ارائه یک ابزار بلاک چینی جدید، برای شفافیت در امور مالی

بلاک چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ مهر ۱۳۹۹

تصور کنید که اگر کلیه امور مالی در بانک‌ها، برای همگان قابل مشاهد و ردیابی بود، در این صورت چقدر امکان کلاهبردای و پول‌شویی پایین می‌آمد؟

انجام این امور، در بستر تکنولوژی بلاک چین نویدی است که می‌تواند چنین شفافیتی را فراهم کند.

اخیرا بنیاد مالی EY، قابلیت جدیدی را به پلتفرمی که برای تحلیلِ بلاکچین‌ ارائه کرده، اضافه کرده است که به واسطه آن امکان آنالیز اطلاعات روی زنجیره‌ای (on-chain) برای تراکنش‌های بیت کوین امکان‌پذیر می‌شود.

این ابزار برای تجزیه و تحلیل بلاک چین، از دو قابلیت (Explorer) و (Visualizer) استفاده خواهد کرد. طبق اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۲۷ سپتامبر(۶ مهر) منتشر شد، نسخه بتای این ابزار اکنون به صورت رایگان در دسترس است و طبق اظهارات EY، به زودی این ابزار در وب‌سایت این شرکت نیز ارائه خواهد شد.

کاربران با استفاده از قابلیت‌های Explorer و Visualizer این برنامه، می‌توانند با جستجوی تراکنش‌های خاص، آدرس‌ها و بلاک‌های خاص، داده‌های روی زنجیره‌ای شبکه را مشاهده و دنبال کنند؛ سپس به منظور نظارت بر رعایت موارد قانونی و مقابله با خطرات کلاهبرداری، از این اطلاعات استفاده کنند.

اندرو گوردون (Andrew Gordon)، مدیر خدمات قانونی تیم EY، اظهار داشته که قابلیت‌های جست‌و‌‍جو و تجسم‌سازی، باعث می‌شوند دسترسی افراد به گزارش‌های مالیِ تراکنش‌های صورت گرفته روی شبکه، راحت‌تر شود؛ وی در ادامه افزود چنین اتفاقی می‌تواند باعث شود کاربران  نسبت به تقلب گوش به زنگ‌تر باشند و کلاهبرداری‌ها را راحت‌تر تشخیص بدهند.

علاوه بر این، EY برنامه جدیدی را برای ایجاد امکان خرید از طریق شبکه خریدش یا پلتفرم OpsChain، راه‌اندازی کرده است. این برنامه به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا به صورت خصوصی و ایمن، خریدهای end-to-end را در بستر شبکه اتریوم انجام دهند. 

 

طبق گزارش‌های ارائه شده، نسخه بتای رایگان این برنامه می‌تواند فرآیندهای تجاری را، از سیستم‌های برنامه‌ریزی شرکت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، به قراردادهای هوشمند روی بلاک چین منتقل کند؛ با این کار ردیابی کردن حجم هزینه‌ها در سطح جهانی امکان پذیر می‌شود و شفافیت مالی افزایش می‌یابد. همچنین انتظار می‌رود که این برنامه به خریداران و فروشندگان کمک کند تا طبق قیمت‌های مورد توافق جهانی و شرایطی یکسان، فعالیت کنند.

 

خرید بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.