همکاری Google با Dapper Labs: آیا گوگل قصد دارد دنیای بلاک چین را تصرف کند؟

همکاری Google با Dapper
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

شرکت گوگل، یکی از غول‌های حوزه فناوری، همیشه به دنبال تکنولوژی‌های جدید در زمینه فناوری ارتباطات است. با این حال این شرکت بزرگ، به عنوان رهبر نسل بعدی Web 3.0 شناخته نخواهد شد. بنابراین این شرکت قصد دارد اینبار در حوزه بلاک چین ورود کند. خبر همکاری Google با Dapper Labs، آینده جدیدی برای گوگل رقم خواهد زد.

شرکت گوگل اخیرا از همکاری با Dapper Labs خالق بلاک چین Top Shot و Flow خبر داد. اما ممکن است از خود بپرسید که این همکاری چه مزیتی برای گوگل خواهد داشت؟ همکاری Google با Dapper Labs، به Google امکان می‌دهد تا در آینده به مقیاس پذیری بلاک چین Flow کمک کند. احتمال می‌رود این همکاری باعث بیشتر دیده شدن و رشد زیادی در عرصه بلاک چین و رمز ارزها شود.

همکاری گوگل با Dapper Labs باعث می‌شود شبکه Google Cloud به عنوان یکی از اعضای شبکه Flow فعالیت خود را گسترش دهد. این شبکه قرار است اتصال مصرف کنندگان و توسعه دهندگان برنامه در سراسر جهان را شارژ کند. قرارداد همکاری Google با Dapper Labs، به گفته مدیران گوگل چند ساله است. اولین بار این خبر در بیانیه مطبوعاتی Forbes به طور کامل گزارش شد و این خبرگزاری همچنین گزارش کرده است که همکاری Google با Dapper Labs، شبکه Google Cloud را به عنوان یک اپراتور شبکه‌ای خواهد ساخت که زیرساخت‌های لازم برای افزایش مقیاس Flow را فراهم کند.

همکاری Google با Dapper Labs چه تاثیری بر بازار دارد؟

آزمایشگاه Dapper خود را به عنوان یک بازیگر قوی و حرفه‌ای در بازار NFT معرفی کرده است. همچنین این شرکت قصد دارد بلاک چین Flow را قبل از دیگر محصولات Dapper مانند Top Shot و CryptoKitties تقویت کند. همکاری Google با Dapper Labs در بحبوحه رونق توکن‌های NFT، پس از ماه سرسخت اوت و سپتامبر برای گسترده‌تر کردن بازار NFT، صورت می‌گیرد.

رهام قره قوزلو، مدیرعامل Dapper، همکاری با گوگل را در توییتی تایید کرد و به این نکته اشاره کرد که این همکاری، نقاط عطف عمده بلاک چین Flow را پوشش خواهد داد. او گفت: بیش از ۲ میلیون کیف پول منحصر به فرد، با کمتر از نیمی از Top Shot، نزدیک به ۲۵۰ قرارداد اصلی و بیش از ۱۸ میلیون بلوک و نزدیک به ۵۰ میلیون تراکنش در این زنجیره در این قرارداد خواهد بود.

آیا پرونده اپل و Epic Games به نفع بیت کوین است؟

ادامه خبر را بخوانید

Gharegozlou همچنین اظهار داشت که Flow، در حال حاضر با بیش از ۳۰۰۰ توسعه دهنده جدید ساخته شده است و Google برای کمک به مقیاس FLOW به این سمت می رود. با این قرارداد جدید، سازندگان Flow قادر خواهند بود با تاخیر کمتری به گره‌ها دسترسی داشته باشند.

یکی از نکات جالب توجه تیم فوربس، تاثیر Flow و سایر خدمات بلاک چین بر خدمات وب آمازون (AWS) است. اپراتورهای گره در سراسر بلاک چین Flow از هرگونه سخت افزاری که مناسب نیازهای آن‌ها باشد بی‌نیاز هستند. با این حال خبر همکاری Google با Dapper Labs، ادغام برنامه نویسان با نرم افزار Google Cloud را آسان‌تر می‌کند.

مایکروسافت و آمازون در سال‌های اخیر طرح‌های بلاک چین را آغاز کرده‌اند. این امر به بازیگران اصلی فناوری اجازه می‌دهد تا همچنان از گره‌های رمزنگاری وابسته به ابر گوگل استفاده کنند. یک گزارش Chainstack در سال ۲۰۱۹ نشان داد که بیش از ۶۰ درصد از گره‌های اتریوم از سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند. این اتفاق به نوبه خود منجر به اتکای پیوسته، به ارائه دهندگان اصلی خدمات ابری می‌شود. این بازار عموما توسط سرویس‌های گوگل، AWS و مایکروسافت کنترل می‌شود.

منبع: bitcoinist

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.