بانک مرکزی هند: ممنوعیت رمزارزها در این کشور لغو شده است!

هند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

به دلیل نوظهور بودن ارزهای دیجیتال، کشورهای مختلف دنیا هنوز قانون‌گذاری قطعی و روشنی نسبت به این حوزه ندارند. این موضوع را می‌توان به وضوح در خبرهای متنوعی که روزانه درباره قوانین رمزارزها منتشر می‌شود مشاهده کرد. 

 

اخیرا بانک‌های بزرگ کشور هند به مشتریان خود بارها درباره استفاده از رمزارزها و بیت کوین هشدار داده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند که در این باره با احتیاط عمل کنند؛ با این حال بانک مرکزی این کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرد و اظهار داشت که ممنوعیت معامله رمزارزها در این کشور لغو شده و استناد به آن قانون درست نیست.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه منتشر شد بانک مرکزی اعلام کرد برخی بانک‌های کشور با توجه به بخشنامه‌ی لغو شده‌ سه سال پیش که توسط بانک مرکزی منتشر شد، به مشتریان خود درباره استفاده از ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهند.

در اطلاعیه منتشر شده در روز دوشنبه بانک مرکزی هند اظهار داشت:

ارجاع دادن به بخشنامه سه سال پیش توسط بانک‌ها درست نیست زیرا این بخشنامه در ۴ مارس ۲۰۲۰ توسط دادگاه ملغی شده است و دیگر معتبر و قابل استناد نیست.

با این حال بانک مرکزی خاطرنشان کرد که بانک‌ها و سایر موسسات مالی تحت نظارت، همچنان باید برای مبارزه با پولشویی و بررسی دقیق احراز هویت مشتریان طبق قانون پیشگیری از پولشویی سال ۲۰۰۲، تلاش کنند.

شایان ذکر است که بانک مرکزی این بیانیه را بدین دلیل منتشر کرد که برخی رسانه‌های خبری گزارش می‌دادند برخی از بزرگترین بانک‌های هند، مانند بانک HDFC و بانک ایالتی هند، به مشتریان خود نسبت به معامله ارزهای دیجیتال هشدار داده‌اند. مشتریان بانک HDFC در این باره اظهار داشته‌اند که این بانک با استناد به بیانیه سال ۲۰۱۸ بانک مرکزی، مبنی بر ممنوعیت معامله رمزارز ها، چنین هشداری به آن‌ها داده است. با این حال این ممنوعیت در سال ۲۰۱۸ توسط دادگاه عالی هند لغو شده است.

انتشار چنین خبرهایی می‌تواند به عدم اطمینان نسبت به قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در کشور هند دامن بزند؛ پیش از این نیز در اوایل سال جاری میلادی گزارشی از برخی منابع ناشناس منتشر شد که ادعا می‌کردند دولت هند به صورت پنهانی در تلاش است تا فعالیت در حوزه کریپتوکارنسی‌ها را ممنوع کند.

به نظر شما وضعیت قانون گذاری رمزارزها در کشور ما به کجا می‌رسد؟

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.