دارندگان ارز دیجیتال ریپل از شرکت اپل شکایت کردند!

شکایت دارندگان ریپل از شرکت اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

XRP یا همان ریپل یکی از رمزارزهای بازار دیجیتال است که بسیاری از دارندگان آن از این رمزارز ناراضی هستند و ادعا می‌کنند وجوه خودرا به دلیل استفاده از یک اپلیکیشن فیشینگ که شرکت اپل آن را در App story تایید کرده، از دست داده‌اند بنابراین از شرکت اپل شکایت کرده‌اند. برای اطلاع از خبر شکایت دارندگان ریپل از شرکت اپل با بیتستان همراه باشید.

Hadona Diep متخصص فناوری اطلاعات سایبری در روز ۱۶ سپتامبر به نمایندگی از تمامی افرادی که وجوه خود را با استفاده از برنامه فیشینگ از دست داده‌اند در دادگاه منطقه‌ای فدرال در مریلند حاضر شده و از شرکت اپل شکایت کرده است.

اپلیکیشن کیف پول ارز رمزنگاری شده که منجر شد تا افراد وجوه خود را از دست بدهند  Tost plus نام داشت.

Hadona Diep بیان می‌کند:

شرکت اپل که در کوپرتینو است باید به دلیل دادن مجوز به این برنامه مخرب آن را از App story حذف کند.

شرکت اپل بیان کرد کنترل کاملی بر قراردادن برنامه‌ها در app story  ندارد. فردی که شکایت کرده در مارس ۲۰۲۰ این اپلیکیشن را در آیفون خور نصب کرده بود. این فرد معتقد بود که Toast plus نسخه‌ای از Toast wallet یک کیف پول رمزنگاری شده معروف است و چون نام آن‌ها مشابه یکدیگر و لوگوی مورد استفاده هم یکسان بود این فرد از آن اپلیکیشن استفاده کرده.

Hadona Diep در ابتدا از کیف پول Rippex برای ارز دیجیتال ریپل استفاده می‌کرد. در ماه مارس او دارایی خود را به Toast plus انتقال داد و سپس متوجه شد حساب او حذف شده و دارایی خود را از دست داده است.

بعد از مدت‌ها او متوجه شد که قربانی یک برنامه فیشینگ شده که به عنوان یک کیف پول قانونی از آن استفاده می‌شد. او برای دانلود این برنامه ۵۰۰۰ دلار هزینه کرده بود.

شروع شکایات از شرکت اپل از چه زمانی بود؟

در اوایل سال ۲۰۲۱ بیشتر دارندگان ریپل شروع به شکایت از شرکت اپل کردند. برخی از کاربران که حساب آن‌ها توسط کلاهبرداران خالی شده بود این وضعیت را “وضعیت افسرده کننده” نامیدند.

شاکی از شرکت اپل می‌خواهد بخاطر این سهل انگاری خسارت بپردازد.

برنامه Toast plus تنها یکی از برنامه‌های مخرب است. در سال ۲۰۱۹، ۱۷ برنامه مخرب توسط شرکت امنیتی Wandera شناسایی شد. برخی از افراد تخمین می‌زنند حدود ۲ درصد از برنامه‌های موجود در App Story برنامه‌های کلاهبرداری هستند. امکان دارد تیم بازبینی ۵۰۰ نفره شرکت اپل نتوانند از سطح کافی حفاظت اطمینان حاصل کنند.

مهندس ارشد شرکت Eric Friedman امنیت فروشگاه را همانند چاقوی کره‌ای دانست و گفت:

App Review مانند یک چاقی پلاستیکی کره‌ای است که به یک نبرد مسلحانه رفته!

منبع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.