سرفصل‌ها

آموزش صرافی کوکوین

آموزش کامل خرید و فروش ارز در صرافی کوکوین

همانطور که می دانید‌، برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن دارید؛ کیف‌پول‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز، مثل تراست ولت بهترین گزینه برای نگهداری ارز دیجیتال هستند، اما گاهی کاربران برای معامله (ترید) ارزهای دیجیتال، نیاز به استفاده از کیف‌پول صرافی‌ها دارند و ارزهای خود را باید به کیف پول صرافی مثل صرافی کوکوین منتقل کنند.

در این مقاله قصد داریم به صورت تصویری همه چیز درباره صرافی کوکوین  و علی‌الخصوص، آموزش تصویری خرید و فروش در کوکوین را به صورت کامل خدمت شما کاربران گرامی ارائه کنیم.

کوکوین چیست؟

معرفی کوکوین

صرافی کوکوین Kucoin چیست؟ کوکوین (Kucoin)، یک صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال است که البته، خود را ترکیبی از صرافی‌ متمرکز و غیرمتمرکز (صرافی هیبریدی) می‌نامد. کوکوین از سال ۲۰۱۷ فعال است و از لحاظ حجم معاملات جاری، جزو ۱۰ صرافی برتر ارز دیجیتال جهان است. اخیرا، با توجه به لزوم احراز هویت صرافی بایننس نیز، کاربران ایرانی بسیاری از صرافی کوکوین برای انجام معاملات رمزارزی و ترید ارز دیجیتال، استفاده می‌کنید. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله آموزشی، هر رمزارزی که مایلید را از بیتستان خریداری کرده و در حساب صرافی Kucoin خود، دریافت کنید| همچنین، امکان فروش ارزهای دیجیتالی شما از مبداء صرافی ککوین به بیتستان نیز فراهم است و به راحتی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را با بتستان معامله کنید. با معرفی بهترین صرافی جایگزین بایننس همراه ما باشید.

پلتفرم مبادلاتی کوکوین، پس از محدودیت‌هایی که بایننس برای کاربران ایرانی اعمال کرده است، اصلی‌ترین جایگزین صرافی بایننس برای ایرانیان است و در حال حاضر، برای انجام معاملات پایه، نیازی به احراز هویت ندارد.

کوکوین در ماه می سال ۲۰۱۷ توسط تیمی متشکل از متخصصان بازار‌های مالی در هنگ‌کنک بنیان گذاشته شد و مقر اصلی این صرافی، در حال حاضر در جزیره سیشل است.

آموزش نصب و راه‌اندازی کوکوین

۱- برای ترید در صرافی کوکوین، ابتدا باید به آدرس اینترنتی Kucoin.com، مراجعه کرده و از ورود به لینک‌های متفرقه پرهیز کنید. پس از ورود به صرافی کوکوین، با صفحه‌ای مطابق صفحه زیر مواجه می‌شوید:

صفحه اصلی کوکوین

نکته: با اینکه تا بحال گزارش به خصوصی در رابطه با مسدودسازی دارایی ایرانیان توسط کوکوین ارائه نشده‌ است، اما اکیدا توصیه می‌کنیم حین استفاده از صرافی‌های خارجی، حتما از ابزارهای تغییر آی پی استفاده کنید و ترجیحا، با آی پی ثابت، در کوکوین فعالیت کنید.

پس از ورود به صفحه بالا، با کلیک بر روی گزینه Sign Up در بالای صفحه، می‌توانید حساب کاربری خود را در صرافی بسازید؛ در صورتی که در صرافی کوکوین حساب کاربری دارید، باید روی گزینه لاگین کوکوین کلیک کنید و وارد حساب کاربری از پیش ساخته خود شوید.

ثبت نام در کوکوین

دقت داشته باشید که بعد از انتخاب گزینه Sign Up، امکان ثبت‌نام هم با شماره تلفن و هم آدرس ایمیل را خواهید داشت؛ با اینحال، با توجه به اینکه از روی شماره موبایل، امکان پی بردن به ایرانی بودن شما وجود دارد، توصیه اکید می‌کنیم که با انتخاب گزینه Email (که در تصویر بالا مشخص شده است) از طریق ایمیل به ثبت نام در کوکوین بپردازید.

ثبت نام در صرافی کوکوین با موبایل | لینک دانلود کوکوین

دقت کنید که شما برای ورود به صرافی کوکوین، لزوما نیازی به نصب صرافی کوکوین ندارید و می‌توانید از نسخه تحت وب این صرافی با تمام امکانات استفاده کنید؛ با این‌حال برای ثبت نام در صرافی کوکوین با موبایل، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید و بسته به سیستم‌عامل دستگاه خود، کوکوین را دانلود و نصب کنید.

دانلود کوکوین

دقت کنید که اپلیکیشن صرافی کوکوین برای اندروید و iOS در دسترس است و برای نصب صرافی کوکوین برای ویندوز، تنها امکان استفاده از نسخه تحت وب این صرافی را خواهید داشت.

دانلود صرافی کوکوین برای اندروید دانلود صرافی کوکوین برای اپل

در صورتی گزینه Install در Play Store برای شما غیر فعال بود، به تنظیمات پلی استور رفته، کش اپلیکیشن را پاک کنید و سپس ویپی انی باز کنید که در برابر تحریم‌های گوگل مقاوم بوده و دوباره وارد لینک بالا شوید.

انتقال ارز به صرافی کوکوین

پس از نصب یا ورود به صرافی کوکوین، برای انجام معامله در این صرافی، نیاز به انتقال ارز به حساب کاربری خود دارید؛ از آنجایی که خریداری ارز از طریق کارت بانکی، در صرافی‌های خارجی برای ایرانیان ممکن نیست و برای انجام این مورد نیز، به احراز هویت در صرافی کوکوین مورد نیاز است، کاربران ایرانی برای استفاده از کوکوین، باید از طریق صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی، رمزارز خریداری کرده و به حساب کوکوین خود منتقل کنید.

آموزش تصویری صرافی kucoin

نحوه انتقال تتر به حساب صرافی کوکوین مراحل ساده‌ای دارد؛ در واقع به صورت کلی، برای انتقال ارز به صرافی کوکوین، کافیست از بالا سمت راست صفحه اصلی صرافی، روی آیکون کیف پول کلیک کنید و روی قسمت ابتدایی یعنی Overview ضربه بزنید.

کیف پول کوکوین

با انتخاب گزینه overview به صفحه‌ی Asset Overview وارد خواهید شد؛ در این صفحه، مجموع دارایی شما در تمام حساب‌هایی که در صرافی دارید نمایش داده خواهد شد. با انتخاب گزینه چشم ? در کنار عبارت Asset Overview می‌توانید همانند تصویر زیر، موجودی حساب کاربری خود را مخفی کنید و با کلیک مجدد روی آن، جزئیات تمام حساب‌های خود را مشاهده کنید.

برای دریافت ارز در کوکوین یا (دیپازیت ارز به کوکوین)، باید روی گزینه Deposit که در سمت راست تصویر و با رنگ سبز مشخص شده کلیک کنید.

نحوه انجام ترید و معامله در صرافی کوکوین

پس از انتخاب گزینه Deposit (دیپازیت) که به معنای سپرده‌گذاری است، دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود برای انتقال مستقیم ارز به صرافی کوکوین، باید گزینه اول یعنی Deposit Crypto را انتخاب کنید.

دیپازیت به کوکوین

در صفحه بعد، برای انتخاب رمزارز مورد نظر، روی گزینه Select Coin کلیک کنید و در قسمت دوم، یعنی Select a Network باید شبکه بستر انتقال رمزارز را انتخاب کنید؛ در ویدیوی زیر، می‌توانید نحوه انتقال تتر TRC20 به کوکوین را مشاهده کنید.

آموزش ویدیویی انتقال ارز به کوکوین

 

برای خرید تتر یا سایر ارزهای دیجیتال و انتقال آن به کوکوین، کلیک کنید صرافی بیتستان

 

نحوه انتقال تتر به حساب صرافی کوکوین (deposit در کوکوین)

جهت انتقال تتر USDT به کوکوین یا هر رمزارز دیگری که قصد واریز آن را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی گزینه Deposit Crypto کلیک کنید.
  2. با انتخاب گزینه Select a Coin رمزارزی که قصد دریافتش دارید را انتخاب کنید.
  3. در قسمت بعد، شبکه بستر انجام معامله را انتخاب کنید (دقت کنید که شبکه‌ای را انتخاب کنید که هم در مبداء و هم مقصد یکسان باشند.)
  4. پس از انتخاب شبکه انتقال ارز، آدرس دریافت آن ارز در کیف پول شما نمایش داده می‌شود.
  5. آدرس نمایش داده شده را کپی کنید و برای انتقال ارز به کیف پول خود در کوکوین استفاده کنید.
همیشه از یکسان بودن شبکه بستر معامله در مبداء و مقصد ارسال تراکنش اطمینان حاصل کنید؛ برای مثال، اگر قصد خرید تتر بر روی شبکه بایننس را دارید، با اینکه امکان خرید این ارز از طریق صرافی بیتستان وجود دارد، اما امکان دریافت آن بر روی شبکه Bep2 یا Bep20 در صرافی کوکوین وجود ندارد و در این مواقع، فقط می‌توانید از آدرس اتریوم (شبکه ERC20) و یا شبکه ترون (TRC20) استفاده کنید.
توجه کنید که بسترهای مبادلاتی مختلف، هزینه انتفال متفاوتی را به شما تحمیل می‌کنند؛ در حال حاضر، شبکه ترون برای انتقال تتر، کارمزد شبکه مناسب‌تری دارد.
نکته مهم: دقت کنید که برای انتقال تتر از تراست ولت به صرافی کوکوین، اگر بستر ترون (TRX یا TRC20) را انتخاب کنید، باید مقداری ترون (ُTRX) برای انجام تراکنش در کیف پول خود داشته باشید.

 

آموزش برداشت رمزارز از صرافی کوکوین | فروش ارز در Kucoin

نحوه انجام ترید و معامله در صرافی کوکوین

برای برداشت رمزارز از کوکوین به هر منظوری، چه آموزش انتقال ارز از صرافی کوکوین به کیف پول و یا آموزش فروش ارز با کوکوین به سایر صرافی‌ها، کافیست قدم‌های زیر را دنبال کنید.

با انتخاب گزینه Withdraw در کوکوین فرآیند برداشت ارز از کوکوین را آغاز کنید.

  1. گزینه Withdraw را انتخاب کنید
  2. با انتخاب گزینه Select a Coin ارز مورد نظر برای انتقال را انتخاب کنید.
  3. در قسمت دوم، آدرسی که قصد انتفال به آن دارید را وارد کنید (جایگذاری کنید.)
  4. در قسمت Network شبکه انتقال رمزارز را انتخاب کنید.
  5. در قسمت Amount میزانی که می‌خواهید منتفل کنید را وارد کنید.
  6. می‌توانید با انتخاب گزینه All در کنار گزینه amount تمام آن دارایی را انتخاب کنید.
  7. پس از انتخاب مقدار، روی گزینه Withdrawal ضربه بزنید.
  8. رمزی که پیشتر انتخاب کردید و کد یکبار مصرفی که برای ایمیلتان ارسال می‌شود را وارد کنید تا تراکنش تائید شود.

فروش ارز کوکوین

 

برای فروش تتر یا سایر ارزهای دیجیتال و دریافت ریال، کلیک کنید صرافی بیتستان

انواع ترید در صرافی کوکوین

کوکوین، خدمات مختلفی برای معامله و ترید رمزارز ارائه می‌کند؛ به عنوان یک ایرانی، خدمات زیر برای شما در دسترس است:

kucoin

 

  • ترید یا معامله اسپات
  • معاملات مارجین (Margin Trading)
  • فیوچرز | معاملات آتی (Futures Trading)
  • معامله توکن‌های Up و Down (لوریج دار | اهرمی)
  • خدمات وام‌دهی
  • خدمات سپرده‌گذاری (Staking)
  • خدمات مشابه لانچ پد بایننس تحت عنوان SpotLight
  • هولد کردن توکن بومی کوکوین (KCS) و دریافت سود
  • استخر ماینینگ (Mining Pool)
  • لاتاری
  • لانچ پد NFT

دقت کنید که معاملات اسپات، ریسک مناسب‌تری برای معامله‌گری و ترید دارد و انجام معاملات اهرمی (فیوچرز، مارجین) دانش سرمایه‌گذاری ویژه و همچنین ریسک بالایی می‌طلبد. از انجام معامله بدون دانش لازم، جدا پرهیز کنید.

کوکوین ادعا می‌کند که از هر ۴ دارنده ارزهای دیجیتال در دنیا، یک نفر کاربر کوکوین است.

راهنمای دریافت TXID یا هش تراکنش در کوکوین

برای فروش رمزارز به صرافی بیتستان، پس از انتقال رمزارز به روشی که بالاتر ذکر شد، باید Hash تراکنش که همان کد پیگیری تراکنش شماست را در اختیار بیتستان قرار دهید تا تراکنش شما به کار بیفتد. برای پیشبرد آموزش گام به گام دریافت TXID یا هش تراکنش از صرافی ارز دیجیتال کوکوین، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صفحه اول صرافی در موبایل روی گزینه Assets و در نسخه تحت وب، روی آیکون کیف‌پول و سپس Asset Overview کلیک کنید.
  2. از منوی بالایی صفحه، روی گزینه Deposit & Withdrawal History کلیک کنید، تا تاریخچه تراکنش‌های واریزی و ارسالی شما نمایش داده شود.هش تراکنش کوکوین
  3. در صفحه نمایش داده شده، روی گزینه view transaction کلیک کنید تا جزئیات تراکنش خود را در مرورگر بلاک‌چینی آن مشاهده کنید.تی ایکس ای دی کوکوین
  4. در صفحه باز شده، آدرسی که تحت عنوان Hash مشخص شده است را کپی و در مرحله آخر فروش رمزارز، در سایت بیتستان وارد کنید؛ یا به عنوان رسید پرداخت (کد پیگیری ارسال رمزارز) در اختیار دیگران قرار دهید.هش تراکنش کوکوین
  5. پس از انجام موفقیت آمیز موارد بالا، مقدار ریالی رمزارز فروخته شده، به حساب بانکی یا کیف‌پول ریالی شما ارسال خواهد شد.
ورود به پنل کاربری صرافی ارز دیجیتال بیتستان خرید و فروش رمزارز

مراحل احراز هویت و KYC حساب صرافی کوکوین

قبل از هر چیز، در نظر داشته باشید که احراز هویت در صرافی‌های خارجی، از طرف ایرانیان به احتمال خیلی زیاد به مسدود شدن دارایی شما منجر خواهد شد؛

احراز هویت KUKOIN

برای ثبت‌نام و استفاده از صرافی KuCoin در حال حاضر احتیاجی به احراز هویت در صرافی کوکوین ندارید.

در واقع بدون انجام احراز هویت در صرافی کوکوین، شما می‌توانید روزانه تا سقف معادل 1 بیت کوین را از این صرافی برداشت کنید. اما اگر تمایل دارید این سقف را افزایش دهید، باید احراز هویت کنید. مجددا تاکید می‌کنیم که انجام این احراز هویت، با مدارک ایرانی عمل صحیحی نیست و فقط در صورتی که امکان استفاده از مدارک فردی با تابعیت غیر ایرانی را دارید، مراحل احراز هویت کوکوین را به انجام برسانید؛ به این منظور:

  1. پس از ثبت نام (Sign Up) یا ورود (Login) در صرافی کوکوین در بالا سمت راست، روی آواتار خود کلیک کنید.
  2. گزینه KYC Verificaion را انتخاب کنید.
  3. گزینه Individual Verification را انتخاب کنید.
  4. روی گزینه Start Verification کلیک کنید.
  5. اطلاعات مورد نیاز را پر کنید.

دقت کنید که برای انجام احراز هویت در صرافی کوکوین، چند سطح مختلف برای شما وجود دارد؛ سه سطح KYC1 (Basic Verification) و پس از آن KYC2 (Advanced Verification) و در نهایت Institutional Verification سطوحی هستند که شما بسته به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و با انجام هر یک از مراحل، سقف واریز و برداشت متفاوتی را به دست آورید؛

احراز هویت کوکوین

همچنین در نظر داشته باشید که:

  • هر کارت شناسایی فرد غیر ایرانی، برای ایجاد سه حساب کاربری مجزا، قابل استفاده است.
  • فرمت تصویر ارسالی برای کوکوین باید JPG یا PNG باشد و حجم آن نباید از ۴ مگابایت تجاوز کند.
  • اسناد ارسالی، می‌تواند شامل کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی و یا پاسپورت فرد غیرایرانی باشد.

مجددا در پاسخ به سوالِ «آیا احراز هویت در صرافی کوکوین اجباریست؟» تاکید می‌کنیم که شما به عنوان یک کاربر ایرانی، در حال حاضر نیازی به احراز هویت در کوکوین ندارید و تنها در صورتی فرآیند احراز هویت در صرافی کوکوین را انجام دهید که به هر طریقی، امکان احراز هویت توسط فردی واقعی، با هویتی غیرایرانی برای شما مهیا باشد.

نکات امنیتی برای کاربران ایرانی صرافی KuCoin

پس از اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، بسیاری از کاربران ایرانی این صرافی، به صرافی‌های دیگری از جمله کوکوین مهاجرت کردند؛ به همین دلیل، انجام برخی ملاحضات در استفاده از صرافی کوکوین خصوصا برای ایرانیان، واجب است.

  1. برای ثبت نام در صرافی کوکوین، به هیچ وجه گزینه ثبت نام با موبایل را انتخاب نکنید و از گزینه ثبت نام با ایمیل استفاده کنید.
  2. هنگام استفاده از ورود دو مرحله‌ای (Google Verification) حتما کدهای بازیابی و دسترسی مجدد به برنامه Google Authenticator را در جایی امن و به صورت آفلاین ذخیره کنید؛ در صورتی که دسترسی خود به گوشی‌تان را از دست دهید (یا گوشی‌تان به سرقت برود) فقط از طریق احراز هویت امکان دسترسی به اکانت خود را خواهید داشت که برای کاربران ایرانی ریسک زیادی دارد.
  3. برای انجام معامله در کوکوین، باید یک Trading Password ایمن تنظیم کنید؛ این رمز، برای اکثر فعالیت‌های مهم همچون ثبت سفارش، لغو سفارش، واریز و برداشت ارز اجباری‌ست و حتما رمزی تعیین کنید که آن را به یاد داشته باشید.
  4. برای استفاده از صرافی کوکوین، از نرم‌افزارهای تغییر آی پی یا سرورهای مجازی استفاده کنید و از آی پی ایرانی استفاده نکنید؛ در صورت استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی، مطمئن شوید که همیشه از یک کشور به خصوص (به غیر از آمریکا) به صرافی متصل شوید.
  5. در صورت استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی، مطمئن شوید که در هر بار استفاده (حتی در صورت انتخاب یک کشور واحد) آی پی شما تغییر نکند و همواره از یک آی پی تغییرداده شده استفاده کنید.
  6. تمام سرمایه خود را در صرافی‌های خارجی نگهداری نکنید؛ نگهداری سرمایه در صرافی‌ها، خصوصا برای ایرانیان از ریسک زیادی برخوردار است.
  7. ایمیل‌های دریافتی از صرافی را مرتبا بررسی و مطالعه کنید تا در صورتی که تغییری در سیاست‌های استفاده از صرافی (مثلا احراز هویت اجباری) اتفاق افتاد، سریعا مطلع شوید و سرمایه خود را به حساب یا کیف پولی امن منتقل کنید.

سوالات متداول در مورد کوکوین Kucoin

توکن KCS چیست؟

توکن KCS ارز بومی شبکه کوکوین است. این ارز در سال ۲۰۱۷ و برای بار اول، بر بستر اتریوم ایجاد شده است.

آیا احراز هویت در صرافی Kucoin اجباری است؟

خیر شما بدون انجام احراز هویت در صرافی کوکوین، می‌توانید روزانه تا سقف ۵ بیت‌کوین واریز و برداشت داشته باشید.

چطور با پشتیبانی صرافی کوکوین ارتباط برقرار کنم؟

از طریق منوی اصلی وبسایت روی گزینه Support کلیک کنید. پس از آن، گزینه‌ Sumbit a Request را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید از طریق گزینه پایین صفحه، گزینه Online chat برای ارتباط مستقیم با پشتیبانی کوکوین را انتخاب کنید.

نحوه محاسبه فی یا کارمزد تراکنش ها در کوکوین چگونه است؟

کارمزد کوکوین، بسته به نوع کاربری افراد متفاوت است. همچنین، کارمزد ایجادکننده تراکنش با پذیرنده تراکنش (Maker/ Taker) در این شبکه متفاوت از یکدیگر محاسبه می‌گردد.

کاهش کارمزد تراکنش در کوکوین چگونه است؟

شما می‌توانید با داشتن توکن بومی کوکوین یعنی KCS تا حدود ۲۰٪ کارمزد کمتری پرداخت کنید. با انتخاب گزینه Pay Trading Fees with KCS در پروفایل کاربری خود، این مورد فعال می‌شود.

برای خرید اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال و انتقال آن به کوکوین، روی لینک زیر کلیک کنید

صرافی ارز دیجیتال بیتستان

اگر سوال دیگری در مورد صرافی کوکوین دارید، در قسمت کامنت‌ها با ما مطرح کنید.