بانک Starling انگلستان سپرده‌‌های رمزارز را ممنوع کرد!

ممنوعیت سپرده‌های رمزارزی بانک استارلینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

بانک استارلینگ (Starling)، یک بانک دیجیتالی در انگلستان است که خدمات انتقال پول را انجام می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های بانک استارلینگ، ارسال پول مشتریان به صرافی‌های رمزارز است. این بانک انگلیسی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دیگر از سپرده‌های رمزارزی پشتیبانی نمی‌کند. به گفته مقامات این بانک، ریسک جرایم مالی در حوزه رمزارزها سبب تغییر سیاست‌های کاری آن‌ها شده است. با این همه، بانک استارلینگ مانعی برای برداشت‌های مشتریانش فراهم نمی‌کند. به عبارت بهتر، مشتریان بانک استارلینگ دیگر نمی‌توانند از طریق  این بانک به صرافی‌های رمزارز پول پرداخت کنند، اما مشکلی برای برداشت‌های آن‌ها پیش نخواهد آمد.

 

اگرچه بانک استارلینگ از سپرده‌های رمزارزی حمایت نمی‌کند و مشتریانش را  از سرمایه‌گذاری رمزارزی منع کرده است، بسیاری از بانک‌های انگلستان از سپرده‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

 

مدیر بانک استارلینگ، در گفتگو با سایت decrypt، درباره منع سپرده‌های رمزارزی  گفت: «منع سپرده‌های رمزارزی موقتی است زیرا ما می‌خواهیم از مشتریان‌مان حمایت کنیم. تا زمانی که ما به این نتیجه نرسیم که تبادلات مالی انجام شده منجر به جرایم اقتصادی نمی‌شود، از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که در سپرده‌های رمزارزی سرمایه‌گذاری نکنند.»  مسئولین این بانک معتقدند مسئله سپرده‌های رمزارزی و جرایم مالی تنها مربوط به بانک استارلینگ نبوده و همه‌ی بانک‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

استارلینگ، یک بانک موبایلی است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده و ماموریت آن نقل و انتقالات مالی به صورت کاملا دیجیتالی است. این بانک با توسعه صرافی‌های ارز دیجیتال،‌ واسطه‌ای شد میان کاربرانی که می‌خواستند در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند و صرافی‌های رمزارز.

با اینکه مهمترین ماموریت بانک استارلینگ، نقل و انتقالات مالی میان مشتریانش و صرافی‌های رمزارز بود، این بانک حساب صرافی‌های ارز دیجیتال را مسدود کرده است. گفتنی است بانک استارلینگ با وجود مسدود کردن حساب واریزی به صرافی‌های رمزارز، مشکلی برای برداشت‌های کاربران خود فراهم نکرده و مشتریان  این بانک می‌توانند سرمایه‌های خود را از صرافی‌های رمزارز به حساب بانکی خود منتقل کنند.

 

در حالی که استارلینگ به عنوان یک بانک کاملا دیجیتال نسبت به مسئله رمزارزها واکنش منفی نشان داده،‌ دیگر بانک‌های انگلیس تراکنش‌های رمزارزی را منع نکرده‌اند.

به گفته مسئولین بانک بارکلی ( Barclays) در انگلستان، این بانک اهمیتی به حواشی پیش آمده در مورد رمزارزها نمی‌دهد و تراکنش‌ها به راحتی در این کشور انجام می‌شود.

نگرانی بانک‌ها در خصوص شفافیت معاملات رمزارزی همواره وجود داشته، اما با گسترش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌شد که بانک‌ها نیز سیاست‌های کاری خود را به سمت توسعه نقل‌ و انتقالات رمزارزی پیش ببرند.

 

اگر شما مالک یک بانک دیجیتالی بودید، مانند استارلینگ سپرده‌های رمزارزی را ممنوع می‌کردید؟ کامنت بگذارید.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.