بیت کوین تا هفته آینده به اوج قیمتش می‌رسد؟

بررسی قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین در این هفته شتاب گرفت و پس از مدتی نه چندان کوتاه توانست وارد کانال ۶۰ هزار دلار شود. به نظر می‌رسید نخستین رمزارز بازار رکورد بالاترین قیمتش در تمام زمان‌ها را شکسته و رالی قیمتی تازه‌ای را آغاز می‌کند؛ با این همه، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

گاوها و خرس‌ها در این هفته تمام تلاش‌ خود را می‌کنند تا نمودار قیمتی بیت‌کوین را به نفع خود تغییر بدهند. گاوها به دنبال یک کاتالیزور مثبت برای تغییر مقاومت بیت کوین هستند.

 در حالی که خرس‌ها در هفته‌های اخیر واکنش زیادی نسبت به تحولات قیمت بیت‌کوین نداشته‌اند. پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌ کوین به طور موقت افزایش یابد و دوباره شاهد کاهش قیمت این رمزارز باشیم.

گفته می‌شود در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین)، سهام رمزارزی کوین‌بیس در Nasdaq لیست خواهد شد. نزدک بازار شناخته شده بورس سهام و اوراق بهادار در آمریکاست و در صورتی که لیست شدن سهام رمزارزها در آن با موفقیت صورت پذیرد، قیمت بیت ‌کوین افزایش می‌یابد. 

پیش‌بینی می‌شود لیست شدن سهام رمزارزی Coinbase در Nasdaq سیگنالی برای  افزایش قیمت رمزارزهاست زیرا توجه سرمایه‌گذاران سنتی را به سمت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جلب می‌کند.

از طرفی، خرس‌ها استقبال خوبی از لیست شدن سهام رمزارزی کوین‌بیس در نزدک (Nasdaq) ندارند.

 

 

اندیکاتور درون زنجیره‌ای موجی از ذخیره رمزارز را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران بلند مدت و دلالان کوتاه مدت به دنبال ذخیره سرمایه‌‌هایشان هستند. به نظر نمی‌رسد این سرمایه‌گذاران انتظار سود بیشتری را در آینده داشته باشند.

افزایش شمار ذخیره‌کنندگان بیت‌کوین به طور کلی نشانه‌ای از افزایش قیمت این رمزارز دارد. با این همه، هر چه تعداد کسانی که بیت‌کوین ذخیره می‌کنند بیشتر شود، ممکن است بازار حرکت معکوسی را نشان داده و کاهش قیمت را تجربه کند.

اگر چنین اتفاقی حاصل شود و قیمت بیت‌کوین برخلاف تصور دارندگانش کاهش یابد، دلالان کوتاه  مدت رمزارز شوکه خواهند شد. 

دلال‌ها نخستین گروهی هستند که با کاهش قیمت بیت‌کوین یا هر رمزارز دیگری، تسلیم موقعیت می‌شوند. با فروش رمزارز توسط دلال‌ها، نه تنها پیشرفتی حاصل نمی‌شود بلکه ممکن است قیمت ارزهای دیجیتال دچار نوسانات بسیاری بشود. این نوسانات همچنین ممکن است راه را برای اصلاحات عمیق‌تری باز کند.

 

بازار رمزارزها برای ایجاد تحولات خود در انتظار شلیک ماشه‌ است. فرقی ندارد که این جرقه مثبت است یا منفی، مهم تغییری است که ایجاد می‌شود. در این مقاله شما می‌توانید تحلیل قیمت بیت‌کوین را در هفته‌ پیش‌رو بخوانید و بهترین تصمیم را در مورد خرید یا فروش این رمزارز بگیرید .

 

بیت‌کوین ۸۰ هزار دلاری می‌شود؟!

 

قیمت بیت‌کوین در روز شنبه ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) از مقاومت ۶۰ هزار دلار گذشت. اولین رمزارز برتر بازار توانست به قیمت ۶۱,۳۰۱ دلار برسد و به بالاترین قیمتش در تمام زمان‌ها نزدیک شود. بالاترین قیمت عمر بیت‌کوین ۶۱,۸۲۵ دلار بود.

 پیش‌بینی می‌شد با افزایش قیمت بیت‌کوین، این رمزارز به اوج قیمت خود می‌رسد. با این همه، افزایش قیمت این رمزارز ادامه نیافت و بار دیگر روند کاهشی قیمت بیت‌کوین شروع شد. قیمت بیت‌کوین زیر ۶۰ هزار دلار ماند که نشان‌دهنده مقاومت شدید خرس‌ها برای پایین‌ نگه‌داشتن قیمت اولین رمزارز بازار است.

قیمت بیت‌کوین در دو روز گذشته کمتر از ۶۰ هزار دلار بود و امروز دوباره اوج گرفت. عبور از کانال ۶۰ هزار دلاری، نور امیدی برای  تریدرها و هولدرهای بیت‌کوین است. در حالی که اگر قیمت بیت‌کوین زیر ۶۰ هزار دلار بماند نرخ سرمایه‌گذاری در این رمزارز کاهش می‌یابد.

خرس‌ها در تلاشند تا پنجره‌های کوچکی را برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین باز کنند و قیمت این رمزارز را کاهش دهند. براساس متوسط حرکت نمایی ۲۰ روزه، قیمت حدودی بیت‌کوین ۵۷,۵۱۳ دلار بوده که پتانسیل افزایش قیمت و شکست رکورد ۶۱,۸۲۵ دلار را دارد.

در صورتی که قیمت بیت‌کوین از رکورد قبلی‌اش بگذرد، قدم‌های بعدی‌اش را سریع‌تر  و بزرگتر برمی‌دارد.

قیمت این رمزارز در ابتدا به ۶۹,۵۴۰ دلار می‌رسد و سپس با یک صعود، قیمت ۷۹,۵۶۶ دلار را فتح می‌کند.

با این همه، احتمال دارد قیمت بیت‌کوین کاهش یابد. در صورتی که نمودار متحرک نمایی ۲۰ روزه قیمت بیت‌کوین کاهش یابد و خرس‌ها بتوانند قیمت این رمزارز را پایین‌تر از مقاومت کنونی‌اش بیاورند، بیت‌کوین سقوط می‌کند.

 

آیا سقوط بیت‌کوین حتمی است؟

 

در صورتی که قیمت بیت‌کوین کاهش یابد و متوسط متحرک نمایی ۲۰ روزه نمایی کاهش قابل توجهی داشته باشد، متوسط حرکت ساده ۵۰ روزه این رمزارز نیز با چالش مواجه خواهد شد. زمانی که متوسط حرکت ساده بیت‌کوین به ۵۴,۷۲۳ دلار برسد، کاهش قیمت اولین رمزارز برتر بازار را می‌بینیم که می‌تواند ترندها را جابه‌جا کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت‌کوین حرکات خرسی را نمایش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که این رمزارز به زیر ۶۰ هزار دلار می‌رسد. با این همه حرکات مثبتی از سوی گاوها دیده می‌شود. 

اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به بالای ۶۱ هزار دلار برسانند، ممکن است به زودی رکورد قیمتی تازه‌ای برای این رمزارز ثبت شود. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که با کاهش متوسط حرکت نمایی ۲۰ روزه و رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۵۷,۶۰۰ دلار، این رمزارز سقوط کرده و به ۵۵,۶۰۰ دلار برسد.

 

نظر شما درباره قیمت بیت‌کوین تا هفته آینده چیست؟ فکر می‌کنید بیت‌کوین صعود می‌کند یا سقوط؟!

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.