دلایل سقوط ۱۱ درصدی سولانا در یک هفته‌ی گذشته چه بود؟

دلایل سقوط ۱۱ درصدی سولانا در یک هفته‌ی گذشته
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱

سولانا (SOL) طی هفته گذشته بدترین عملکرد را بین ارزهای دیجیتال اصلی داشته و این خود باعث ایجاد ترس در کاربران شده است. اما دلایل سقوط ۱۱ درصدی سولانا در یک هفته‌ی گذشته چه مواردی بودند؟ برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

توکن سولانا (SOL)، در هفت روز گذشته بیش از ۱۱ درصد سقوط کرد و در حال حاضر در قیمت حدود ۳۷٫۲۲ دلار معامله می‌شود. قیمت ۳۷.۲۲ دلاری سولانا، نزدیک به پایین‌ترین سطح قیمت این رمزارز از آگوست ۲۰۲۱ است.

روند منفی SOL درست پس از خطای اخیر این شبکه در تولید بلاک که باعث شد، توسعه‌دهندگان در اوایل هفته این بلاک‌چین را تعطیل کنند، شدت گرفت.

این قطعی سولانا، موجی از واکنش‌های منفی را علیه این بلاک‌چین در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت. همچنین در این میان، این وضعیت موجب شد چندین کاربر تهدید به ترک پروژه کرده و یا عدم ثبات ظاهری بلاک‌چین را مسخره کنند.

سولانا در سال جاری با قطعی های زیادی مواجه شده است

سولانا طی هفته گذشته خاموشی پنج ساعته‌ای را تجربه کرد و در اوایل ماه می آفلاین شد. در طول سال جاری نیز این بلاک‌چین به طور متناوب با قطعی مواجه شده که بسیار برای کاربران این بلاک‌چین نگران کننده است.

در اوایل ماه می، ربات‌های ضرب NFT، تراکنش‌های بلاک‌چین را مسدود کردند و شبکه را به مدت هفت ساعت از کار انداختند.

اما در قطعی این هفته شاهد کاهش شدیدتر قیمت نسبت به قبل بودیم. این قضیه ممکن است نشان‌دهنده این باشد که معامله‌گران اعتماد خود را به این بلاک‌چین از دست داده و در حال خروج از SOL هستند.

محیط معاملاتی ضعیف سولانا نیز ممکن است در سقوط بیش از حد توکن در این هفته نقش داشته باشد.

شاخص‌های فنی به نفع SOL نیستند

با سقوط SOL به زیر سطح حمایت کلیدی ۳۸ دلاری خود در این هفته، توکن سولانا ممکن است یک الگوی نزولی در پیش بگیرد.

اگر فشار فروش ادامه یابد، این توکن ممکن است تا سطح ۲۴ دلار که سطح حمایت بعدی این رمزارز است، کاهش یابد. الگوی معاملاتی اخیر SOL، می‌تواند منجر به از دست دادن بیش از ۴۰ درصد از ارزش توکن در هفته‌های آینده شود.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که راه‌اندازی اخیر فیدهای قیمت Chainlink، همراه با افزایش استخراج NFT در این بلاک‌چین، نیز کمک چندانی به نجات قیمت SOL در سال جاری نکرده است.

منبع: coingape

سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.