شفافیت در صنعت دارو، با طرح بلاک چینی سامسونگ

بلاک چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ مهر ۱۳۹۹

فناوری بلاک چین روز‌به‌روز بیشتر جای خود را در زندگی روزمره ما و صنایع مختلف باز می‌کند. از ورود بلاک چین به صنعت راه آهن گرفته تا استفاده از قابلیت‌های آن در امور مالی و بانک‌ها.

گروه آی‌تی کمپانی سامسونگ (Samsung SDS)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است در ماه نوامبر سال جاری (آبان ماه)، پروژ‌ه‌ای آزمایشی برای مدیریت توزیع دارو با استفاده از فناوری بلاک چین راه‌اندازی کند. هدف از این طرح تضمین شفافیت در روند توزیع دارو است.

یانکوپ (Yankup)، یکی از اعضای این گروه IT طی جلسه‌ای که در سئول برگزار شد، از این طرح تحت عنوان «فناوری نوآورانه مدیریت تاریخچه توزیع دارو» صحبت کرد.

مقامات سامسونگ SDS اظهار داشته‌اند که قرار است علاوه بر این طرح، چندین طرح آزمایشی دیگر، برای استفاده از بلاکچین در بخش‌های پزشکی کره جنوبی اجرا شود.

لی ایون یانگ (Lee Eun-young)، محقق ارشد سامسونگ SDS خاطرنشان کرد که اجرای این طرح آزمایشی بین سه تا شش ماه طول می‌کشد و در این‌باره اظهار داشت:

از طریق سرویس مدیریت تاریخچه توزیع دارو، می‌توان به وسیله مدیریت تاریخچه محصولات خاص، ردیابی تاریخ دقیق توزیع و عملکردهای گزارش‌دهی خودکار، بستری فراهم کرد تا این صنعت با قوانین ِ این حوزه سازگار باشد و کسب‌وکارهای جدیدی را نیز ایجاد کرد.

تیم سامسونگ SDS، در این بیانیه خاطرنشان کردند که این طرح، از یک سرویس ردیابی تاریخچه توسط اینترنت اشیا (Internet of Things) یا IOT استفاده می‌کند که با مدیریت خودکار تاریخچه می‌تواند کالاهای خروجی و ورودی را کنترل کند. با این قابلیت دیگر نیازی به کنترل کالاها به صورت دستی وجود ندارد و همین امر اعتبار گزارش‌ها را افزایش می‌دهد.

اینترنت اشیا، قابلیتی است که از طریق آن بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون‌ ما به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و بدین ترتیب می‌توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند آن‌ها را کنترل و مدیریت کرد. 

در صورت موفقیت آزمایشات، این طرح پس از تصویب قانون‌گذاران داخلی و خارجی در ژوئن سال آینده (تیر) اجرا خواهد شد. ایون یانگ در این‌باره به رسانه‌های محلی گفته:

انتظار می رود که ارزش دارایی بلاکچین در بخش بهداشت و درمان از ۱۷۶/۸۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸، به ۵/۶۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۵، ۵۵ درصد از بخش‌ سلامت ‌و بهداشت از تکنولوژی بلاک چین استفاده کنند.

 

اخیرا Daegu، چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی اعلام کرده که قصد دارد بیش از ۶ میلیون دلار بودجه به بخش آموزش هوش مصنوعی و تکنولوژی بلاک چین اختصاص دهد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.