بیت کوین از وضعیت قرمز بیرون می‌آید؟

تحلیل وضعیت قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

بیت کوین هفته گذشته روند رو به رشدی داشت. با شکست رکوردهای قیمتی بیت‌کوین، نگاه‌ها به سمت این رمزارز جلب شده بود. پیش‌بینی می‌شد اولین رمزارز برتر بازار با سرعت زیاد در مسیر ۱۰۰ هزار دلاری شدن گام بردارد. با این همه، زمانی که همه تصور می‌کردند مقصد بعدی بیت کوین ۷۹ هزار دلار است، شاهد سقوط ناگهانی قیمت این رمزارز بودیم.

روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه (۱۸ آوریل)، بیت‌کوین ناگهان سقوط کرد و باعث نگرانی برخی از فعالان حوزه رمزارزها شد. با این همه، بسیاری از فعالان این حوزه می‌دانستند که پس از هر صعودی، اصلاح قیمت لازم و ضروری است.

با اینکه اصلاح قیمت امری عادی به نظر می‌رسد، سقوط قیمت رمزارزها آن هم به شدت کاهش قیمت بیت‌کوین در روز گذشته، غیرعادی عنوان شده است. بیت کوین دیروز در کمترین قیمت‌ خود به ۵۰,۹۰۰ دلار رسیده بود. 

برخی صاحب نظران و تحلیل‌گران، به دنبال دلیل اصلی سقوط آزاد بیت‌کوین هستند. عده‌ای معتقدند کاهش قیمت بیت‌ کوین در ادامه کاهش نرخ هش اتفاق افتاده است. 

 

شایعاتی مبنی بر دخالت سیستم رگولاتوری جدید آمریکا، احتمال ماندن قیمت بیت‌کوین در وضعیت قرمز را بیشتر می‌کند.

 

گفته می‌شود سیستم قانون‌گذاری جدید آمریکا، با هدف مبارزه با پولشویی موسسات مالی ناشناس تدوین شده است. اینکه بخواهیم تنها یک دلیل مشخص را برای کاهش قیمت بیت‌کوین پیدا کنیم، سخت و تقریبا غیرممکن خواهد بود. عوامل بسیاری دست به دست هم داده‌اند تا بیت‌ کوین از مسیر رسیدن به قله، به کوهپایه بیفتد.

با تمام این تفاسیر،‌ علاوه بر مسئله قانون‌گذاری رمزارزها برای موسسات سرمایه‌گذاری رمزارزی در آمریکا، اخبار مرتبط به کوین‌بیس نیز عاملی برای سقوط قیمت بیت‌کوین به شمار می‌روند.

کوین‌بیس روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در بازار سهام بورس نزدک لیست شد. با لیست شدن سهام کوین‌بیس در نزدک، حدود ۵ میلیارد دلار از سهام کوین‌ توسط کوین‌بیس فروخته شده است. تحلیل‌گران بر این باورند که یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت بیت‌کوین فروش سهام کوین‌بیس است زیرا تنها چند روز پس از لیست شدن سهام این صرافی در نزدک بیت‌کوین سقوط کرد.

 

از طرفی، برخی تحلیل‌گران معتقدند ارتباطی بین فروش سهام صرافی کوین‌بیس و کاهش قیمت بیت‌کوین وجود ندارد. دلیل سقوط قیمت بیت کوین هر چیزی که باشد، نگرانی‌های زیادی برای تریدرها به ارمغان آورده است. 

لیکویید شدن میلیاردها دلار در یک روز، تریدرها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

به نظر می‌رسد اگر تریدرها با چشم باز در بازار بیت کوین معامله نکنند و نقاط قوت نخستین رمزارز برتر بازار را در نظر نداشته باشند، به آسانی سرمایه‌هایشان را از دست می‌دهند.

در این مقاله تحلیلی که توسط تحلیل‌گران کوین‌تلگراف تدوین شده، پیش‌بینی آینده بیت‌کوین در هفته پیش‌رو را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

بیت کوین تا هفته آینده صعود می‌کند؟

 

متوسط حرکت نمایی ۲۰ روزه بیت‌کوین در تاریخ ۱۷ آوریل (شنبه ۲۸ فروردین) شکسته شده و به قیمت ۵۹,۰۵۳ دلار رسیده است. داده‌های  متوسط حرکت نمایی ۲۰ روزه بیت‌کوین، کاهش خرید را نشان می‌دهد. در آن زمان قیمت بیت‌کوین در حال افزایش بود. امروز با کاهش قیمت بیت‌کوین، فروش این رمزارز بیشتر از روزهای قبل شده است. این در حالی است که نمودار حرکت ساده ۵۰ روزه بیت‌کوین کاهش محسوسی داشته و به ۵۶,۲۶۴ دلار رسیده است.

 

نمودار قیمتی اولین رمزارز برتر بازار نشان‌دهنده تلاش خریداران برای کاهش قیمت بیت‌کوین است. خریداران بیت‌کوین می‌خواهند قیمت این رمزارز را در ۵۰۴۶۰ دلار متوقف کنند. با این همه، در صورتی که روند صعودی قیمت بیت‌کوین ادامه یابد، گاوها انگیزه بیشتری برای بالا بردن قیمت این رمزارز خواهند داشت.

اگر گاوها بتوانند روند صعودی از سر بگیرند، به احتمال زیاد مقاومت بیت کوین بیت ۶۱,۸۲۵ دلار و ۶۴,۸۴۹ دلار خواهد بود. 

در صورتی که مقاومت‌های تعیین شده از سوی گاوها شکسته شود، به این نتیجه می‌رسیم که سقوط کنونی قیمت بیت‌کوین تنها یک پس‌لرزه خفیف بوده و به هیچ عنوان نباید باعث نگرانی سرمایه‌گذاران رمزارز می‌شد.

از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین در روزهای آینده سقوط کند و روندی صعودی وجود نداشته باشد، پیش‌بینی می‌شود کاهش تقاضا را شاهد باشیم.

کاهش تقاضا، امیدی برای خرس‌هاست تا به خواسته خود برسند. خرس‌ها سعی دارند قیمت بیت‌کوین را به ۵۰,۴۶۰ دلار برسانند. اگر وضعیت قرمز بیت‌کوین ادامه یابد، ترس و هراس سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و دلالان بیشتر شده و آن‌ها نیز میدان را خالی می‌کنند. 

در صورتی که فروش بیت‌کوین افزایش یابد، موقعیتی برای سقوط قیمت این رمزارز تا ۴۳ هزار دلار فراهم می‌شود.

 

 

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌کوین حاکی از آن است که گاوها هنگام کاهش قیمت این رمزارز، دست از خرید برنداشتند. وقتی قیمت بیت‌کوین به ۵۰,۴۶۰ دلار رسید، گاوها به اندازه کافی خرید کردند و باعث بالا رفتن نرخ این رمزارز شدند.

قیمت بیت‌کوین چند ساعت پس از صعود بار دیگر صعود کرد و به ۵۶ هزار دلار رسید. با اینکه بسیاری از تریدرها لیکویید شدند، هنوز هم به دنبال سرمایه‌گذاری بهتر و گرفتن سهم خود از این بازار هستند. نشانه‌های مثبتی برای افزایش قیمت بیت‌کوین وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود در صورتی که گاوها از سطح حمایتی ۵۳ هزار دلار دفاع کنند، قیمت این رمزارز  در چند روز آینده بین ۵۳ تا ۵۶ هزار دلار بماند. 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.