بیتکوین ۵۷ هزار دلاری می‌شود؟

صعود دوباره قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ مهر ۱۴۰۰

بیتکوین در روزهای گذشته افزایش قیمت چشمگیری داشته و پس از ورود به کانال ۵۰ هزار دلاری با شیب ملایمی رشد می‌کند. اولین رمزارز بازار در روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ کندل گاوی بزرگی را ساخت و فشار خرید به افزایش قیمت این ارز رمزنگاری شده کمک کردند.

با ورود بیت‌کوین به کانال ۵۰ هزار دلاری، کم‌کم از فشار فروش در این رمزارز کاسته شد و خریداران برای رشد آن تلاش کردند. در هفت روز گذشته بیت کوین بیش از ۲۸/۳٪ رشد داشته که این افزایش قیمت در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۸/۵٪ بوده است. بیت‌کوین در زمان نوشتن این گزارش تحلیلی به قیمت ۵۴۲۱۸ دلار رسیده و همچنان در حال رشد است.

تحلیلگران حوزه بلاکچین و رمزارز بر این باورند که نزدیک‌ترین مقاومت بیتکوین در حال حاضر ۵۷۲۰۰ دلار است. همچنین تمامی شاخص‌های تکنیکال نشان‌دهنده رشد قیمت بیت‌کوین هستند. 

اولین رمزارز بازار اکنون در منطقه‌ی سبز قرار گرفته و شاخص مقاومت نسبی آن ۵۰ است. شاخص مقاومت نسبی بیت‌ کوین در حال افزایش است و به نظر می‌رسد کنترل قیمت این رمزارز از دست فروشندگان خارج شده و خریداران تلاش خود را برای کنترل بازار می‌کنند. اگرچه بازار بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به دست هیچ فرد، سازمان یا دولتی نیست، اما خریداران و فروشندگان با افزایش خرید یا فروش می‌توانند بازار را به نفع خود تغییر دهند.

 

میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده اتفاقات مثبتی در قیمت بیت‌کوین هستند و احتمال صعود این رمزارز به کانال ۵۷ هزار دلاری وجود دارد. طبق هیستوگرام میانگین متحرک نمایی واگرا همگرا،‌ بیت‌کوین چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت رشد قابل توجهی خواهد داشت. نمودار روزانه قیمت این رمزارز نیز نشان‌دهنده افزایش روزافزون بیتکوین است.

 

BTC Daily movement

 

حرکات آینده بیتکوین چگونه خواهد بود؟

 

براساس نمودار ۶ ساعته قیمت بیت‌کوین،‌ می‌توان بازار این رمزارز را گاوی تشخیص داد. قیمت اولین رمزارز بازار در روزهای اخیر رشد داشته و مقاومت‌ها را شکسته است. دور شدن از نواحی حمایتی قبلی و گذر از مقاومت‌ها، احتمال پیشروی بیت‌کوین و شکست رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها را افزایش می‌دهد.

شاخص‌های تکنیکال، همان‌طور که در نمودار یک روزه قیمت بیت‌کوین رشد را نشان می‌دادند،‌ در نمودار ۶ ساعته نیز افزایش قیمت را نمایش می‌ٔهند. شاخص مقاومت نسبی (RSI) در این نمودار ۷۰ است که افزایش بیش از حد خرید را نشان می‌دهد.

BTC short-term

شمارش امواج اولین رمزارز بازار

 

نمودار ۲ ساعته قیمت بیت‌کوین حاوی پیغام مهمی است. با توجه به این نمودار می‌توان به این نتیجه رسید که بیت کوین در حال شکست مقاومت‌هاست. با اینکه تمامی نمودارها افزایش قیمت را در اولین رمزارز بازار نشان می‌دهند، اما در نمودار دو ساعته بیت‌کوین می‌توان حرکات فروشندگان را برای مقاومت در برابر خرید مشاهده کرد. به عبارت بهتر، با وجود اینکه بیت‌کوین در مسیر رشد قرار گرفته، خرس‌ها عقب‌نشینی نکرده‌اند و تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت این دارایی دیجیتال انجام می‌دهند.

در صورتی که بیت‌کوین با کاهش قیمت مواجه شود و خرس‌ها با بالا بردن فشار فروش بتوانند قیمت این رمزارز را پایین بکشند، خط مقاومت می‌تواند مانند ناحیه حمایتی عمل کند و در نهایت مانع از سقوط این ارز رمزنگاری شود.

BTC ascending parallel channel

براساس گفته‌های تحلیلگران و با توجه به نمودار دو ساعته، می‌توانیم مشاهده کنیم که این چهارمین موج بازگشتی بیت‌کوین است. این موج چهارم رشدی شفاف دارد و ممکن است صعود غیرقابل پیش‌بینی‌ای را ایجاد کند. با اینکه تمام نمودارها نشانه‌هایی از افزایش قیمت بیت‌کوین را به همراه دارند،‌ اما هر مسئله‌ای دو بعد دارد. به همین خاطر، سناریوی کاهشی قیمت بیت‌کوین را نمی‌توان دست کم گرفت.

براساس سناریوی کاهش قیمت، اولین رمزارز بازار در صورت بالا رفتن فشار فروش ممکن است تا سطح قیمتی ۴۵۰۰۰ دلار ریزش کند. به عقیده تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال این فقط یک پیش‌بینی است و احتمال دارد این اتفاق نیفتد چرا که حتی شمارش موج‌ها در بلند مدت نیز نشان‌دهنده بازاری گاوی است.

 

BTC Count

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.