بلاک‌ چین، تا ده سال دیگر حدود ۴۰۰ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد!

بلاک چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ تیر ۱۳۹۹

مجمع جهانی اقتصاد(WEF)، معتقد است که فناوری بلاک چین با کاهش هدررفت مواد غذایی در زنجیره تامین تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌تواند ۳۶۵ میلیون دلار در هزینه‌های این صنعت صرفه‌جویی کند.

این مجمع، گزارشی را منتشر کرده است که نقش مهم فناور‌ی‌های نسل چهارم در انقلاب صنعتی را نشان می‌دهد.  تکنولوژی‌هایی جدیدی مانند بلاک چین، می توانند در زمان شیوع یک بیماری همه‌گیر مانند COVID-19، با استفاده از روش‌های سازگار با طبیعت، به رشد و بهبود جهان کمک کنند.

مطالعه‌ای تحت عنوان «آینده طبیعت و کسب و کارها» که توسط مجمع WEF با کوین‌تلگراف به اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد، راه‌حل‌های دوستدار طبیعت، می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ میلادی  حدود ۳۹۵ میلیون شغل و فرصت شغلی به ارزش ۱۰/۱ تریلیون دلار در کسب و کارها ایجاد کنند.

اینگر اندرسن (Inger Andersen)، معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد هم درباره این موضوع اظهار داشت:

«اکنون در برهه‌ای از زمان قرار داریم که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، باید برای جلوگیری از نابودی تنوع‌های زیستی موجود و تغییرات آب و هوایی، چاره‌ای بیاندیشیم. در این راستا، سازمان‎‌های تجاری و کسب و کارها با توجه به اینکه دارای نوآوری، تکنولوژی و منابع مالی هستند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری با هدف بهبود محیط زیست، کمک قابل توجهی کنند.»

همان‌طور که گفته شد، فناوری بلاکچین، با کاهش ضایعات مواد غذایی در زنجیره تامین، می تواند منجر به صرفه‌جویی حدود ۳۶۵ میلیارد دلاری در صنعت غذایی جهان شود.

برای بررسی این طرح، در کشورهای بنین، غنا و هند برنامه‌های آزمایشی انجام شد. نتایج این آرمایش‌ها، حاکی از آن است که روش‌های ذخیره‌سازی نسبتاً کم هزینه و شیوه های حمل و نقل مناسب، می‌توانند بیش از ۶۰ درصد از هدر رفت مواد غذایی که پس از برداشت رخ می‌دهد، را کاهش دهند. همچنین، این روش‌ها می‌توانند درآمد کسب و کارهای کوچک را بیش از ۳۰ درصد افزایش دهند.

یکی از طرح‌های پیشنهادی توسط مجمع WEF، طرحی به نام IBM Food Trus است. این پروژه برای پیاده‌سازی زنجیره تامین مبتنی بر فناوری بلاک چین آغاز شده است و شرکت‌هایی مانند نستله (Nestle)، وال‌ مارت (Walmart) و تایسون فودز (Tyson Foods) در آن مشارکت دارند.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.