پلتفرم جدید برای خرید مالکیت املاک در هند بر بستر بلاک چین

مالکیت املاک در هند با بلاک چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰

مدتی قبل، هند با تحقیق و مطالعه بر روی فناوری بلاک چین و ملی سازی آن، در نهایت ایندیاچین را راه اندازی کرده بود. این تازه اول راه بلاک چین در این کشور بود. تا اینکه خبر مالکیت املاک در هند بر بستر بلاک چین تیتر اول رسانه‌های این کشور شد. اما اینکه این فناوری چه کمکی به سرمایه گذاران می‌کند و توسط چه کسی راه اندازی شده است را در ادامه بخوانید.

مالکیت املاک در هند با بلاک چین

به گفته رسانه‌ها، یک شرکت فعال در زمینه فین تک، واقع در پونا هند، یک سیستم رجیستری مبتنی بر بلاک چین به نام RealX راه اندازی کرده است که به شهروندان هندی اجازه می‌دهد تا مالکیت نسبی املاک را خریداری کنند. این پروژه بزرگ امکان مالکیت املاک در هند بر بستر بلاک چین را به سرمایه گذاران می‌دهد.

در گزارشی از The Economics Times آمده است که RealX با Tripvillas، برای ارائه خدمات اجاره خانه برای تعطیلات، مشارکت کرده است تا مالکیت املاک تعطیلاتی را مطابق با کاربرد و سوددهی پیشنهاد دهد. همچنین شرکت Tripvillas، مسئول مدیریت سبد املاک تعطیلات این سرمایه گذاری مشترک خواهد بود.

به گفته مدیر عامل RealX و موسس Neera Inamdar ، همه گیری بیماری کووید-19، محرک اصلی راه اندازی این پلتفرم بود. به گفته آن‌ها، بیماری کووید-19، علت اصلی بی‎‌ثباتی بازار املاک بوده و توسعه دهندگان و سرمایه گذاران را درگیر کرده است. وی با اشاره به اینکه بازار املاک به وضعیت نسبتاً پایداری رسیده است، گفت:

“ما” مالکیت مستقیم املاک سند واقعی “را ارائه می‌دهیم و این کسب و کار مشترک ما به نفع سرمایه گذاران است. اینگونه سرمایه گذاران می‌توانند مالکیت املاک در هند بر بستر بلاک چین را به نام خود ثبت کنند.

سرمایه گذاری روی مالکیت املاک در هند بر بستر بلاک چین چه مزیتی دارد؟

روشن لیونل دسیلوا (Roshan Lionel Dsilva)، بنیانگذار و مدیرعامل Tripvillas، گفت که بستر RealX به زودی به سرمایه گذاران هندی اجازه می‌دهد تا دارایی‌های بین‌المللی خود را در این پلتفرم مشارکت بدهند تا بقیه را به کسب درآمد دلاری تشویق کنند.

مالکیت املاک در هند بر روی بستر بلاک چین در حالی مطرح شد که موضع نهادهای نظارتی هند در مورد پذیرش رمز ارزها هنوز مشخص نیست. اما با این حال این کشور به آزمایش فناوری بلاک چین در زمینه های غیرمالی ادامه می‌دهد.

اخیراً، دولت ماهاراشترا (Maharashtra)، یک سیستم اعتبار سنجی برای ارائه گواهینامه‌های دیپلم بدون دستکاری و جعل، با استفاده از بلاک چین اتریوم اجرا کرد. با همکاری استارت آپ بلاکچین LegitDoc، هیئت توسعه مهارت‌های ایالت ماهاراشترا(Maharashtra)، صدور گواهینامه‌های قابل تأیید دیجیتالی را آغاز کرده است. LegitDoc همچنین در حال مذاکره با چند موسسه آموزشی دیگر در هند است که قصد دارند راه حل مشابهی را برای مقابله با جعل اسناد در حال اجرا، اجرا کنند.

منبع: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.