بانک مرکزی اروپا دستور تشکیل گروهی برای کمک به پروژه یورو دیجیتال را صادر کرد

تشکیل گروه در اروپا برای کمک به پروژه یورو دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ آبان ۱۴۰۰

با توسعه شبکه بلاک‌چین و استفاده از ارزهای دیجیتال، بسیاری از کشورها در صدد تولید و توزیع رمزارزهای ملی برآمدند. بانک مرکزی اروپا همزمان با کاهش استفاده از پول نقد، اپیدمی کرونا و افزایش محدودیت‌های بانک‌های مرکزی جهان برای معاملات رمزارزها، رمزارز یورو دیجیتال را معرفی کرد و تشکیل گروه در اروپا برای کمک به پروژه یورو دیجیتال را الزامی دانست. اما اعضای این گروه چه وظایفی دارند؟ با بیتستان همراه باشید.

تشکیل گروه در اروپا برای کمک به پروژه یورو دیجیتال

بانک مرکزی اروپا (ECB) یک گروه مشاوره برای پروژه یورو دیجیتال تعیین کرده است. این گروه که مشاوران بازار یورو دیجیتال نامیده می‌شود، متشکل از 30 عضو فعال در عرصه تجارت خواهد بود. این شورا در طراحی، توزیع و ارزش‌گذاری این ارز دیجیتال جدید فعالیت خواهند داشت. بانک مرکزی پس از تشکیل گروه در اروپا برای کمک به پروژه یورو دیجیتال، اعلام کرد که ارز یورو دیجیتال تا دو سال دیگر فاز توسعه خود را آغاز خواهد کرد.

هدف بانک مرکزی از تشکیل گروه در اروپا برای کمک به پروژه یورو دیجیتال، کمک این گروه برای اضافه کردن ارزش اقتصادی به یورو دیجیتال است. بانک مرکزی اروپا از حزب‌های کشور خواست تا علاقه خود را برای پیوستن به این گروه در ماه ژوئن اعلام کنند. همچنین این بانک باتجربه‌ترین متقاضیان را فیلتر و انتخاب خواهد کرد.

انتشار دستورالعمل های FATF در مورد رمزارزها در هفته آینده

جزئیات دستورالعمل FATF را بخوانید

بانک مرکزی اروپا از بین افرادی که درخواست حضور در این شورا را داده‌اند، 30 کارشناس ارشد تجاری را انتخاب کرد. در میان برگزیدگان، اعضای موسسات بانکی و اقتصادی معروف در اروپا مانند Société Générale، Nordea، Intesa Sanpaolo، Swedbank، La Banque Postale و Deutsche Bank هستند.

روبرتو کاتانزارو، از گروه Nexi، نیز در این شورا خواهد بود. شرکت NEXI در طراحی مراحل این رمزارز همکاری داشته است. این گروه حداقل هر سه ماه یکبار جلساتی خواهد داشت که فعالیت آن‌ها از ماه آینده شروع می‌شود.

فابیو پانتا (Fabio Panetta)، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا گفت:

من خوشحالم که بسیاری از کارشناسان با دانش بالا از بخش خصوصی مایل به مشارکت در پروژه یورو دیجیتال هستند. تخصص آن‌ها، ادغام دیدگاه‌های کاربران و توزیع کنندگان احتمالی در مورد یورو دیجیتال را در مرحله بررسی تسهیل می‌کند.

اعضا این گروه، وظیفه مشاوره به بانک مرکزی اروپا در مورد یورو دیجیتال و نحوه اصلاح آن، برای حل کردن نیاز بخش‌های مختلف در منطقه را خواهند داشت. حوزه پرداخت با یورو دیجیتال نیز به طور ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، زیرا مشکلات شناسایی شده در جلسات این گروه، به یک انجمن سازمانی که پرداخت‎‌های خرده فروشی را مورد بررسی قرار می‌دهند، ارجاع خواهد یافت.

بر اساس اظهارات ارائه شده توسط کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، در ماه سپتامبر، یورو دیجیتال در حال حاضر در مراحل تحقیقاتی خود است. این مرحله از ماه جاری آغاز می‌شود و تکمیل آن دو سال به طول می‌انجامد. پس از اتمام این مرحله، و تقاضای واضح برای ارز دیجیتال، پروژه مراحل توسعه خود را با برنامه ریزی برای انتشار آزمایشی در اروپا آغاز می‌کند.

منبع: news.bitcoin

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.