راه‌اندازی یک صرافی رمزارز توسط بزرگ‌ترین بانک سنگاپور

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آبان ۱۳۹۹

اخیرا بزرگ‌ترین بانک سنگاپور (DBS) اعلام کرده که قصد دارد یک پلتفرم صرافی آنلاین، برای معامله‌ی رمزارزها ایجاد کند. گفتنی است که اقدام این بانک می‌تواند سایر موسسات مالی آسیایی را ترغیب کند تا آن‌ها هم وارد دنیای دارایی‌های دیجیتال شوند.

در این گزارش که به صورت خلاصه در وب‌سایت بانک DBS منتشر شد، اعلام شد که این صرافی علاوه بر ارز فیاتِ کشورهای سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ و آمریکا، از رمزارز های اتریوم کلاسیک (ETC)، بیت کوین کش (BCH)، اتر (ETH)، بیت کوین (BTC) و ریپل (XRP) نیز پشتیبانی خواهد کرد. در این اطلاعیه همچنین به پذیرش توکن‌های امنیتی با پشتوانه دارایی‌های دیگر (asset-backed security tokens)، اشاره شده است.

تاد موراکیس (Todd Morakis)، بنیا‌‌ن‌گذار JST Capital (شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات مالیِ دارایی‌های دیجیتال)، طی مصاحبه‌ای با کوین تلگراف، اقدام این بانک را نیروی محرکه‌ای برای سایر بانک‌ها و موسسات مالی آسیایی دانست و اظهار داشت که احتمالا این موسسات هم تا ۳ الی ۶ ماه آینده به ارزهای دیجیتال رو خواهند آورند.

موراکیس در مصاحبه‌ی خود خاطرنشان کرد که این صرافی توسط سازمان پولی سنگاپور (MAS) قانون‌گذاری می‌شود و معتقد است که این صرافی اولین پلتفرم قانون‌گذاری شده‌ی معامله ارزهای دیجیتال در جنوب آسیا خواهد بود:

این صرافی که در بانک بزرگ DBS راه‌اندازی خواهد شد، بستری برای جلب اعتماد مردم فراهم می‌کند و باعث می‌شود حتی کسانی که پیش از این به دنیای کریپتوکارنسی‌ها نپیوسته بودند، اکنون با خیال راحت از این صرافی استفاده کنند. من فکر می‌کنم که خدمات این صرافی فراتر از کشور سنگاپور باشد و مشتریان در هرجای دنیا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

 

وی تاکید کرد که صرافی رمزارزیِ بانک DBS، یک بستر قابل اعتمادِ آن‌رمپ (On Ramp) و آف‌رمپ‌ (Off Ramp) برای مبادله رمزارز ها در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

آن‌رمپ یکی از خدمات صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که از طریق آن می‌توانید در ازای پرداخت پول فیات، رمزارز دریافت کنید؛ در مقابل نیز آف‌رمپ‌ قرار دارد که توسط آن می‌توانید رمزارزهایتان را به پول فیات و یا محصولات دیگر تبدیل کنید.

موراکیس ماه گذشته را یکی از خبرسازترین دوره‌ها در زمینه پذیرش دارایی‌های دیجیتال توسط موسسات مالی دانست و با اشاره به سرمایه‌گذاری اخیر۵۰ میلیون دلاری شرکت Square در بیت کوین و پذیرش رمزارزها توسط پی پال، سال ۲۰۲۱ را سال مهمی برای راه‌اندازی خدمات مالی در حوزه ارزهای دیجیتال دانست.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.