راه‌اندازی اولین پلتفرم رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین در کره جنوبی

بلاک چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹

در تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور)، رئیس دولت منطقه سئوچو (Seocho)، پیشنهاد داد که یک پلتفرم رای‌گیری با استفاده از تکنولوژی بلاک چین، برای شهروندان این کشور ایجاد شود و پیشرفت‌های اخیر مربوط به حوزه کریپتوکارنسی‌ها در این کشور را تحسین کرد.

چو یون هی (Cho Eun-hee)، یکی از رهبران مرفه‌ترین مناطق سئول، معتقد است که اکنون زمان مناسبی برای شروع استفاده از فناوری بلاکچین است و از این طریق:

هر شهروند به راحتی می تواند نظرات خود را ارائه دهد.

 

این مقام از منطقه سئوچو با اشاره به نوآوری‌های غیرمتمرکز اخیر که از آن به عنوان «چهارمین انقلاب صنعتی» یاد کرد، از کشورش خواست که در این جامعه مدرن در حال تغییر و در پی شیوع ویروس کرونا، از تکنولوژی بلاک چین استفاده بیشتری کند. 

 

اگر پیشنهاد وی عملی شود، این اولین پلتفرم رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین خواهد بود که به شهروندان اجازه می‌دهد راجع به مسائل سیاسی نظر دهند.

چو همچنین اعتقاد دارد که راه‌اندازی چنین پلتفرمی می‌تواند به تحقق بیشتر دموکراسی در کشور کمک کند:

ما قصد داریم که در آینده یک دموکراسی را تحقق بخشیم که همه بتوانند به واسطه فناوری بلاکچین، به امنیت و عدم جعل حقایق، به آن اعتماد کنند؛ در این راستا نیز حوزه‌های مختلفی مانند آکادمی‌های بلاکچین و تجارت هوشمند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

این مقام دولتی اعتقاد دارد که این طرح و تلاش‌های منطقه می‌تواند منجر به پذیرش بیشتر بلاک چین در سراسر کشور شود و بستری را برای شهروندان ایجاد کند که بتوانند در گفتمان‌های امن سیاسی شرکت کنند.

 

پیش از این نیز در ماه آوریل (فروردین)، معاون وزیر استراتژی و دارایی، کو جون چول (Koo Jun-cheol)، خاطر نشان کرد که بازار بلاکچین یک فرصت طلایی برای کشور است و از شرکت‌های خصوصی در سراسر کره جنوبی خواست تا از این پتانسیل بهره ببرند.

 

خرید بیت کوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.