کمیسیون SEC کوین‌بیس را تهدید به شکایت می‌کند

شکایت از کوین بیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

طبق گزارشات اراِئه شده، سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از کوین‌بیس به دلیل برنامه بازده رمزنگاری شکایت خواهد کرد. مدیر عامل کوین‌بیس از کمیسیون sec ‌می‌خواهد که دلیل مخالفتش را با برنامه بازدهی ارزهای رمزنگاری شده به طور شفاف توضیح دهد. در ادامه می‌خواهیم به موضوع شکایت از کوین بیس و بحث های ناشی از آن بپردازیم. همراه بیتستان باشید.

شکایت از کوین بیس

شکایت از کوین بیس

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین‌بیس چهارشنبه در توئیتی نوشت:

اخیرا برخی رفتارهای غیرعادی از sec ظاهر شده است

آرمسترانگ موضوع را به این شکل شرح می‌دهد:

صرافی کوین‌بیس در اوایل سال جاری به sec مراجعه کرد تا دستگاه اجرایی را نسبت به برنامه آینده که قصد دارد 4 درصد بازدهی سالانه به سپرده‌های استیبل کوین ارائه دهد، آگاه سازد. به گفته مدیر عامل کوین‌بیس، sec بدون هیچ دلیل و توضیحی گفته است که اگر صرافی کوین‌بیس این طرح را اجرا کند، از این صرافی شکایت خواهد کرد. همچنین آرمسترانگ گفت:

آن‌ها از گفتن دلیل این موضوع امتناع می‌کنند و در عوض تعدادی از پرونده‌ها را از ما درخواست می‌کنند، ما درخواستشان را را قبول می‌کنیم، از کارکنانمان درخواست شهادت می‌کنند، ما رعایت می‌کنیم و سپس به ما گویند که اگر به این فعالیت ادامه دهید، از شما شکایت می‌کنیم در حالیکه هیچ توضیحی در مورد علت آن به ما نمی‌دهند.

همچنین آرمسترانگ به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر صرافی‌های زیادی در زمینه وام دهی فعالیت دارند و از sec خواست که نظارت بیشتری در این زمینه انجام دهد. نظارت بر این موضوع می‌تواند برای block fi و clesius که خدماتی از این قبیل به مشتریان خود اراِئه می‌دهند، خبر بدی باشد. همچنین مدیرعامل کوین‌بیس گفته است:

نگاه کنید، ما متعهد به پیروی از قانون هستیم. گاهی قانون مبهم است، بنابراین اگر sec بخواهد دستور عمل‌هایی را منتشر کند، ما نیز خوشحال می‌شویم از آن پیروی کنیم(بسیار خوب است اگر بتوانید این قانون‌ها را در سراسر جهان اجرا کنید)

در یک پست وبلاگی که چهارشنبه منتشر شد، پل گروال مدیر حقوقی کوین‌بیس اظهار نگرانی خود را از اقدامات sec  اعلام کرد و او این ادعا را که وام دهی می‌تواند به عنوان سرمایه‌گذاری تلقی شود، را نیز زیر سوال برد. وی گفت:

گراول در ادامه توضیح داد که تنها توضیحاتی که شرکت ارائه کرده این است که برنامه وام دهی در حال حاضر تحت آزمون است. گراول گفت:

آن‌ها فقط به ما گفته‌اند که محصول جدید ما را از طریق منشور به نام هاوی و ریوز ارزیابی می‌کنند. sec  ارزیابی را به اشتراک نمی‌گذارد، فقط واقعیت این است که آن‌ها این کار را انجام داده‌اند.

رئیس sec، گری جنسلر به طور مرتب از شرکت‌های رمز نگاری شده خواسته است تا با sec همکاری کرده و بقای فعالیت خود را تضمین کنند. گروال گفت اقدامات sec  با گفته های جنسلر در تضاد است و همچنین گفت:

sec بارها از صنعت ما خواسته است که با ما صحبت کنید و وارد شوید. ما کار را در اینجا انجام دادیم. اما امروز تنها چیزی که می‌دانیم این است که می‌توانیم یا بدون اطلاع از دلیل، وام را از بازار خارج کنیم یا می‌توانند از ما شکایت کنند. یک رابطه نظارتی سالم هرگز نباید صنعت را در چنین شرایطی بدون توضیح رها کند. گفتگو در قلب مقررات خوب وجود دارد.

گروال اظهار داشت که این شرکت راه‌اندازی برنامه وام‌‌دهی را حداقل تا اکتبر متوقف می‌کند، در حالیکه منتظر بازخورد بیشتر sec است. در کوتاه مدت معلوم نیست این خبر چه تاثیری داشته باشد ولی دامپ بازار بعد این خبر همه را غافلگیر کرد.

همچنین گروال گفت:

احساس ناراحتی کلی به من حس خوبی نداد، من به بچه‌های بزرگ اجازه می‌دهم بازار را تسویه کنند، الان فقط تماشا کنید.

منبع: cointelegraph.com

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.