ریپل برای راه‌اندازی آزمایش CBDC با بانک مرکزی بوتان همکاری می‌کند

همکاری ریپل با بانک مرکزی بوتان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش نیکی، از پایگاه خبری مالی ژاپن، بانک مرکزی بوتان آزمایش شبه ارز دیجیتالی خود را با همکاری ریپل آغاز می‌کند. برای اطلاع از جزئیات همکاری ریپل با بانک مرکزی بوتان، با بیتستان همراه باشید.

همکاری ریپل با بانک مرکزی بوتان

شرکت مستقر در سانفرانسیسکو، فناوری توزیع شده خود را با سیستم پرداخت بوتان ادغام می‌کند. در مرحله آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی مجهز به ریپل برای حواله‌های مرزی و همچنین خدمات تسویه حساب استفاده می‌شود.

مدیر اجرایی برد گارلینگهاوس می‌گوید که شرکتش می‌خواهد پلتفرمی را توسعه دهد که به CBDCهای مختلف قابلیت همکاری دهد.

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) شکل مجازی ارز بدون پشتوانه هر کشور است.

به نظر می‌رسد همکاری ریپل با بانک مرکزی بوتان مدتی است که برنامه ریزی شده و از قبل مراحل انجام آماده بوده است زیرا در ماه آوریل تاشی یزر، افسر ارشد سیستم پرداخت در بانک مرکزی بوتان، یکی از سخنرانان وبینار ریپل در منطقه آسیا بود.

طبق گزارش U.today ریپل در اوایل ماه مارس نسخه خصوصی دفتر کل ریپل را که برای بانک‌های مرکزی طراحی شده بود اعلام کرد و این روش را به عنوان راه حل آنی، کم مصرف و قابل اعتماد معرفی کرد.

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل مفهوم ساید‌چین فدرال را در دفتر کل ریپل معرفی کرده است که بانک‌های مرکزی شبکه‌های خود را راه‌اندازی کنند. همچنین مقاله سفید با عنوان آینده CDBCها منتشر کرد.

در ماه ژوئیه مدیرعامل ریپل گفت که تیم وی به مدت طولانی با بانک‌های مرکزی گفت‌وگو کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که تجارت آن در خارج از آمریکا علیرغم مشکلات قانونی، همچنان ادامه دارد.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.