ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، راه را برای توسعه بورس سهام دیجیتالی هموار می‌کند

سهام دیجیتالی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مهر ۱۳۹۹

شیائو گانگ (Xiao Gang)، یکی از مقامات سابق چینی، در آخرین کتاب خود، با موضوع اصلاحات بازار سرمایه چین، اظهار داشته است که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، می‌تواند زمینه‌ای برای ظهور بورس سهام دیجیتالی ایجاد کند.

در دنیای مالی سنتی، سهام و ارز دو مفهوم کاملا جدا از هم هستند؛ اما با ورود ارزهای دیجیتالیِ مبتنی بر فناوری بلاک چین، این دو مفهوم دیگر به صورت کامل از یکدیگر جدا نیستند و این ادغام می‌تواند امکانات جدیدی را به دنیای اقتصاد وارد کند.

شیائو در ادامه افزود که: «سهام دیجیتال در واقع محصول طبیعی ارز دیجیتال در آینده است.»

با وجود جذابیت این طرح و آینده روشنی که برای سهام دیجیتال ترسیم می‌شود، این امر با چالش‌هایی تئوری و عملی روبه‌رو خواهد بود که باید مورد بررسی قرار گیرند: نحوه اتصال بانک مرکزی رمز ارزی با بازار سرمایه دیجیتال، نحوه تهیه قراردادهای هوشمند برای صدور سهام دیجیتال و چگونگی استفاده از ارز دیجیتال برای انجام معاملات سهام دیجیتال.

او همچنین اعتقاد دارد که ارز دیجیتال نیز در آینده نقش مهمی در توسعه مالی دیجیتال ایفا خواهد کرد.

«ارزهای دیجیتال بر صدور، گردش، تسویه حساب، قیمت گذاری دارایی‌ها، معاملات دارایی‌ها و سایر سیستم‌های مرتبط با ارز رایج کشورها، تاثیر به‌ سزایی خواهند گذاشت.»

طبق گزارش Cointelegraph، شیائو اظهار داشته است که چین با یک تحول بزرگ در دنیای اقتصاد دیجیتال روبرو است و از این رو باید برای بازار رو به رشد کریپتوها، قوانین مناسبی ایجاد کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.