قانون‌گذاری اتحادیه اروپا برای پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، روز به روز بیشتر شده و دنیای کریپتوکارنسی‌ها، همواره در حال راه‌گشایی بیشتر به حوزه امور اقتصادی و بانک‌ها است. به عنوان مثال حدود دو ماه پیش، بانک مرکزی ژاپن (BOJ) از راه‌اندازی یک تیم تحقیقاتی جدید برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در این کشور خبر داد. چند روزِ پیش نیز در خبری اعلام شد که بزرگ‌ترین بانک روسیه قصد دارد به منظور دیجیتالی‌سازی معاملات مالی خود، از تکنولوژی بلاک چین استفاده کند.

طبق اسنادی که رویترز در روز جمعه منتشر کرد، اتحادیه اقتصادی اروپا (EU)، قصد دارد که تا سال ۲۰۲۴ میلادی به منظور استفاده از تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال در این نهاد و به صورت کلی استفاده از رمزارزها برای انتقال پول در سطح بین‌المللی، مقررات جدیدی را ایجاد کند.

در این سند بیان شده بود:

اتحادیه اروپا باید بتواند که تا سال ۲۰۲۴ چهارچوبی جامع ایجاد کند که امکان استفاده از دفتر کل توزیع‌شده (distributed ledger technology) و دارایی‌های دیجیتال، در بخش مالی را فراهم کند.

علاوه بر این پروتکل تنظیم شده، باید خطرات مرتبط با استفاده از این فناوری را نیز شناسایی کند.

در حال حاضر و به گزارش رویترز، ۸۰ درصد از جمعیت این اتحادیه از پول کاغذی برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند و کمیسیون اروپا قصد دارد تا به منظور سرعت بخشیدن به معاملات، استفاده از ارزهای دیجیتال را رایج‌تر کند.

این کمیسیون همچنین افزایش دسترسی افراد به اطلاعات مالی، در دسترس بودن فعالیت‌های مالی و به صورت کلی افزایش کارایی امور مالی را از اهداف خود بیان کرد و اعلام کرد که با این اتفاق، تا سال آینده فرآیند انجام معاملات سریع‌تر خواهد شد.

اگرچه اخیرا بحران همه‌گیر COVID-19 منجر به افزایش تمایل به استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت و امور مالی در سراسر جهان شده است، اما بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال همواره مورد بحث قانون‌گذاران بوده‌اند؛ همان‌طور که در حال حاضر نیز بسیاری از کشورها به منظور ساده‌سازی زیرساخت‌های پرداخت خود، به دنبال ایجاد بانک مرکزی ارز دیجیتال (central bank digital currencie) هستند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.