تاکید مدیر CFTC، بر لزوم قانون‌گذاری رمزارزها

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۳۹۹

مدیر کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا (CFTC)، در کنفرانس بلاک‌چین سامیت لس‌آنجلس، درباره لزوم قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین سخنرانی کرد. هیث تاربرت (Heath Tarbert)، ادعا کرد نسبت به نوآوری‌ها دیدگاه مثبتی دارد و خواهان قانونی شدن ارزهای دیجیتال است.

از نظر این مدیر دولتی، بخش خصوصی بیشترین فعالیت را در مورد نوآوری‌هایی چون ارز دیجیتال و بلاک‌چین انجام می‌دهد. تاربرت به آنتونی پومپلیانو، خبرنگار سایت کوین‌تلگراف گفت:«من به عنوان یک قانون‌گذار، نقش خودم را ایجاد نوآوری نمی‌دانم ولی ما می‌خواهیم که این نوآوری‌ها را قانون‌مند کنیم. ما لزوما انجمنی برای نوآوری‌ها نیستیم ولی سعی خودمان را می‌کنیم».

از یازده سال قبل که صنعت بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال به وجود آمدند، دغدغه قانون‌گذاری را با خودشان آوردند. دستگاه‌های قانون‌گذار ایالات متحده نیز از همان ابتدا به دنبال راه‌هایی برای تنظیم مقرراتی در خصوص ارزهای دیجیتال بودند. با این حال، تنظیم مقررات در مورد رمزارزها همواره با شکست روبه‌رو می‌شد. آن‌ها نمی‌توانستند رویکرد مناسب و صلح‌آمیزی را در پیش بگیرند.

روش‌های گوناگونی برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. از سال ۲۰۱۷ و با توسعه رمزارزها، لزوم تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال بیش از پیش حس می‌شود. بسیاری از متخصصان حوزه کریپتو بر این باورند که نهادهای نظارتی در جستجوی راهکارهای تازه‌ای برای جذب سرمایه هستند و می‌خواهند کمک‌های مالی دریافت کنند.

تاربرت از ماه جولای سال ۲۰۱۹، مدیر کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا شده و در یک‌سال گذشته تمام تلاش خود را برای ایجاد مقررات نظارتی و قانون‌مند شدن رمزارزها انجام داده است. هیث تاربرت با اشاره به بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، ارزهای دیجیتال را بهترین فرصت برای نجات از رکود می‌داند. 

اگرچه مدیر کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا (CFTC)، فردی خوش‌بین نسبت به نوآوری‌ها به نظر می‌رسد، از کلاهبرداری‌هایی می‌ترسد که با رمزارزها انجام می‌شوند. علاوه بر همه موارد، هیث تاربرت در کنفرانس بلاک‌چین لس‌آنجلس اظهار داشت که صرافی‌های کریپتو در آمریکا زمان سختی را می‌گذرانند؛ مدیر کمیسیون معاملات آتی آمریکا، برای توضیح صحبت‌هایش تبادل مشتقات رمزارز توسط بیت‌مکس را مثال زد/

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.