بهره‌مندی از فضای رقابتی رمزارزها با قانون‌گذاری مناسب!

قانون‌گذاری رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ خرداد ۱۴۰۰

اندرو براگ (Andrew Bragg)، سناتور استرالیایی و از اعضای حزب لیبرال این کشور در مصاحبه با  Sky News درباره چگونگی برخورد با فناوری‌های نوین صحبت کرد. گفته‌های براگ بیش از هر چیز به مسئله قانون‌گذاری در رمزارزها مربوط می‌شد. 

 

سیاست‌های رمزارزی مناسب، مشوق فعالان این حوزه می‌شود

 

اندرو براگ، معتقد است در صورتی که سیاست‌گذاری‌های مناسبی در حوزه ارزهای دیجیتال تدوین شود، سرمایه‌گذاران بیشتری به این نوآوری‌ علاقه‌مند می‌شوند. براگ همچنین به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و حمایت از مصرف‌کنندگان اشاره کرده است.

این سناتور استرالیایی می‌گوید: «واقعیتی که درباره محصولاتی مانند ارزهای دیجیتال وجود دارد، استفاده مردم از آن‌هاست. وقتی مردم از چنین محصولاتی استفاده می‌کنند،‌ ما باید مطمئن شویم که سیاست‌های درست و قانون‌گذاری مناسبی درباره‌ی آن‌ها انجام شده است. با سیاست‌گذاری‌های صحیح، می‌توانیم از فضای رقابتی ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم و در عین حال از مصرف‌کنندگان محافظت کنیم.»

 

قانون‌گذاری رمزارزها، دغدغه‌ای جهانی

 

با ظهور رمزارزها و فراگیری آن‌ها، لزوم قانون‌گذاری نیز احساس می‌شد. با این همه، بسیاری از دولت‌ها نسبت به قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال تعلل می‌کنند و نحوه صحیح قانون‌گذاری را امری دشوار می‌دانند. برخی از مقامات مسئول نیز مانند اندرو براگ به دنبال قانون‌مند کردن ارزهای دیجیتال و بهره‌گیری از مزایای انقلاب فناوری هستند.

اندرو براگ که در حال حاضر از اعضای پارلمان استرالیاست، روش‌هایی را برای قانون‌گذاری صنعت رمزارزها تدوین کرده است. براگ در یادداشتی به مطالعه پژوهش‌ها و رویکردهای مربوط به سیاست‌گذاری صنعت رمزارزها در انگلستان، کانادا، سنگاپور و اتحادیه اروپا اشاره کرد.

 

 این سناتور استرالیایی بر این باور است که می‌توان رمزارزها را با سیاست‌گذاری مناسب قانونی اعلام کرد.

 

گفته می‌شود کمیته‌ای برای سیاست‌گذاری رمزارزها در استرالیا تشکیل شده است. در بخشی از یادداشت‌ این کمیته‌ آمده است: «این کمیته گزینه‌هایی را برای توسعه رمزارزها در چهارچوب‌های قانونی تنظیم می‌کند. همچنین کمیته قانون‌گذاری خواستار یک سیاست‌گذاری مناسب به منظور قانونی‌ کردن رمزارزهاست. قانونی شدن رمزارزها، نیازمند افزایش سرمایه‌گذاران خصوصی در دارایی‌های دیجیتال است. در صورتی که سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها بیشتر شود، اعتماد به دارایی‌های دیجیتال نیز افزایش می‌یابد.»

 

منتقدان تصور می‌کنند نگهداری بیت‌کوین ارزشی ندارد

 

در حالی که استرالیا رویکرد مثبتی به مسئله رمزارزها داشته، کماکان ارزهای دیجیتال در این کشور و دیگر نقاط جهان با انتقاداتی جدی مواجه است. منتقدان بر این باورند که بازار دارایی‌های دیجیتال هیچ هدف حقیقی‌ای را دنبال نمی‌کند.

ماریون لابور (Marion Laboure)، از سخنرانان دانشگاه هاروارد و تحلیل‌گر بانک Deutsche یکی از منتقدان سرسخت بیت‌کوین است. به گفته ماریون لابور، بیت‌کوین ارزشی ندارد و نگهداری از آن بی‌فایده است. این منتقد، ادعای خود را با اشاره به ریزش قیمت بیت‌کوین در اثر توییت ایلان ماسک و بیانیه دولت چین مبنی بر مسدود کردن رمزارزها مطرح کرد.

سقوط ۳۰ درصدی قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته، سبب افزایش تعداد منتقدان ارزهای دیجیتال شده است. اگرچه آلت‌کوین‌ها در حال افزایش قیمت و بازسازی پس از سقوط هستند، بسیاری از منتقدان همانند لابور بر این باورند که توسعه رمزارزها نیازمند زمانی طولانی مدت است.

آلن بوکوبزا (Alain Bokobza) و آرتور ون سلوتن (Arthur Van Slooten)، تحلیل‌گران بانک اروپایی Societe Generale در گفتگو با شبکه خبری CNBC اظهار داشتند که افزودن بیت‌کوین به سبد سرمایه‌گذاری‌تان ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند. نوسانات قیمت بیت‌کوین دلیل انتقادات زیادی است که به این رمزارز می‌شود.

برخی از منتقدان بیت‌کوین بر این باورند که سرمایه‌گذاری در طلا مناسب‌تر از سرمایه‌گذاری در نخستین رمزارز بازار است. 

عدم قانون‌گذاری صحیح در مقوله رمزارزها، از مهم‌ترین دلایل افزایش انتقادات به این دارایی دیجیتال است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.