مهم‌ترین اتفاق امروز بازار: سقوط ۹۶ درصدی قیمت توکن TAP در پی حمله‌ی هکرها به Tapioca DAO

سقوط ۹۶ درصدی قیمت توکن TAP
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ مهر ۱۴۰۳

بیتستان: پلتفرم Tapioca DAO، یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) ساعاتی پیش مورد حمله‌ی هکری قرار گرفت و مهاجمان موفق شدند بیش از ۴.۵ میلیون دلار از آن به سرقت ببرند. در این حمله ۳۰ میلیون توکن TAP و میلیون‌ها دلار USDC و ETH سرقت شده است. بعد از این حمله، قیمت توکن بومی Tapioca به نام TAP بیش از ۹۶ درصد افت کرد. سقوط ۹۶ درصدی قیمت توکن TAP باعث نگرانی سرمایه‌گذاران زیادی شده است.

سقوط ۹۶ درصدی قیمت توکن TAP

Tapioca DAO در پی یک هک، ۴.۵ میلیون دلار از دست داد که باعث شد قیمت توکن بومی آن یعنی TAP بیش از ۹۶ درصد افت کند. این کاهش ارزش، باعث ایجاد وحشت در بین سرمایه‌گذاران شد. هکرها در پی این حمله، ۳۰ میلیون توکن TAP و میلیون‌ها دلار USDC و ETH را سرقت و به سرعت آن‌ها را به Binance Smart Chain منتقل کردند.

تیم امنیتی Tapioca با کمک شرکت امنیتی وب ۳ Fuzzland و SEAL911 توانست ۱۰۰۰ ETH به ارزش ۲.۷ میلیون دلار را نجات دهد و بخشی از وثیقه DAO را حفظ کند. این مداخله فوری از خسارات بیشتر جلوگیری کرد.

همان طور که تیم امنیتی Tapioca DAO اعلام کرده، هکرها توانسته‌اند کنترل قراردادهای vesting توکن TAP و قراردادهای USDO را به دست آورند. در نتیجه، از این نقاط ضعف سوءاستفاده کرده و ۳۰ میلیون توکن TAP و میلیون‌ها دلار USDC و اتریوم به سرقت برده‌اند.

سقوط ۹۶ درصدی قیمت توکن TAP

بعد از این اتفاق، قیمت توکن TAP با ثبت افت قیمت ۹۶ درصدی، در یک روز از ۱.۵۰ دلار به ۰.۰۲۹ دلار کاهش یافت. حجم معاملات توکن TAP بیش از ۱۲,۹۱۶ درصد افزایش یافته، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران به این حمله واکنش نشان دادند و در حال نقد کردن دارایی‌های خود هستند.

بنیاد Tapioca به کاربران هشدار داد تا زمانی که گزارشات کامل در مورد برطرف شدن کامل خطرات این حمله و موفقیت آمیز بودن طرح بازیابی منتشر نشده، با هیچ قرارداد یا توکنی تعامل نداشته و منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر، مستقیماً از کانال‌های رسمی DAO باشند.

منبع: cryptonewsland

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.