راه‌اندازی یک برنامه مبتنی بر بلاک چین برای تسهیل سفر در زمان کرونا!

بلاک چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

اخیرا یک اپ بلاک چینی با هدف سهولت سفر، در طول بیماری همه‌گیر کرونا راه‌اندازی شد.

این برنامه به نام «ICC AOKpass»، به کاربران اجازه می‌دهد تا وضعیت COVID-19 خود را در صورت ابتلا، سریعا تایید کنند. دورجی سان (Dorjee Sun) مدیر عامل شرکت بلاک چینی Perlin، در گفت‌وگو با مجله‌ای، راجع به این برنامه اظهار داشت:

ICC AOKpass بر اساس یک استاندارد جهانی طراحی شده است که کاربران بتوانند در هر جای جهان از آن استفاده کنند. این برنامه با قوانین هر کشوری سازگار است و به کاربرانش اجازه می‌دهد در هر زمان و هر جایی که هستند، وضعیت ابتلا به ویروس کرونا خود را تایید کنند.

 

این برنامه توسط چندین شرکت از جمله، شرکت سنگاپوری Energy Drilling و سازمان بین‌المللی SOS، مورد آزمایش قرار گرفته است. این شرکت‌ها از چند تن از کارمندان خود برای شناسایی COVID-19، تست واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) گرفتند و نتایج پزشکی را بر روی برنامه ذخیر کردند؛ پس از آن نتایج برای کاربران ارسال شد و در بررسی وضعیت کرونای آن‌ها برای ورود به فرودگاه تایلند کمک کرد.

جولیانا گیم (Juliana Gim)، مدیرعامل International SOS در سنگاپور خاطر نشان کرد که تجربه موفقیت‌آمیز این برنامه، به همه نشان می‌دهد که چگونه در زمان ویروس همه‌گیر کرونا می‌توانند با خیال راحت و ایمن  سفر کنند.

ویروس همه‌گیر COVID-19، باعث شده که شرکت‌های بلاکچینی به این فکر بیفتند که چگونه می‌توانند به کاهش محدودیت‌های سفر تعیین شده، توسط مقامات کمک کنند.

اخیرا و پس از روبه‌رو شدن جهان با این بحران، تلاش‌های زیادی توسط اعضای دنیای بلاک چین برای کمک این فناوری به شرایط پیش آمده صورت گرفته است. پیش از این تارو آسو (Taro Aso)، وزیر مالی ژاپن اظهار داشت که تکنولوژی بلاک چین می‌تواند در مبارزه جهانی با بیماری همه گیر کرونا مفید واقع شود. وی خاطر نشان کرد که با بلاکچین می‌توان یک سیستم ردیابیِ بیماران دارای 19-COVID  و با رعایت حریم خصوصی افراد راه انداخت. در کره جنوبی نیز قرار است، در یک جشنواره فیلم که در مهرماه و به صورت آنلاین برگزار خواهد شد، از تکنولوژی بلاک چین برای توزیع رسانه استفاده شود و به شرکت کنندگان در این جشنواره با توکن پاداش داده شود.

 

خرید بیت کوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.