آیا پرونده اپل و Epic Games به نفع بیت کوین است؟

پرونده اپل و Epic Games به نفع بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

ایپک‌گیمز یک شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی است که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شده است. همانطور که می‌دانید این شرکت با شرکت اپل یک نبرد حقوقی برپا کرده است که می‌تواند تاثیر زیادی در بیت‌کوین و بازار رمز نگاری را داشته باشد. در آگوست ۲۰۲۰، این دو شرکت در اثر لغو توافقنامه توسعه دهندگان بازی محبوب Fortnite توسط شرکت ایپک‌گیمز وارد نبرد قانونی شدند که می‌تواند تاثیر زیادی در روند صعودی بیت‌کوین داشته باشد. چرا پرونده اپل و Epic Games به نفع بیت کوین خواهد بود؟ با بیتستان همراه باشید.

همانطور که مدیر سابق استودیو آمازون متیو بال ( Matthew Ball) بیان کرد:

حکم لغو توافقنامه توسعه دهندگان بازی محبوب Fornite برای شرکت بازی‌های ویدیویی یک ضرر محسوب می‌شود.

شرکت ایپک‌گیمز ضرر زیادی کرد اما اپل در نبرد بسیار بزرگ‌تری شکست خورد. شرکت اپل اکنون باید به توسعه دهندگان اجازه دهد تا گزینه پرداخت دیگری را با Apple pay خود اضافه کنند.

حکم دادگاه برای پرونده این دو شرکت:

پرونده اپل و Epic Games به نفع بیت کوین

قاضی دادگاه جنجالی اپل و اپیک گیمز اعلام کرد که توسعه‌دهندگان باید بتوانند به روش‌های پرداخت جایگزین دسترسی داشته باشند. بر همین اساس از اپل خواسته شده به توسعه‌دهندگان آمریکایی اجازه دهد مخاطبان خود را به سمت راهکارهای پرداخت دیگری به جز سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل هدایت کنند.

قاضی راجرز گفت اپیک گیمز هم باید ۳۰ درصد از درآمد این شرکت از بازی فورت‌نایت در اپ استور در بازه زمانی اوت تا اکتبر ۲۰۲۰ را به اپل بپردازد.

بر اساس این توافق شرکت اپل این حق را دارد تا ۳۰ درصد از خریدهای انجام شده در App story و موارد درون بازی را دریافت کند. با این حال این شرکت عمدا لغو توافقنامه را پذیرفت تا گزینه‌های پرداخت را در اختیار داشته باشد تا سود این توافق حفظ شود.

توسعه دهندگان نرم افزار می‌توانند برنامه‌های خود را از طریق شبکه لایتنینگ به صورت بیت کوین به فروش برسانند و کارمزد کمتری پرداخت کنند. این شکایت علاوه بر اینکه هزینه‌های بالایی برای اپل داشت، شرکت ایپک‌گیمز باید بیش از ۴ میلیون دلار خسارت بابت لغو توافقنامه با شرکت اپل متحمل شود.

 Ran Neuner، مجری CNBC Crypto trader مواردی را در توییتر خود نوشت:

تغییرات اکو سیستم اپل برای Crypto بسیار بزرگ است. اپل سال‌ها مکانیزم پرداخت را تحمیل کرده بود، اما اکنون روش‌های پرداخت جدیدی به وجود آمده‌اند. بازار هنوز متوجه این موضوع نشده است.

رفتارهای شرکت اپل تا حدی برای دادگاه رفتار ضد رقابتی شناخته می‌شود. پایان هر کاری شروع کار دیگری است. هر دو طرف می‌توانند تجدید نظر در کارهای‌شان داشته باشند که می‌تواند منجر به تغییراتی در تصمیمات اولیه شود.

در ماه‌های گذشته، اپل با مخالفت زیادی مواجه شده بود علاوه بر شیوه‌های پرداخت این شرکت به علت تلاش برای نقض حریم خصوصی کاربران به دادگاه احضار شده است.

این مسئله می‌تواند موضوع پرداخت‌های مربوط به بیت‌کوین و موارد استفاده از آن را بیشتر از گذشته در کانون توجه قرار دهد. با این موافقیم که اپل باید فراتر از گوش دادن عمل کند تا برخی از افراد مجبور نشوند برای حقوق اولیه خود با اپل بجنگند.

به نظر می‌رسد پرونده اپل و Epic Games به نفع بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شد تا راه خود را به پرداخت‌های درون برنامه‌ای باز کنند.

منبع: bitcoinist

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.