سرفصل‌ها

آموزش تصویری کوینومی ولت

آموزش تصویری و قدم به قدم کار با کیف پول کوینومی

کوینومی ولت، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بازار است که با توجه به غیرمتمرکز بودن آن، کاربران زیادی را از سرتاسر جهان، به خصوص ایران جذب کرده است. در این مقاله، قصد داریم آموزش گام به گام خرید و فروش رمزارز با کوینومی ولت یا به طور کلی‌تر، آموزش کار با کوینومی ولت را با هم مرور کنیم.

در صورتی که با کیف‌پول های ارز دیجیتال آشنایی ندارید، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، در مورد انواع کیف پول ارز دیجیتال، اطلاعات کاملی را به دست آورید:
راهنمای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال معرفی برترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال

کوینومی چیست؟ همه چیز درباره کوینومی ولت!

کیف پول کوینومی چیست؟ کوینومی (Coinomi)، کیف پولی برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال است که به عنوان یک کیف پول مولتی چین، از سال ۲۰۱۴ تا کنون و تحت عنوان یکی از قدیمی‌ترین کیف پول ارز دیجیتال، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در حال حاضر، کیف پول Coinomi در مجموع از ۱۲۵ شبکه بلاکچینی و بیش از ۱۷۰۰ کوین و توکن رمزنگاری‌شده، پشتیبانی می‌کند.

کوینومی ولت، از امکانات بسیار زیادی به عنوان یک کیف پول آنلاین ارز دیجیتال، ارائه می‌کند. برای بسیاری از کاربران سوال است که کوینومی ولت بهتر است یا تراست ولت؟ برخی دیگر در جستجوی مقایسه کیف پول کوینومی و اتمیک ولت هستند؛ برای پاسخ به این سوالات، پیش از هر چیز ابتدا باید ویژگی‌های کوینومی ولت را بررسی کنیم:

  • برخورداری از صرافی داخلی
  • معاملات مستقیم از طریق صرافی غیرمتمرکز (DEX)
  • امکان تعویض توکن‌ها (سواپ یا Swaps)
  • امکان خرید رمزارز با Credit Card
  • پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و Web3
  • دسترسی به برنامه‌های کاربردی DeFi
  • دسترسی به توکن‌ها و بازارچه‌های NFT
  • پشتیبانی از حدود ۳۰ زبان روز دنیا (از جمله زبان فارسی)

coinomi wallet

کیف پول کوینومی برای ایرانیان، یکی از گزینه‌های مناسب است؛ به صورت کلی، کیف پول‌هایی که غیرمتمرکز هستند (مثل متامسک، تراست ولت و…) با توجه به اینکه هیچ اطلاعات هویتی از کاربران خود دریافت نمی‌کنند، برای کاربران ایرانی مناسب استفاده هستند؛ از لحاظ امنیت و در پاسخ به این سوال که آیا کیف پول کوینومی معتبر است؟ نیز، باید گفت که این کیف پول یکی از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین کیف‌پول‌های رمزارزی است که نزد کاربران، از محبوبیت بالایی برخوردار است و همچنین گزارش‌های نارضایتی زیادی از آن در دسترس نیست.

آموزش نصب و راه‌اندازی Coinomi | نحوه نصب کیف پول کوینومی

اپلیکیشن کوینومی ولت، در تمام سیستم عامل‌ها و دیوایس‌ها قابل استفاده است. شما می‌توانید کیف پول Coinomi را در ویندوز، macOS، لینوکس و همچنین دیوایس‌های اندرویدی و iOS دریافت و استفاده کنید. جهت ساخت کیف پول کوینومی در اندروید یا iOS روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

nhkg,n کیف پول کوینومی
صفحه دانلود سایت کوینومی ولت
دانلود کیف پول کوینومی برای اندروید دانلود کیف پول کوینومی برای iOS

 

برای دانلود کیف پول کوینومی برای لپ تاپ، دانلود کیف پول کوینومی برای ویندوز ۱۰ و یا دانلود کیف پول کوینومی برای کامپیوتر، روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دانلود کیف پول کوینومی برای دسکتاپ (ویندوز، mac OS و لینوکس)

نکته: به هیچ وجه، کیف پول ارز دیجیتال خود را از سایت‌های متفرقه و به صورت مستقیم دانلود نکنید؛ لینک‌های بالا نیز، شما را به وبسایت اصلی کوینومی و play Store و App Store هدایت می‌کند تا اپلیکیشن اصلی کوینومی را دانلود کنید.

پس از دانلود کیف پول کوینومی و نصب آن روی سیستم عامل خود، باید کیف پول جدید خود را از طریق کوینومی، روی شبکه بلاک‌چین ثبت و تعریف کنید. به این منظور، در هر سیستم عاملی (دسکتاپ یا موبایل) با دوگزینه روبرو خواهید بود:

  1. Create a New Wallet
  2. Restore a wallet

از گزینه اول برای ساخت کیف پول کوینومی و از گزینه دوم، برای بازیابی کیف پول کوینومی استفاده می‌شود.

ساخت کیف پول کوینومی در اندروید و iOS

در این بخش ما به ساخت کیف پول جدید کوینومی اشاره می‌کنیم و بازیابی کیف پول کوینومی را در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد؛ جهت دریافت آموزش کیف پول کوینومی برای اندروید، مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید.

ساخت کیف پول کوینمی ولت

  1. گزینه Create a new Wallet را انتخاب کنید.
  2. عبارت ۲۴ کلمه‌ای که نمایش داده می‌شود را در جایی امن ذخیره و نگهداری کنید.
    توجه داشته باشید که این ۲۴ کلمه، حکم رمز ورود به کیف پول شما را دارند و تحت هیچ شرایطی نباید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. پس از اینکه این عبارت‌ها را یادداشت کردید، گزینه پایین صفحه را تیک دار کنید (I have safely stored my recovery phrase offline) و به مرحله بعد بروید.
  3. تمام کلماتی که در صفحه قبل مشاهده کردید را به همان ترتیب از لیست نمایش داده شده وارد کنید تا فرآیند ساخت کیف پول شما نهایی شود.
    ورود به کوینومی
  4. میزان امنیت کیف پول خود را تعیین کنید؛ چهار سطح در این قسمت قابل تنظیم است:امنیت کیف پول کوینومی

  • کم‌ترین سطح امنیت (least Secure): در این صورت برای انجام تراکنش‌ها نیازی به رمزعبور و اثر انگشت نخواهید داشت.
  • تایید بایومتریک (Biometric authentication): در این صورت برای انجام تراکنش‌ها، تائید بیومتریکی مثل اثر انگشت لازم خواهد بود. (در صورتی که تنظیمات بیومتریک دیوایس شما تغییر کند، تراکنش‌های شما تا زمان ورود مجدد عبارت بازیابی، مسدود خواهد شد.)
  • تائید با پسورد (Password authentication): در این صورت برای انجام هر تراکنشی، نیاز به ورود رمز عبورتان را خواهید داشت.
  • بیشترین سطح امنیت (رمزعبور + تائید بیومتریک): در این صورت، انجام هر تراکنشی منوط به ورود پسورد و تائید بیومتریکی مثل اثر انگشت خواهد بود. (در صورتی که تنظیمات بیومتریک دیوایس شما تغییر کند، تراکنش‌های شما تا زمان ورود مجدد عبارت بازیابی، مسدود خواهد شد.)

5. پس از انتخاب سطح امنیت، برای ورود به کیف پول Coinomi، یک پسورد انتخاب کنید؛ این رمزعبور حداقل باید ۱۰ کلمه باشد.

در صورت فراموشی پسوورد کوینومی، باید کیف پول خود را از طریق عبارت‌های بازیابی ۲۴ کلمه‌ای خود، مجددا بازیابی کنید.

6. در مرحله بعدارزهای مورد نظرتان را برای شروع انتخاب کنید (این ارزها هر زمانی قابل افزودن هستند و برای شروع، می‌توانید فقط بیتکوین را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید.)

7. قوانین و مقررات Coinomi را بپذیرید (گزینه Accept را انتخاب کنید)

تبریک! شما صاحب یک کیف پول Coinomi هستید! اما آموزش تصویری کار با کیف پول کوینومی، به همینجا ختم نمی‌شود!

پس از ساخت یا بازیابی کیف پول Coinomi، با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد:

امنیت کیف پول کوینومی ولت

در این صفحه می‌توانید موجودی کامل کیف پول خود و همچنین موجودی هر ارز دیجیتال را به تفکیک مشاهده کنید.

آموزش بازیابی کیف پول کوینومی ولت

بازیابی کیف پول کوینومی، معمولا یا برای تنظیم مجدد کیف پول در دستگاه دیگری، یا بالا آوردن مجدد آن کیف پول مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به این منظور، تنها راه بازیابی کیف پول کوینومی، در اختیار داشتن ۲۴ کلمه‌ای است که در ابتدای ساخت کیف پول به شما نمایش داده شده است. حتی سازندگان کیف پول‌ها هم به این عبارت دسترسی ندارند و در صورتی که این عبارات را گم یا فراموش کنید، هیچ راهی برای دسترسی مجدد به کیف پول و سرمایه شما وجود ندارد.

به هر منظوری که قصد بازیابی کیف پول کوینومی ولت را داشته باشید، باید مراحل پایین را قدم به قدم اجرا کنید:

  1. طبق مراحل بالا، کیف پول کوینومی را روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود نصب کنید
  2. در مرحله‌ای که دو گزینه‌ی Create a wallet و Restore a Wallet را نمایش می‌دهد گزینه Restore a Wallet را انتخاب کنید.
  3. در صفحه بعد و در کادر نمایش داده شده، کلمه‌های بازیابی را وارد کنید و روی گزینه Next کلیک کنید.
  4. سطح امنیت کیف پول خود را انتخاب کنید و در صورت نیاز، یک رمز عبور جدید در کادر پایین وارد کنید.
  5. پس از طی مراحل بالا، کیف پول کوینومی شما مجددا قابل دسترسی خواهد بود.

اضافه کردن کوین به کوینومی ولت | اضافه کردن توکن به coinomi

در ابتدای ساخت کیف پول کوینومی، همانطور که بالاتر ذکر شد، باید ارزهایی که می‌خواهید در کیف پول نگهداری کنید را به کیف پول بیافزاید؛ در واقع و برای مثال، جهت نگهداری تتر در کیف پول کوینومی، یا کاردانو در کیف پول کوینومی، باید این ارزها به صفحه اصلی کیف پول خود اضافه کنید.

برای پیدا کردن آدرس رمزارزها در کوینومی ولت:

  1. روی گزینه (+) در پایین سمت راست کیف پول کوینومی کلیک کنید
    اضافه کردن توکن به کوینومی
  2. اگر قصد اضافه شدن کوینی را دارید که روی بلاک‌چین اختصاصی خودش نگهداری می‌شود، گزینه Add Coin را انتخاب کنید و در ادامه ارز مورد نظر را در لیست ارزهای تحت پشتیبانی کوینومی انتخاب کنید. (بیت‌کوین، بیت‌کوین‌کش، دوج‌کوین، بایننس‌کوین، مونرو، لایت‌کوین، ریپل و … جزو این دسته هستند)
  3. اگر قصد اضافه کردن توکن به کوینومی ولت را دارید (توکن‌ها، روی بلاک‌چین‌های مختلفی میزبانی می‌شوند و معمولا بلاک‌چین اختصاصی ندارد)؛ در این صورت، باید گزینه Add Token را انتخاب کنید.
  4. در صورت انتخاب گزینه Add Token باید در مرحله بعد، بلاک‌چینی که قصد اضافه کردن توکن روی آن را دارید هم انتخاب کنید.
    انتخاب بلاک چین در کوینومی
  5. در صورتی که تمایل به ادد کردن توکن‌های ERC20 به کوینومی را دارید، شبکه اتریوم را انتخاب کنید؛ در صورتی که تمایل به ادد کردن شبکه bep2 را دارید، روی بلاک‌چین بایننس کلیک کنید و در صورتی که می‌خواهید یک توکن TRC10 را به کوینومی اضافه کنید، گزینه TRON را انتخاب کنید. گفتنی‌ست، در این مرحله امکان انتخاب بلاک‌چین NEM، Hedra و همچنین شبکه omni layer هم فراهم است که توکن‌های کمی در آن‌ها میزبانی و معامله می‌شود.
    هشدار: تا زمان نگارش این مقاله (زمستان ۱۴۰۰)، کیف پول کوینومی از توکن‌های TRC-20 پشتیبانی نمی‌کند؛ از شبکه بلاک‌چین ترون، فقط و فقط برای دریافت توکن TRX و یا توکن‌های مبتنی بر استاندارد TRC-10 استفاده کنید و از ارسال توکن‌هایی که مبتنی بر استاندارد TRC-20 هستند به آدرس ترون خود خودداری کنید.
  6. پس از انتخاب بلاک‌چینِ بسترِ تراکنش، باید از لیست ارزهای تحت پشتیبانی، توکن مورد نظرتان را جستجو و انتخاب کنید.
  7. پس از انتخاب ارز موردنظر، به صفحه Balance آن رمزارز هدایت می‌شوید که موجودی‌تان را نمایش می‌دهد و می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت راست و رفتن روی تب Receive، آدرس دریافت رمزارز موردنظر در کیف پولتان را مشاهده کنید.-آدرس دریافت کوینومی برای آدا

آموزش تصویری خرید ارز دیجیتال با کیف پول کوینومی | چگونه کیف پول کوینومی را شارژ کنیم؟

برای خرید ارز دیجیتال در کوینومی، باید پس از اضافه کردن توکن مورد نظر به کیف‌پول خود، از صفحه اصلی وارد صفحه رمزارز مورد نظر شوید و با کشیدن صفحه به سمت راست، وارد تب Recieve شوید. در این قسمت، آدرس دریافت رمزارز شما، قابل مشاهده است و می‌توانید با کپی کردن آن و جایگذاری در قسمت آدرس کیف پول در سایت بیتستان، رمزارز مورد نظر را خریداری و در کیف پول کوینومی خود دریافت کنید.
دقت کنید که هنگام اضافه کردن توکن، شبکه بلاک‌چینی بستر معامله را به دقت انتخاب کنید و از یکسان بودن بستر معامله در مبداء و مقصد اطمینان حاصل کنید.

خرید ارز با کوینومی ولت
آموزش تصویری خرید با کوینومی

همچنین، دقت کنید که آدرس Defualt کیف‌ پول کوینومی، برای خرید و فروش رمزارز از بیتستان کارایی ندارد و در صورت استفاده از این آدرس، تراکنش شما با مشکل روبرو خواهد شد؛ در نتیجه مطمئن شوید که پس از ورد به قسمت Receive، حتما گزینه Compatibility را انتخاب کنید و آدرس جدیدی که نمایش داده می‌شود را کپی کنید.
این آدرس، با عدد ۳ شروع می‌شود/

در حال حاضر، بیتستان از شبکه‌های بلاک‌چینی بیت‌کوین، اتریوم، ترون، رونین، بایننس چین و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند.

تفاوت انواع آدرس‌ بیت کوین در کیف پول کوینومی:

انواع آدرس بیت کوین در کوینومی

نحوه ارسال ارز دیجیتال در کوینومی و مشاهده وضعیت تراکنش (فروش ارز با کوینومی)

برای ارسال ارز با کیف پول کوینومی ولت، کافیست از لیست ارزهای موجود در کیف پول، رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید و در مرحله بعد، با کشیدن صفحه به سمت راست، وارد تب Send شوید.

در مرحله بعد، باید آدرس و شبکه‌ مورد نظرتان برای انتقال رمزارز نهایی کنید؛ سپس، هزینه تراکنش را کنترل کنید و پس از بررسی تمام گزینه‌ها، تراکنش را برای انجام به شبکه مخابره کنید:

کارمزد کوینومی

برای خرید و فروش معتبرترین ارزهای دیجیتال بازار، روی لینک زیر کلیک کنید

صرافی بیتستان

پس از ارسال رمزارز به آدرس دلخواه، با ورود به قسمت گزارشات تبادل هر رمزارز، می‌توانید کد پیگیری (Tx ID) تراکنش خود را مشاهده کنید و برای فروش رمزارز، در اختیار صرافی قرار دهید.

نحوه نمایش TX Id در کوینومی ولت | هش تراکنش کوینومی کجاست؟

هش تراکنش در کوینومی
آموزش تصویری پیدا کردن هش تراکنش در کوینومی ولت

تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول کوینومی (نحوه نمایش کلمات بازیابی کوینومی)

برای بازیابی کلمات ورود به کیف پول کوینومی:

  1. از منوی کوینومی، وارد صفحه Manage Wallets شوید
  2. کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Recovery Phrase بزنید.
  3. گزینه I Understand the risk را انتخاب کنید
  4. رمز کیف پول خود را وارد کنید
  5. عبارت نمایش داده شده را یادداشت و در جایی امن نگهداری کنید.

بکاپ کوینومی

نحوه ارتباط با پشتیبانی کیف پول کوینومی

ساپورت کوینومی کجاست

 

برای خرید ارزهای دیجیتال و انتقال آن به کیف پول کوینومی، روی لینک زیر کلیک کنید

صرافی بیتستان
کیف پول کوینومی از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

کوینومی تقریبا از تمام ارزهای معتبر بازار پشتیبانی می‌کند.

تفاوت آدرس‌های default و compatibility و legacy در کوینومی چیست؟

آدرس دیفالت کوینومی برای بیتکوین با عبارت bc1 شروع می‌شود؛ آدرس Legacy با عدد 1 و آدرس Compatibility با عدد 3 شروع می‌شود؛ این آدرس‌ها، بسترهای متفاوت ارسال و دریافت هستند و باید در مبداء و مقصد تراکنش، یکسان باشند.

کیف پول کوینومی برای ایرانیان مناسب است؟

کیف پول کوینومی یکی از کیف پول‌های محبوب بین ایرانیان است و با توجه به غیرمتمزکز بودن آن، تا به حال گزارشی از مسدودیت و محدودیت آن برای کاربران ایرانی گزازش نشده است.

برای استفاده از کوینومی ولت نیاز به تغییر آی پی داریم؟

خیر؛ اما به طور کلی، فعالیت با آی پی غیر از ایران، برای انجام فعالیت‌های رمزارزی توصیه می‌شود.