‌رسد بیت‌کوین به زودی مقاومت ۶۰ هزار دلار را می‌شکند. تحلیل‌گران با توجه به الگوهای تغییر قیمت به این نتیجه رسیده‌اند که مقصد بعدی بیت‌کوین، گذر از قیمت ۶۹,۵۴۰ دلار است.

با این حال میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیت‌کوین، نشان‌دهنده شروع یک روند کاهشی در قیمت این رمزارز است. در صورتی که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیت‌کوین به کاهش قیمت این رمزارز منجر شود، سقوط شدید قیمتی را مشاهده خواهیم کرد. اگر کاهش قیمت اتفاق بیفتد، در مرحله اول بیت کوین ۵۴,۷۰۰ دلار می‌شود. گفتنی است با کاهش قیمت این رمزارز، سقوط آن به ۵۰ هزار دلار حتمی است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.