محسن رضایی صدرآبادی: طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال به زودی تصویب خواهد شد

تصویب طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: محسن رضایی صدرآبادی، یکی از اعضای گروه تدوین طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال پستی را در توئیتر منتشر کرده که نشان می‌دهد آخرین نسخه سند تحول رمزارزش تایید و به احتمال خیلی زیاد تصویب خواهد شد. سند تحول رمزارزش‌ از بخش‌های طرح تحول دولت سیزدهم است که باید منتظر تصویب طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در کشور باشیم.

تصویب طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال

محسن رضایی صدرآبادی، یکی از اعضای گروه تدوین طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال است که با نام «سیاست‌ها و احکام پیشنهادی جامع ساماندهی زیست‌بوم رمزارزش‌ها» یا به اختصار «سند تحول رمزارزش‌ها» شناخته می‌شود. وی اخیرا در توئیتر پستی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال به زودی تصویب خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، صدرآبادی به آخرین پست اینستاگرامی ابراهیم رئیسی اشاره داشته و در توییتی نوشته:

الحمدلله پس از ماه‌ها تلاش همهٔ متخصصان، ابلاغ سند تحول دولت علی‌رغم همه فراز و نشیب‌ها، مقارن شد با مبعث پیامبر اکرم (ص). گویی نوید می‌دهد که به برکت خاتم الانبیاء، تحول در موضوعات مختلف از جمله «رمزارزش‌ها» اتفاق خواهد افتاد.

عضو گروه تدوین سند تحول رمزارزش‌ها در ادامه افزود:

در این ایام برای تهیه این سند و به دنبال آن احکام ساماندهی زیست‌بوم رمزارزش‌ها به تعداد زیادی از دوستان متخصص و کارشناس عزیزم در کامیونیتی و انجمن‌ها و تشکل‌ها زحمت دادم. از همه عزیزان تشکر و قدردانی ویژه دارم و در این شب عزیز آرزوی سلامتی برایشان دارم. با توجه به تأیید سند تحول رمزارزش‌ها، انشالله شاهد تصویب زودهنگام احکام ساماندهی زیست‌بوم رمزارزش‌ها و اتمام بلاتکلیفی بخش خصوصی و استفاده از فرصت‌ها خواهیم بود.

تصویب طرح قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال

به نظر می‌رسد که نسخه جدید سند تحول رمزارزش‌ها با همکاری انجمن فینتک، انجمن بلاک‌چین، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و برخی از اعضای جامعه ارز دیجیتال ایران مثل تعدادی از صرافی‌های داخلی تدوین، اصلاح و تنظیم شده است.

تا به این لحظه، نسخه نهایی سند تحول رمزارزش‌ها منتشر نشده، اما می‌توان احتمال داد که برخی از بخش‌های مورد بحث موجود در نسخه پیش‌نویس مربوط به ۲۵ دی ۱۴۰۰ (که به صورت غیر رسمی منتشر شده بود) تغییراتی داشته و حذف شده است.

منبع: arzdigital

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.