استفاده از بلاک چین در بزرگ‌ترین بانک روسیه

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹

تکنولوژی بلاک چین، روز به روز بیشتر وارد صنایع و حوزه‌های مختلف زندگی افراد می‌شود؛ از ارائه یک پلتفرم رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین گرفته تا برگزاری یک فستیوال هنری آنلاین در فضای بلاک چین!

اخیرا نیز Sberbank، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های روسیه، اعلام کرده که قصد دارد برای انجام امور مالی و معاملات کالا، با همکاری شعبه سوئیسی‌اش، یک طرح مبتنی بر بلاک چین را راه‌اندازی کند. این دو نهاد، قراردادی به منظور استفاده از پلتفرم مالی تجاری سوئیس، تحت عنوان Komgo را امضا کرده‌اند.

نمایندگان سوئیسیِ Sberbank، در مصاحبه‌ای با Cointelegraph، اظهار داشتند که این بانک روسی با استفاده از Komgo می‌تواند کلیه معاملات مالی خود را دیجیتالی کند.

اوگنی کراوچنکو (Evgeny Kravchenko)، رئیس امور مالی تجارت در Sberbank، خاطر نشان کرد که تجارت کالا یکی از بیزینس‌های  اصلی Sberbank سوئیس است. طبق گفته‌های مدیران این بانک، روسیه و سایر کشورهای مشترک المنافع، بازارهای اصلی این شرکت هستند، در حالی‌که مقامات Sberbank در تلاشند که به صورت جهانی از این تجارت پشتیبانی کنند.

کراوچنکو در ادامه اظهار داشت که در سال‌های اخیر و به دنبال افزایش نیاز افراد در بازار، دیجیتال‌سازی معاملات مالی به صورت چشمگیری افزایش یافته است و پلتفرم مالی تجاریِ ‌Komgo بازدهی عملیات بانک‌ها را گسترش خواهد داد.

 Komgo یک استارت آپ معاملاتِ مالیِ غیرمتمرکز است که در حال حاضر قصد دارد یک پلتفرم مالی برای معامله کالا و مبتنی بر بلاک چین اتریوم را ایجاد کند؛ یکی از اهداف آن، سرعت بخشیدن به معاملات مالی و همچنین اجازه دادن به ذینفعان برای پیگیری معاملات و دسترسی سریع به اطلاعات تجارت کالا است.

اخیرا Sberbank در حال رو آوردن بیشتر به دنیای بلاک چین است؛ Cointelegraph در ماه آگوست (مرداد) گزارش داد که Sberbank، برای ایجاد یک پلتفرم فروشِ بلیطِ مبتنی بر بلاک چین، با یک شرکت هواپیمایی بزرگ مستقر در روسیه به نام S7 Airlines، در حال همکاری است. این بانک همچنین قصد دارد یک استیبل کوین که به روبل روسیه وابسته است را راه‌اندازی کند.

 

خرید بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.