قانون جدید دولت آمریکا برای دارایی های دیجیتال

قانون جدید برای دارایی های دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

دولت آمریکا بر روی رمزارزهای دیجیتال تمرکز زیادی داشته و سعی دارد با وضع قوانینی، بازار این نوع ارزها را هم به کنترل خود درآورد. وضع قانون جدید برای دارایی های دیجیتال توسط دولت آمریکا که به تازگی به بیرون درز پیدا کرده، سبب شده تا دارندگان رمزارزها با مشکلاتی مثل پرداخت مالیات و … مواجه شوند. احتمالا این قانون جدید می‌تواند تاثیرات زیادی بر بازار داشته باشد که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم. با بیتستان همراه باشید.

بر اساس اخبار منتشر شده در نشریه‌های مختلف، سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) مشخص کرده، هر شخصی که بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار پول نقد در طول ۱۲ ماه، به دلیل تجارت در بازار رمزارزها به دست آورد، باید آن را به IRS و شبکه اجرای جنایات مالی (FinCEN) در فرم ۸۳۰۰ گزارش دهد.

در صورت تصویب این قانون، از هر فرد آمریکایی که بیش از ۱۰ هزار دلار در سال از طریق ارزهای رمزنگاری درآمد داشته باشد، باید اطلاعات مالی از جمله شماره تأمین اجتماعی (SSN) را به مقامات گزارش دهد.

گزارشات دیرهنگام، ناقص، نادرست یا مفقود شده همه منجر به مجازات خواهند شد. مجازات‌هایی که تعیین شده، هم نقدی خواهند بود، هم مدنی. به عنوان مثال یکی از جریمه‌های تعیین شده، پرداخت مبلغی به ارزش ۲۵۰۰۰ دلار یا حتی ۵ سال زندان است.

دلیل دولت بر وضع قوانین جدید در بازار رمزارزها:

دولت در رابطه با چرایی وضع این قانون بیان کرده که بسیاری از قاچاقچیان و خلافکاران از ارزهای دیجیتال برای معاملات خود استفاده می‌کنند، از این رو با وضع چنین قوانینی می‌توان به جلوگیری از این امر و یا پولشویی اقدام کرد.

بسیاری از افرادی که در بازار رمزارزها فعالیت دارند، معتقدند به دلیل وجود قوانینی که استفاده از بیت کوین و دیگر رمزارزها را غیر قانونی اعلام کرده، عملا ارسال گزارش نمی‌تواند ممکن باشد، چرا که اصلا زیر ساخت بیت کوین و نحوه به دست آوردن این ارز دیجیتال خیلی دقیق و مشخص نیست. همچنین به دلیل نوسانات زیادی که این بازار و به خصوص این رمزارز به خود شاهد است، امکان بیان دقیق مقدار سود و درآمد کسب شده امکان پذیر نیست.

بهر هر حال وضع قانون جدید برای دارایی های دیجیتال باعث خواهد شد تا قوانین جدیدتری روی کار آیند که بدون شک بازار رمزارزها را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

منبع: bitcoinmagazine

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.