شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ دی ۱۳۹۹

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، در دوم دی ماه شکایتی را علیه شرکت ریپل تنظیم کرد. پیش از ایجاد پرونده شکایت، خبر آن در وال‌استریت ژورنال منتشر شده بود. انتشار خبر شکایت احتمالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار از شرکت آمریکایی ریپل به دلیل فروش غیرقانونی رمزارز ریپل، موجب کاهش قیمت این ارز دیجیتال شد.

تنها یک روز از گزارش منتشر شده در وال استریت ژورنال و پس از انتقادهای تندی که مدیرعامل ریپل، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، در توییتر انجام داده بود، پرونده شکایت ثبت شد. پیش از آن که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اقدامات قانونی خود را نسبت به فروش غیرقانونی XRP عنوان کند، برد گارلینگهاوس در توییتر ادعا کرده بود که این سازمان به دنبال محدود کردن صنعت ارزهای دیجیتال به بیت‌کوین و اتریوم است.

گارلینگهاوس، مدیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، جی کلیتون را به یکی از شخصیت‌های خیالی داستان‌های کریسمس تشبیه کرده بود. به گفته مدیرعامل ریپل، کلیتون همان کاراکتر گرینچ در داستان‌های مربوط به سال نو میلادی است که می‌خواهد دهکده را نابود کند.

با قانونی شدن شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، نه تنها مدیرعامل فعلی ریپل، بلکه هم‌بنیان‌گذار آن به دادگاه فراخوانده شدند. کریستین لارسن (Christian Larsen) و برد گارلینگهاوس، متهمان پرونده فروش غیرقانونی رمزارز ریپل هستند. آن‌ها به جمع‌آوری ۱/۳ میلیارد اوراق بهادار از طریق فروش رمزارز ریپل متهم شدند. براساس محاسبات تقریبی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کریستین لارسن و همسرش از طریق فروش غیرقانونی رمزارز پایه شرکت ریپل توانسته اند ۴۵۰ میلیون دلار درآمد به دست آورند. انتشار بیانیه‌های مربوط به این شکایت، قیمت XRP را بار دیگر کاهش داد.

 اخبار مربوط به شکایت SEC، باعث ریزش ناگهانی ریپل در کوین بیس شد. این رمزارز با ۲۱ درصد کاهش قیمت از ۰/۵۶۹۵ دلار به ./۴۴۹۱ دلار رسید. ریپل در ماه میلادی گذشته (آبان ماه) افزایش قیمت چشم‌گیری داشت و توانست بر روند نزولی چند ساله‌اش غلبه کند؛ اما بار دیگر روند نزولی آن تکرار شده است.

به نظر می‌رسد سخت‌گیری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، همانند بسیاری از نهادهای قانون‌گذار به ضرر فعالان دنیای ارزهای دیجیتال است. همچنین شکایت انجام گرفته توسط SEC علیه شرکت ریپل، پلتفرم‌های خرید و فروش را نسبت به رمزارز XRP حساس کرده است. یکی از پیامدهای شکایت از مدیران ریپل، مسدود شدن تراکنش‌های XRP در پلتفرم Simplex است. Simplex  که یکی از شرکت‌های پردازشگر پرداخت ارزهای دیجیتال است، تراکنش‌های رمزارز ریپل را مسدود کرده است. این شرکت اعلام کرده تا مشخص شدن پرونده مدیران ریپل، این ارز دیجیتال را نمی‌پذیرد.

 

 

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.