اقدامات جدید دولت هند برای قانون‌گذاری رمزارزها

اقدامات جدید دولت هند برای قانون‌گذاری رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

براساس یک گزارش منتشر شده، دولت هند در حال برنامه ریزی برای تعریف یک لایحه جدید است که قصد دارد ارزهای دیجیتال را به عنوان سند مالی قانون‌گذاری کند و همچنین پیشنهاد می‌کند که رمزارزها بر اساس موارد استفاده‌شان تقسیم بندی شوند.

روزنامه اکونومیک تایمز در روز جمعه با استناد به اظهارات سه منبع معتبر در این باره نوشت:

ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی یا سند مالی قانون‌گذاری می‌شوند و برای هر مورد استفاده از جمله پرداخت و یا سرمایه‌گذاری نیز در نظر گرفته می شوند.

یکی از منابع درباره اقدام دولت هند برای قانون گذاری ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد:

ارزهای دیجیتال را می‌توان نوعی تکنولوژی دانست و یا می‌توان آن‌ها را بر اساس کاربردشان تقسیم بندی کرد.

این شخص افزود که دولت هند به دنبال استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان راهی برای پرداخت نیست. همچنین دولت تصمیم خواهد گرفت که معامله کدام رمزارزها در هند مجاز خواهد بود.

طبق اظهارات منابع، این اولین بار است که رمزارزها بر اساس فناوری‌ مورد استفاده طبقه بندی می‌شوند و دولت بر استفاده از این دارایی‌ها، برای اهداف نظارتی نیز تمرکز خواهد کرد.

برخی فعالان این حوزه نیز درباره اقدام دولت هند نظرهایی داشته‌اند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم:

  • نیشال شتی (Nischal Shetty)، مدیرعامل صرافی Wazirx، در این باره اظهار داشت:

این اقدام برای صنعت کریپتوکارنسی کشور بسیار مفید است و من خوشحالم که دولت برای تنظیم مقررات حوزه رمزارزها این گام را برداشته است. این اقدام شفافیت بیشتری را برای کل صنعت به ارمغان می‌آورد و با افزایش شفافیت و کسب اعتماد نیز سرمایه‌گذاران و ‌کارآفرینان بیشتری را به این حوزه جذب می‌کند.

  • ویکرام سوبراج (Vikram Subburaj) مدیرعامل صرافی Giottus ، اظهار داشت:

ارزهای رمزنگاری شده درست مانند اینترنت دارای موارد استفاده متعددی هستند و یک رویکرد مناسب نسبت به آن‌ها، بهتر از یک سیاست همه جانبه است. گفتنی است که حتی بین ۲۰ رمزارز برتر بازار از نظر جذابیت برای سرمایه‌گذاران تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

  • ادول پاتل (Edul Patel)، مدیرعامل Mudrex خاطرنشان کرد:

تقسیم بندی رمز ارزها بر اساس موارد استفاده آن‌ها یک ایده قابل تأمل است و اگر به طور موثر و کارآمد اجرا شود، می‌تواند نیروی پیشران قدرتمندی برای این کلاس جدید از دارایی‌ها باشد زیرا نشان می‌دهد که دولت تصدیق کرده است ارزهای دیجیتال چیزی فراتر از ابزارهای سوداگرانه بوده و موارد استفاده بهتری دارند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.