وزیر مالی ژاپن: بلاک چین می‌تواند در مبارزه با 19-COVID به ما کمک کند.

تکنولوژی بلاکچین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ شهریور ۱۳۹۹

تارو آسو (Taro Aso)، وزیر مالی ژاپن اظهار داشت که تکنولوژی بلاک چین می‌تواند در مبارزه جهانی با بیماری همه گیر کرونا مفید واقع شود. وی خاطر نشان کرد که با بلاکچین می‌توان یک سیستم ردیابیِ بیماران دارای 19-COVID  و با رعایت حریم خصوصی افراد راه انداخت.

آسو  در ۲۴ آگوست (۳ شهریور) طی کنفرانس مدیریت جهانی بلاک چین در توکیو که با نام «بلاک چین و کسب و کار FIN/SU» نیز شناخته می‌شود، نظریات خود را بیان کرد.

آسو اظهار داشت:

بلاکچین در نبرد با بیماری‌های عفونی گسترده، می‌تواند برای تماس‌ها و ارتباطات تجاری راه حلی، فراهم کند.

 

تقریباً ۲۴ میلیون مورد بیمار مبتلا به COVID-19 در سراسر جهان و بیش از ۶۰,۰۰۰ مورد در ژاپن وجود دارد. با توجه به موضوع اصلی سخنرانی آسو، تعداد افراد محدودی در این کنفرانس حضور داشتند و دیگران به صورت آنلاین آن را تماشا کردند.

 

وزیر دارایی ژاپن، همچنین تأیید کرد که اگرچه تهدید این بیماری هنوز فروکش نکرده است، اما بلاکچین می‌تواند با رعایت حفظ حریم خصوصی، اشخاصی که تست آن‌ها مثبت بوده است را ردیابی کند. همچنین، مسئولان توسط این فناوری می‌توانند برای مهار، پیشگیری و جلوگیری از شیوع احتمالی آن در آینده، اقدامات بهتری انجام دهند.

آسو افزود: برای پیشرفت بهتر در این تکنولوژی، هرگونه اختلاف نظر موجود بین جامعه بلاک چین و قانون گذاران ژاپنی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت:

برخی افراد در جوامع بلاکچینی، عقیده دارند که قانون‌گذاران به دلیل عدم درک این تکنولوژی، مانع نوآوری در آن می‌شوند و در نتیجه در مواجهه با رگولاتوری رویکرد خصمانه دارند. آن‌چه ما نیاز داریم این است که برای استفاده بهتر از این فناوری با هم همکاری داشته باشیم.

 

وزیر دارایی ژاپن اولین قانون‌گذاری نیست که پیشنهاد داده برای مقابله با بحران ناشی از بیماری کرونا، می‌توان از تکنولوژی بلاکچین کمک گرفت. در ماه می (خرداد ۱۳۹۹) نیز، مدیر عامل شرکت بزرگ مالی SBI Holdings، اظهار داشت که این فناوری می‌تواند در پیگیری و ردیابی زنجیره تأمین مواد اولیه از جمله ماسک‌ها مفید واقع شود.

 

بیت کوین در ایران

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.