سه دلیل برای این که روند بیت کوین در سال ۲۰۲۲ نزولی نخواهد بود

چرا روند بیت کوین در سال ۲۰۲۲ نزولی نخواهد بود؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

با این که قیمت بیت‌کوین در ۶ مارس سقوط کرد و چشم‌انداز کوتاه مدت بیت‌کوین نزولی است ولی باید این را در نظر گرفت که چشم‌انداز بلند مدت این رمزارز همیشه صعودی است. در این خبر می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا روند بیت کوین در سال ۲۰۲۲ نزولی نخواهد بود؟ برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

سه معیار مهم در بلاک‌چین وجود دارد که یک سناریوی خوش‌بینانه را برای BTC در آینده ترسیم می‌کند. در این خبر به بررسی این سه معیار خواهیم پرداخت.

افزایش شدید قیمت بیت‌کوین

شاید پرکاربردترین و به همان اندازه مهم‌ترین معیار درون زنجیره‌ای یا on-chain برای قیمت بیت‌کوین، مدل ارزش بازار بر ارزش واقعی ۳۶۵ روزه یا MVRV می‌باشد.

در این شاخص بینشی از احساسات سرمایه‌گذاران در هر مقطع زمانی معین است. می‌توان از این معیار برای ارزیابی میانگین سود/زیان سرمایه‌گذارانی که در سال گذشته بیت‌کوین خریداری کرده‌اند، استفاده کرد.

بر اساس تحقیقات Santiment، کمتر از ۱۰ درصد از سرمایه‌گذاران کوتاه مدت بیت‌کوین هنگام فروش دارایی خود دچار ضرر شده‌اند این در حالی است که در معامله‌گران بلند مدت به انباشت بیشتر بیت‌کوین ادامه می‌دهند.

معیار کمتر از ۱۰ درصد، اغلب به عنوان “منطقه فرصت” نامیده می‌شود، زیرا ریسک فروش در این محدوده کمتر است. برعکس این قضیه نیز صادق است، که مقدار بالای MVRV نشان می‌دهد که بسیاری از صاحبان بیت‌کوین سود کردند و برای نقد کردن سود، دارایی خود را می‌فروشند.

در حال حاضر MVRV یک ساله یا ۳۶۵ روزه، نزدیک به صفر است ​​و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری فعلا سودآور نیست. با این حال، در طول چهار سال گذشته، رسیدن به بالاترین ارزش BTC زمانی رخ داده است که MVRV به ۲۴ درصد رسیده باشد.

بر اساس این قضیه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که بیت‌کوین هنوز با ظهور تهدید فروش، فاصله زیادی دارد.

مدل ارزش بازار بر ارزش واقعی ۳۶۵ روزه یا MVRV

افزایش تعداد نهنگ‌ها:

شاخص مهم بعدی که سرمایه‌گذاران بلندمدت باید به آن توجه کنند، توزیع عرضه نهنگ‌های دارای BTC است.

سرمایه‌گذارانی که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین دارند از ژوئن ۲۰۲۱ شروع به انباشت این رمزارز کرده‌اند و همین امر در مورد کیف‌پول‌هایی که بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ بیت‌کوین نگهداری می‌کنند نیز صادق است.

تعداد سرمایه‌گذاران سابق بازار از ۲۰۳۴ به ۲۱۶۶ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۶٫۵ درصدی تعداد ننگ‌ها است.

تعداد دارندگان با ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ BTC از ۷۸ نفر به ۸۵ نفر افزایش یافته است.

افزایش چنین نهنگ‌ه‌هایی تنها نشان دهنده این است که مؤسسات به شدت به آینده بیت‌کوین خوشبین هستند و انتظار عملکرد انفجاری قیمت بیت‌کوین را دارند.

توزیع عرضه نهنگ‌های دارای BTC

شاخص تغییر موقعیت خالص مبادلات نیز تصویری از رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ را ترسیم می‌کند. از مارس ۲۰۲۲، در مجموع ۱۰۰۰۰۰ بیت‌کوین از نهادهای متمرکز خارج شده‌اند که عملاً فشار سمت فروش را کاهش داده است.

تغییر موقعیت خالص مبادلات

منبع: ambcrypto

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.