ژاپن، یک تیم تحقیقاتی جدید برای امکان‌سنجی ارز دیجیتال بانک مرکزی راه‌اندازی کرد.

رمزارز بانک مرکزی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ تیر ۱۳۹۹

بانک مرکزی ژاپن (BOJ) از راه‌اندازی یک تیم تحقیقاتی جدید برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در این کشور خبر داد. این تیم، قرار است کار تیم تحقیقاتی قبلی پروژه CBDC این کشور را ادامه دهند و راه‌اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را امکان‌سنجی کنند. 

تیم جدید، تمام کارهای گروه تحقیقاتی قبلی را که در آغاز سال میلادی جاری تشکیل شده بود، بر عهده می‌گیرد و همچنین کارهای تحقیقاتی انجام شده توسط سایر بانک‌های مرکزی را ادامه خواهد داد. البته بانک مرکزی ژاپن، اعلام کرده است که فعلا هیچ برنامه‌ای برای صدور ارز دیجیتال خود ندارد، اگر چه این امر می‌تواند در آینده تغییر کند. 

BoJ، قبلا هم تحقیقاتی را در مورد امکان‌سنجی یک CBDC ملی انجام داده بود و در ژانویه ۲۰۲۰، یک گروه کاری ارز دیجیتالی با بانک مرکزیِ پنج کشور کانادا، انگلیس، سوئد، سوئیس و اتحادیه اروپا تشکیل داد. 

به نظر می‌رسد، این اعلامیه می‌تواند منعکس کننده این باشد که رویکرد دولت ژاپن در رابطه با سیاست‌های اقتصادی بر ادامه این تلاش مشترک تاکید دارد. 

گفتنی است، نائب رئیس بانک ملی ژاپن هم در ماه ژانویه اظهار کرده بود لازمه صدور یک ارز دیجیتال بانک مرکزی افزایش تقاضای عمومی است. وی همچنین، اخیرا اعلام کرد که فرآیند اثبات مفهوم برای ین دیجیتال در حال آغاز شدن است. با این حال همانطور که پیش از این هم ذکر شد، هنوز، بانک مرکزی ژاپن هنوز قصد راه‌اندازی این نوع از ارزهای دیجیتال ندارد، اما این امر در آینده می‌تواند تغییر کند. 

در همین حال بانک MUFG ژاپن، قصد دارد تا آخر سال میلادی جاری ارز دیجیتال پایدار خود را نیز منتشر کند. 

منبع: کوین تلگراف

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.