قانون‌گذاری جدید چین برای رمزارز بانک مرکزی این کشور

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ آبان ۱۳۹۹

به تازگی کشور چین پیش‌نویسی ارائه داده است که هدف آن، ایجاد چارچوبی برای نظارت و قانون‌گذاری رمزارز بانک مرکزی (CBDC) این کشور، یعنی یوان دیجیتال است.

در این پیش‌نویس، یوان دیجیتال چین قانونی دانسته شده و از طرفی نیز صدور استیبل کوین‌های با پشتوانه یوان، توسط اشخاص ثالث و موسسات، جرم تلقی شده است.

با توجه به این‌که این پیش‌نویس صدور این رمزارز ها، توسط افراد و موسسات را غیرقانونی اعلام کرده است، به نظر می‌رسد که بیشتر سعی دارد تا تلاش‌ اشخاص ثالث، در مورد ایجاد استیبل کوین با پشتوانه یوان چین را با محدودیت مواجه کند. این اقدام احتمالاً تمام کوین‌های پایدار با پشتوانه یوان که به صورت غیر دولتی صادر شده‌اند را غیر قانونی اعلام خواهد کرد.

اقداماتی که قرار است علیه متخلفان از این قانون صورت بگیرند بسیار سخت‌گیرانه خواهد بود و شامل موارد زیر است:

  •  مصادره کلیه سودهای کسب شده
  •  از بین بردن کلیه توکن‌های غیرقانونی
  • جریمه‌ی حداقل ۵ برابری نسبت به مالی که به صورت غیر قانونی صادر شده
  • تعقیب کیفری و حبس

 

بر اساس گزارش‌های پیشین، کشور چین امیدوار است که قبل از بازی‌های المپیک زمستانی پکن در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰)، به صورت رسمی صدور یوان دیجیتال را آغاز کند. علاوه بر این، در اوایل ماه جاری میلادی، چین برای تست سیستم پرداخت یوان دیجیتالِ شنژن، یک آزمایش بزرگ انجام داد. در این آزمایش حدود ۴۷۵۰۰ نفر از شهروندان ادعا کردند که توانسته‌اند در ۳,۳۸۹ فروشگاه در سطح شهر، از  ۲۰۰ یوان دیجیتال ( معادل ۳۰ دلار) به عنوان راهی برای پرداخت استفاده کنند.

قانون‌گذاری اخیر کشور چین، آخرین اقدامی است که در سطح جهان، در راستای رمزارزهای بانک مرکزی صورت گرفته است. پیش از این بانک تسویه حساب‌های بین المللی (Bank for International Settlements) طی مصاحبه‌ای با کوین تلگراف خاطرنشان کرد که به منظور ایجاد قانون‌گذاری‌های لازم برای CBDC ها و کمک به بانک‌های مرکزی برای اجرای سیاست‌های عمومی، با هفت بانک مرکزی همکاری داشته است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.