سرفصل‌ها

آموزش اتمیک ولت

 

آموزش تصویری و قدم به قدم کار با کیف پول اتمیک ولت

کیف پول اتمیک یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین کیف پول‌های کریپتوکارنسی است. این کیف‌پول بیش از ۳ میلیون کاربر فعال دارد و از بسیاری از آلت‌ کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم همه‌چیز درباره‌ی اتمیک ولت مانند خرید فروش و انتقال و ایجاد حساب کاربری و … را قدم به قدم با هم بررسی کنیم.

در صورتی که با کیف‌پول های ارز دیجیتال آشنایی ندارید، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، در مورد انواع کیف پول ارز دیجیتال، اطلاعات کاملی را به دست آورید:
راهنمای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال معرفی برترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال

اتمیک ولت چیست؟

کیف پول اتمیک چیست؟ اتمیک ولت (Atomic Wallet)، یک کیف پول ارز دیجیتال است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. این کیف‌ پولبیش از ۳ میلیون کاربر فعال دارد و از سال ۲۰۱۷ در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

در حال حاضر، کیف پول اتمیک از تمامی شبکه‌های اتریوم Erc-20 و شبکه‌های انحصاری کوین‌های مختلف پشتیبانی کرده و بیش از ۵۰۰ آلت کوین مختلف در این پلتفرم قابل خرید و فروش و نگه‌داری هستند.

کیف پول اتمیک، یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب است اما بسیاری از افراد در انتخاب کیف پول رمزارزی مناسب دچار تردید هستند. بنابراین سوال اینجاست که اتمیک ولت چه ویژگی‌های دارد که آن را از سایر کیف پول‌های دنیای ارز دیجیتال متمایز می‌کند؟ در این بخش قصد داریم کمی با مزایای اتمیک ولت بیشتر آشنا شویم.

  • هویت کاربران کاملا گمنام است
  • امنیت قوی
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف مانند تلفن‌های همراه و رایانه
  • امکان خرید رمزارز با Credit Card
  • پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ رمزارز مختلف
  • امکان Staking ارزهای مختلف و دریافت پاداش
  • متن‌باز بودن (Open-Source)

کیف پول اتمیک ولت، یک گزینه‌ی مناسب برای فعالان دنیای کریپتوکارنسی است. اتمیک ولت با داشتن امنیت قابل قبول و ویژگی‌های مانند قابلیت Staking و تنوع ارزهای تحت پوشش، انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران مختلف است. اما آیا کیف پول اتمیک قابل اطمینان است؟ اتمیک ولت یک کیف پول رمزارزی غیرمتمرکز است یعنی تمامی اطلاعات شخصی در اختیار خود کاربران قرار دارد و خود کیف‌ پول نمی‌تواند در اطلاعات کاربران دخل و تصرف داشته باشد.

آموزش نصب و راه‌اندازی Atomic Wallet | نحوه نصب کیف پول اتمیک

برنامه اتمیک ولت را می‌توانید از سایت اصلی Atomic Wallet دانلود کنید. این کیف پول در بسیاری از سیستم عامل‌ها مانند ویندوز و مکینتاش و حتی لینوکس (اوبانتو، دبیان و فدورا) و هم‌چنین تلفن‌های همراه اندرویدی و ios قابل دسترسی است. جهت ساخت کیف پول اتمیک در اندروید یا iOS روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

دانلود کیف پول اتمیک برای اندروید دانلود کیف پول اتمیک برای iOS

برای دانلود این کیف پول برای رایانه‌های شخصی با سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک یا لینوکسی می‌توانید به بخش دانلود اتمیک ولت به آدرس زیر مراجعه کنید:

دانلود کیف پول اتمیک برای دسکتاپ (ویندوز، mac OS و لینوکس)

نکته: به هیچ وجه، کیف پول ارز دیجیتال خود را از سایت‌های متفرقه و به صورت مستقیم دانلود نکنید؛ لینک‌های بالا نیز، شما را به وبسایت اصلی اتمیک ولت و play Store و App Store هدایت می‌کند تا اپلیکیشن اصلی را دانلود کنید.

پس از دانلود اپلیکیشن اتمیک و نصب آن روی تلفن همراه خود، نیاز است تا یک کیف پول جدید برای خود ایجاد کنید. کیف پول‌ها دسترسی ما به بلاک‌چین را ممکن می‌کنند. در ادامه با آموزش ساخت کیف‌ پول اتمیک همراه باشید.

ساخت کیف پول Atomic Wallet در اندروید و iOS

ابتدا ساخت کیف پول اتمیک ولت در تلفن‌های همراه اندرویدی و ios را بررسی می‌کنیم، سپس در ادامه قدم به قدم آموزش خرید و فروش و بازیابی کیف پول اتمیک را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای ساخت یک کیف پول جدید در اتمیک ولت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. گزینه Create New Wallet را انتخاب کنید.
  2. در صفحه بعد باید رمز عبور (Password) خود را تنظیم کنید. بعد از وارد کردن رمز عبور، در صفحه‌ی بعد از شما خواسته می‌شود رمز عبور خود را دوباره وارد کرده و آن را تایید کنید.
  3. در صفحه‌ی بعد یک کد QR به همراه کلمات بازیابی (Recovery Phrase) برای شما نمایش داده می‌شود. حتما این کلمات را روی یک کاغذ یادداشت کنید و در یک مکان امن قرار دهید.
    ترتیب این 12 کلمه مهم است و در صورتی که به این کد دسترسی نداشته باشین، بازیابی کیف پول شما مقدور نخواهد بود و دارایی‌های دیجیتال شما از دست خواهند رفت.
  4. تبریک! کیف پول اتمیک شما به همین سادگی ساخته شد.
ارسال رمزارز با اتومیک ولت
ساخت کیف پول جدید در اتمیک ولت

آموزش بازیابی کیف پول اتمیک

برای بازیابی کیف پول اتمیک ولت نیاز هست تا کد ۱۲ کلمه‌ای بازیابی را در اختیار داشته باشید. کیف پول اتمیک ولت، همانطور که اشاره شد، یک کیف پول غیرمتمرکز است؛ یعنی خود سازندگان و تیم فنی اتمیک ولت هم به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی ندارند و در صورت گم کردن کلمات بازیابی، دسترسی شما به دارایی‌های کیف پول‌تان عملا غیر ممکن خواهد بود.

اگر به کیف پول خود دسترسی دارید، می‌تواند کد ۱۲ کلمه ای را از داخل اتومیک ولت، استخراج نمایید. برای این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

بازیابی کیف پول اتمیک ولت بسیار ساده است. کافی است اپلیکیشن اتمیک ولت را روی سیستم خود نصب و اجرا کنید. در مرحله‌ی بعد هنگام لود شدن برنامه، اولین صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید دو گزینه‌ی فعال دارد. یکی Create A New Wallet که برای ساخت یک کیف‌پول جدید از آن استفاده می‌شود و Restore Wallet که گزینه‌ی مورد نظر ما هست.

بازیابی کیف پول اتمیک

با انتخاب Restore Wallet در صفحه‌ی اصلی برنامه، شما قادر خواهید بود تا کیف پول خود را در یک سیستم جدید در دسترس داشته باشید. بعد از انتخاب این گزینه به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که کد ۱۲ کلمه‌ای بازیابی را باید به ترتیب در آن وارد کنید. یا اگر کد QR را ذخیره کرده‌اید می‌توانید اینجا بارگذاری کنید. بعد از تکمیل این مراحل با انتخاب گزینه Restore، ولت شما در دستگاه جدید نمایش داده می‌شود.

اضافه کردن کوین به اتمیک ولت | اضافه کردن توکن به Atomic Wallet

همانطور که ذکر شد،‌اتمیک  از بیش از ۵۰۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند. برای ادد کردن کوین‌های جدید به کیف پول با انتخاب ۳ خط بالا سمت چپ صفحه، لیستی از کوین‌های موجود برای شما باز می‌شود که می‌توانید آن‌ها را به کیف پول خود اضافه کنید.

هم‌چنین اگر قصد اضافه کردن توکن به Atomic Wallet را دارید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- در صفحه‌ی اصلی روی گزینه چرخ‌دنده (Setting) ضربه می‌زنید.

۲- در منوی باز شده گزینه‌ی Add Token را انتخاب می‌کنید.

۳- در این مرحله آدرسی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با ارسال توکن‌های خود به این آدرس، بطور خودکار آن‌ها را در اتمیک ولت مشاهده کنید. نکته‌ی بسیار مهم این که این قابلیت اتمیک تنها مربوط به توکن‌های اتریوم ERC-20 است.

آدرس ERC-20 اتمیک ولت
آدرس ERC-20 اتمیک ولت
در کیف پول اتمیک تنها می‌توانید توکن‌های شبکه اتریوم ERC-20 را اضافه کنید. دقت داشته باشید در صورت فرستادن توکن‌های شبکه‌های دیگر مانند بایننس بلاک‌چین، ممکن است دارایی شما از دست برود.

۴- یک گزینه‌ی دیگری که می‌توانید در اینجا برای اضافه کردن توکن‌ها از آن استفاده کنید، استفاده از Contract Address توکن مورد نظر است. برای این کار، در همان صفحه‌ی قبل، گزینه‌ی ADD BY CONTRACT را انتخاب کرده و اطلاعات توکن مانند نام، Contract Address و … را اضافه می‌کنید.

آموزش خرید و فروش با کیف پول اتمیک

برای خرید ارز دیجیتال در اتمیک ولت، بعد از ورود به کیف پول، رمزارز مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و در صفحه‌ی باز شده روی گزینه Recieve ضربه می‌زنید. دقت کنید، در اتمیک ولت، عموما آلت کوین‌ها بیش از یک شبکه دارند. برای انتخاب شبکه کوین مورد نظر باید نام آن را در صفحه اصلی سرچ کنید. وقتی نام یک رمزارز را در صفحه جستجو می‌کنید، چند رمزارز هم نام ممکن است برای شما ظاهر شوند. هر کدام از این ارزها نمایانگر یک شبکه در اتمیک ولت هستند.

مثلا برای خرید ترون، با جستجوی نماد آن در صفحه‌ی اصلی با ۳ نماد مواجه می‌شوید که هرکدام نشان‌دهنده‌ی شبکه‌هایی متفاوت برای خرید ترون هستند.

شبکه‌های ترون تحت پوشش اتمیک

به هرشکل بعد از انتخاب ارز دلخواه و دقت در انتخاب شبکه مناسب، با انتخاب Recieve، آدرسی برای شما ساخته می‌شود که برای خرید آن رمزارز مورد نیاز است. بعد از اینکه آدرس را کپی کردید، در سایت صرافی بیتستان وارد حساب کاربری خود شده و به بخش خرید و فروش وارد می‌شوید. در این صفحه ارز مورد نظر را به مبلغ دلخواه انتخاب می‌کنید و آدرس کیف‌ پول خود را در فیلد مورد نظر وارد می‌کنید. بعد از پرداخت هزینه‌ی خرید، رمزارز مورد نظر به کیف پول اتمیک شما انتقال داده می‌شود.

دریافت رمزارز با اتمیک ولت
آموزش ویدیویی خرید رمزارز با اتمیک ولت

در صورتی که قصد فروش ارزی به صرافی بیتستان را دارید، در صفحه‌ی خرید و فروش سایت، ارزی که قصد فروش آن را دارید انتخاب کرده و آدرس کیف پول نمایش داده شده را کپی می‌کنید. بعد از آن وارد کیف پول اتمیک ولت شده و با انتخاب ارز مورد نظر، گزینه‌ی SEND را باز کرده و آدرس کیف پول کپی شده را اینجا وارد می‌کنید. سپس میزانی که قصد انتقال آن را دارید وارد می‌کنید. بعد از انتقال رمزارز مورد نظر به صرافی بیتستان، باید کد تراکنش را در صرافی وارد کنید تا هزینه‌ی آن برای شما واریز شود.

ارسال رمزارز با اتومیک ولت
آموزش ویدیویی فروش رمزارز با اتمیک ولت

 

در حال حاضر، بیتستان از شبکه‌های بلاک‌چینی بیت‌کوین، اتریوم، ترون، رونین، بایننس چین و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند.

نحوه مشاهده وضعیت تراکنش (TXID)

برای پیگیری وضعیت تراکنش خود با انتخاب هر آلت کوین، در صورتی که تراکنشی روی آن انجام داده باشید (انتقال یا دریافت ارز)، لیست تراکنش‌ها به شما نمایش داده می‌شود. با کپی کردن کد تراکنش (TXID) و جستجو کردن آن در جستجوگر بلاک‌ (Block Explorer) می‌توانید از وضعیت تراکنش خود (در انتظار تایید، تایید شده یا رد شده) آگاه شوید. توجه داشته باشید که هر بلاک‌چینی، جستجوگر بلاک مخصوص خود را دارد. مثلا برای بررسی وضعیت تراکنش خود روی بلاک‌چین بیت کوین می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

هش تراکنش اتمیک
پیدا کردن هش تراکنش اتمیک

برای خرید و فروش معتبرترین ارزهای دیجیتال بازار، روی لینک زیر کلیک کنید

صرافی بیتستان

تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول اتمیک (نحوه نمایش کلمات بازیابی Atomic Wallet)

در صورتی که کلمات بازیابی خود را فراموش کرده‌اید اما به کیف پول دسترسی دارید، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات (Setting) اتمیک، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  با انتخاب گزینه چرخ‌دنده، منوی Setting را انتخاب کنید.
  2. در صفحه‌ی باز شده گزینه Private keys  را انتخاب کنید
  3. در این مرحله باید رمزعبور (Password) خود را وارد کنید و کلمات بازیابی را مشاهده نمایید.
  4. روی گزینه 12 word backup کلیک کنید.
بازیابی اتمیک
نمایش کلمات رمز اتمیک ولت

کسب درآمد از استیکینگ (Staking) در اتمیک ولت

یکی از قابلیت‌های جذاب کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)، امکان سپرده‌گذاری (Staking) در بستر خود این کیف پول و کسب درآمد است. در اتمیک ولت می‌توانید بیش از ۱۰ رمزارز مختلف را سهام‌گذاری کنید و بصورت دوره‌ای پاداش‌ دریافت کنید. درصد پاداش هر رمزارز متفاوت است و روبروی نماد آن درج شده است.

برای استیک کردن توکن‌های خود باید در کیف پول اتمیک ولت مقدار حداقلی مورد نیاز برای سهام‌گذاری را داشته باشید و بعد از انتخاب سربرگ Staking و انتخاب توکن موردنظر، می‌توانید آن را استیک کنید.

آموزش ویدیویی استیکینگ ارز دیجیتال
آموزش استیک کردن Ada در اتمیک ولت

سخن پایانی

کیف پول اتمیک، محبوبیت خود را از رابط کاربری ساده و امکانات جذاب خود می‌گیرد. این کیف پول حجم کمی دارد و در بسیاری از دیوایس‌ها و سیستم عامل‌ها در دسترس است. البته Atomic Wallet بدون ایراد هم نیست، مثلا از شبکه‌های بایننس اسمارت چین هنوز پشتیبانی نمی‌کند. اما با همه‌ی این حرف‌ها این کیف‌ پول، بعد از گذشت سال‌ها، خود را برای کاربران دنیای کریپتوکارنسی ثابت کرده است و یکی از پر استفاده‌ترین کیف پول‌های امروز بازار رمزارزها است.

برای خرید ارزهای دیجیتال و انتقال آن به کیف پول اتمیک ولت، روی لینک زیر کلیک کنید

صرافی بیتستان
مشکلات و معایب کیف پول اتمیک چیست؟

از شبکه‌های BSC/BEP20 پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول اتمیک از چه شبکه‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

از تمامی شبکه‌های اتریوم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اتمیک برای ایرانیان مناسب است؟

اتمیک یک کیف پول غیرمتمرکز است. بنابراین نمی‌تواند حساب کاربران را تحریم کند