پیروز میدان مبارزه گاوها و خرس‌های بیت کوین در هفته آینده کیست؟

بررسی قیمت بیت کوین در هفته آینده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

بیت کوین از ماه مارس ۲۰۲۰ و پس از پنجشنبه‌ سیاه تاکنون بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است. با نگاه به نمودار این رمزارز و نرخ رشد آن می‌توان نتیجه گرفت که بیت ‌کوین در یکسال گذشته عملکرد خوبی داشته است. رشد اولین رمزارز بازار نسبت به سهام، اوراق قرضه و کالا سریعتر  بوده است. در حالی که دارایی‌های سنتی تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا شکست‌هایی را تجربه کرده‌اند، بیت کوین و دیگر رمزارزها توانستند جایگاه خود را در میان دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری محکم کنند.

نوسانات بیت کوین همیشگی‌ست!

 

با اینکه نوسانات قیمت بیت کوین یکی از عوامل بازدارنده خریداران این رمزارز است؛ سرمایه‌گذاران بیت کوین به آینده این رمزارز امیدوارند.

به گفته بن لیلی (Ben Lilly)، تحلیل‌گر آزمایشگاه جارویس، نهنگ‌هایی که بین ۱۰۰ تا  ۱۰۰۰ بیت ‌کوین نگه‌داری می‌کنند، در ۲۰ روز اخیر ۶۳ هزار بیت‌کوین به سرمایه‌هایشان اضافه کرده‌اند. این تحلیل‌گر بر این باور است که  نهنگ‌ها در روزهای گذشته بیشترین عملکرد را داشته‌اند.

 

در روزهای گذشته علاوه بر نهنگ‌ها، سرمایه‌گذاران نهادی نیز بیشتر از همیشه به سرمایه‌گذاری در رمزارزها پرداخته‌اند.

 

 

 نکته قابل توجه درباره سرمایه‌گذاران نهادی تنوع شرکت‌های سرمایه‌گذار در رمزارزهاست. شاید تصور کنید فقط شرکت‌هایی که در زمینه مدیریت سرمایه فعالیت می‌کنند به سمت رمزارزها کشیده می‌شوند. در حالی که شرکت‌هایی مانند شرکت RushOrderTees که در زمینه چاپ فعالیت می‌کنند و کسب‌و کارشان ارتباطی به رمزارزها ندارد هم به بیت‌کوین علاقه نشان می‌دهند.

شرکت RushOrderTees به تازگی ۳۰۰ هزار دلار در بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری در بیت ‌کوین را تا ماه آینده به ۱ میلیون دلار برساند. با توجه به تنوع سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به این نتیجه می‌رسیم که نه تنها سرمایه‌گذاران بزرگ سهمی در این بازار دارند؛ شرکت‌های کوچک و افراد مستقل با دارایی محدود نیز به دنبال آن هستند که دارایی‌های خود را محدود به سرمایه‌های سنتی و ارز فیات نکنند.

شرایط اجتماعی و اقتصادی مردم  در سراسر جهان به ایجاد تحولی بزرگ می‌انجامد و سرمایه‌گذاران رمزارز نقشی کلیدی در این انقلاب ایفا می‌کنند. در این مقاله تحلیلی که ترجمه‌ای از آنالیزهای منتشر شده در سایت کوین‌تلگراف است، پیش بینی نحوه عملکرد بیت‌کوین در هفته پیش رو را می‌خوانید.

 

تحلیل قیمت بیت‌کوین 

 

بیت‌کوین، پس از یک روند نزولی، روز شنبه ۲۳ اسفند (۱۳ مارس)، رشد قابل توجهی داشت. این رمزارز در ابتدای این هفته رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها را شکست. با افزایش قیمت بیت‌کوین، خرس‌ها تمام تلاش خود را  برای پایین آمدن قیمت این رمزارز می‌کنند. این در حالی است که گاوها به دنبال شکست مقاومت‌ها و رشد قیمت بیت‌کوین هستند.

 

 

برنده رقابت تنگاتنگی که بین گاوها و خرس‌ها در این هفته وجود دارد، تعیین‌کننده قیمت این رمزارز است.

 

در صورتی که گاوها بتوانند خرس‌ها را شکست بدهند، مقصد بعدی بیت‌کوین ۷۲,۱۱۲ دلار است. این احتمال نیز وجود دارد که قیمت بیت‌کوین با حرکات پر شور گاوی از ۷۲ هزار دلار نیز عبور کند. 

اگر قیمت بیت‌کوین در میانگین ۲۰ روزه خود به کمتر  از  ۵۸,۲۴۱ دلار برسد،  قیمت  این رمزارز به طور متوسط به  ۵۳,۰۲۸ دلار خواهد رسید. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت اولین رمزارز بازار را کاهش دهند، فرصت خوبی برای خریداران بیت‌کوین فراهم می‌شود تا پیش از افزایش قیمت دوباره آن، سهم خود را از بازار بگیرند.

با نگاه به چارت‌ها متوجه می‌شویم که قیمت بیت‌کوین به هیچ عنوان در شرایط گاوی قرار ندارد. واگرایی‌ منفی در شاخص مقاومت نسبی (RSI)، نشان‌دهنده ضعیف شدن حرکات  است. بعضی وقت‌ها واگرایی منفی می‌تواند افزایش قیمت و حرکات گاوی قوی را از بین ببرد. با این همه، نمی‌توان به طور قطع در این باره نتیجه‌گیری کرد و باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. زمان‌هایی پیش می‌آید که واگرایی منفی وجود دارد ولی با افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

در صورتی که نمودار بیت‌کوین کمتر از  میانگین متحرک نمایی (EMA) بیت‌روزه شود، عرضه از تقاضا بیشتر می‌شود و تریدرها سود خود را برداشت می‌کنند. افزایش عرضه رمزارزها احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین تا ۴۶,۰۴۷ دلار و سپس ۴۱,۹۵۹ دلار را تا ۵۰ روز آینده بالا می‌برد. 

در صورتی که قیمت بیت ‌کوین چنین سقوط شدیدی را تجربه کند، افزایش قیمت این رمزارز به تاخیر می‌افتد.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که گاوها به طور مستمر رمزارز خریده‌اند و اجازه ندادند نمودار بیت‌کوین به کمتر از  میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. همچنین این احتمال وجود دارد که گاوها تلاش کنند نمودار قیمتی بیت‌کوین را بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه‌دارند. اگر قیمت بیت‌ کوین مقاومت‌های پیش رو را بشکند و به قیمت حدودی ۶۱۸۲۵ دلار برسد، شاهد رشد این رمزارز خواهیم بود. همچنین شکست مقاومت‌ها نشانگر آغاز حرکت صعودی بیت‌کوین است.

از سوی دیگر، اگر قیمت شکسته شود و  نمودار بیت ‌کوین کمتر از میانگین متحرک نمایی  ۲۰ روزه شود، می‌توانیم سیگنالی را برای تغییر قیمت کوتاه مدت ببینیم. در چنین شرایطی پیش‌بینی  می‌شود سطح حمایت بعدی بیت‌کوین ۵۶ هزار دلار باشد و به سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه برسد.

شکست چنین سطح حمایتی ممکن است قیمت بیت کوین را  به زیر ۵۸۳۴۱ دلار برساند.

به نظر شما سرنوشت بیت‌کوین چه می‌شود؟! تحلیل شما از قیمت بیت کوین چیست؟ نظرات خودتان را در این زمینه کامنت کنید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.