راه‌اندازی بستر بلاک‌ چین بانک‌ روسیه تا دو هفته دیگر

بانک روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰

اسبربانک (Sberbank)، بزرگترین بانک روسیه و یکی از برترین شرکت‌های بانکداری دنیا، قدم مهمی را برای ورود به دنیای بلاک‌ چین برداشته است. این بانک که به اختصار اسبر (Sber) نیز خوانده می‌شود، در آغاز سال ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) از راه‌اندازی ارز ملی روسیه در بهار ۱۴۰۰ خبر داده بود. براساس خبرهای منتشر شده راشاتودی در زمستان ۹۹، اسبر بانک قصد ایجاد یک بستر بلاک‌ چین برای ارز دیجیتال خود را داشت. این پروژه قرار بود در ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شود و حالا پس از گذشت ۶ ماه، اسبربانک به دنبال زمان‌بندی اجرایی‌شدن این طرح است.

به گزارش رسانه روسی تس (TASS)، اسبربانک تا دو هفته آینده پلتفرم بلاکچین خود را راه‌اندازی خواهد کرد. آناتولی پوپوف (Anatoly Popov)، مدیراجرایی اسبربانک معتقد است پروژه‌ی آن‌ها اواسط سپتامبر به ثمر می‌نشیند. پوپوف درباره دلیل عجله این بانک برای ثبت بلاکچین گفت: «ما می‌خواهیم ثبت‌نام پلتفرم دارایی دیجیتال مالی‌مان را حداکثر تا پایان نیمه اول سپتامبر نهایی کنیم. سپس، نوبت به گواهی‌های مربوط به تحلیل‌های مالی می‌رسد و ما فقط قصد داریم بر روی دارایی دیجیتال بانک تمرکز کنیم. اگرچه مسائلی چون ایجاد زیرساخت‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. ما در حال حاضر شروع به ساخت موقعیت‌هایی برای استفاده مشتریانمان از ارز دیجیتال بانک کرده‌ایم و امیدواریم کاربرانمان بتوانند به زودی از مزایای آن بهره‌مند شوند.»

طبق گفته‌های آناتولی پوپوف، اسبر بانک با همکاری بانک مرکزی روسیه شروع به ساخت ارز دیجیتال کرده و به زودی از این دارایی رمزنگاری شده رونمایی می‌شود.

گفتنی است در راستای ایجاد بستر بلاک‌چینی برای ارز دیجیتال روسی، شایعات و سخنان متنوعی در ماه‌های اخیر منتشر شده بود. مدیر اجرایی اسبربانک در گفتگو با خبرگزاری‌های محلی ادعا کرد که برنامه زمان‌بندی ارز دیجیتال روسی با به‌روزرسانی برنامه‌های پیشین انجام شده است. به گفته آناتولی پوپوف، تقاضای بانک روسیه از اسبر بانک برای پر کردن فرم‌های خسته‌کننده، برنامه‌ی زمان‌بندی آن‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده بود. برای همین هم این برنامه ۶ ماه بیشتر از زمان تعیین شده طول کشیده است.

نکته قابل توجه درباره ارز دیجیتال روسی، ضد بیت‌کوین بودن مدیران اجرایی این برنامه است. آناتولی پوپوف به عنوان مدیر اجرایی اسبر بانک و مسئول پروژه ارز دیجیتال روسی معتقد است بیت‌ککوین یک ارز جعلی است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.