تاثیر تصمیمات فدرال رزرو بر سقوط بازار ارزهای دیجیتال

آیا تصمیمات فدرال رزرو باعث سقوط بازار ارزهای دیجیتال خواهد؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

بازار ارزهای دیجیتال طی چند ساعت اخیر سقوط کرد. با توجه به رفتارهای فدرال رزرو و روند بازار دارایی‌های دیجیتال این سوال پیش می‌آید که آیا تصمیمات فدرال رزرو باعث سقوط بازار ارزهای دیجیتال خواهد؟ برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

روند افزایشی قیمت بیت‌کوین و اتریوم اخیرا شتاب خود را از دست داده است. در همین راستا قیمت این دو توکن بزرگ، تنها در یک ساعت گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

ارزش بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ درصد سقوط کرده و در حال حاضر با قیمت ۲۱۹۳۴ دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. قیمت اتریوم نیز طی ۲۴ ساعت اخیر ۷ درصد کاهش یافته و با قیمت ۱۷۵۱ دلار معامله می‌شود.

با توجه به موضع جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو، می‌توان گفت بازار کریپتو می‌تواند شاهد کاهش‌های جدیدی باشد.

نظر مقامات فدرال رزرو درباره‌ی بازار کریپتو

مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در ماه آینده موضع مشخص و سفت و سختی اتخاذ کرده‌اند. جیمز بولارد، رئیس‌جمهور سنت لوئیس، اعلام کرد که قصد ایجاد فشار نزولی قابل توجهی بر توکن‌ها برای کاهش تورم دارد.

نیل کشکاری، مدیر عامل و رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، نگرانی خود را برای فوریت کنترل “تورم بسیار بسیار بالا” ابراز کرده است.

چگونگی تاثیر فدرال رزرو بر بازار ارزهای دیجیتال

شاخص CPI، شاخص قوی قدرتمند تورم در اقتصاد، اخیرا باز هم افزایش یافته و باعث نگرانی شدید فدرال رزرو شده است.

افزایش ۰٫۷۵ درصدی نرخ بهره در ماه ژوئن باعث شد بیت‌کوین بدترین دوره‌ی سه ماهه‌ی مالی خود را در بیش از یک دهه گذشته تجربه کند. با این حال، آمارهای افزایش تورم در ماه‌های بعد تأثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال  نداشت.

دلیلی اصلی این امر را می‌توان کاهش تورم دانست. بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند که فدرال رزرو با توجه به شرایط اقتصاد کلان، موضع سختگیرانه خود را نسبت به بازار ارزهای دیجیتال تغییر دهد.

با تمام این گفته‌ها یک افزایش شدید در تورم کشور مثل ماه ژوئن ممکن است باز هم باعث سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال شود.

منبع: coingape

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.