ایجاد رمزارز بانک مرکزی در روسیه

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۳۹۹

با گسترش پذیرش رمزارز ها در جهان، کشورهای زیادی تصمیم گرفته‌اند که ارز دیجیتال بانک مرکزی (یا CBDC) خود را ارائه دهند. در این زمینه کشور چین یکی از پیشگامان در زمینه ایجاد رمزارز بانک مرکزی بوده است. اخیرا کشور روسیه نیز به این رقابت پیوسته است.

اولین نسخه‌ی آزمایشی دیجیتالِ ارزِ فیاتِ روسیه (روبل یا ruble)، در نیمه اول سال  ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

طبق گزارشی که امروز۲۵ مهر ارائه شد، چند موسسه مالی در روسیه اعلام کرده‌اند که به راه‌اندازی رمزارز بانک مرکزی یا CBDC فکر می‌کنند.

گفتنی است که حداقل پنج بانک روسی، برای راه‌اندازی رمزارز خصوصیِ (non-public) روبل روسی تا نیمه اول سال ۲۰۲۱، اعلام آمادگی کرده‌اند.

این بانک‌ها شامل موسسات زیر هستند:

  • بانک محلی Promsvyazbank
  • Credit Bank of Moscow
  • commercial bank Zenit
  • mortgage bank Dom.RF
  • Crimea’s Russian National Commercial Bank

 

بر اساس گزارش‌ها، بانک National Commercial Bank قصد دارد تا به منظور ایجاد و بهبود فناوری‌های نوآورانه بانکی، در این راه‌اندازی آزمایشی سال ۲۰۲۱ شرکت کند.

یکی از اهداف ایجاد روبل دیجیتالی روسیه این است که پس از پذیرش بیشتر رمزارزها در این کشور، همه بتوانند از مزایای کریپتوکارنسی‌ها بهره ببرند. بانک مرکزی روسیه گزارش داد که کاربران قادر خواهند بود رمزارزهای خود را از طریق یک کارت بانکی آنالوگ به راحتی انتقال دهند یا ذخیره کنند.

در این گزارش آمده که فروشندگان برای پذیرش بیشتر روبل دیجیتال، باید دستگاه‌های کارت‌خوان خود را مجددا تنظیم کنند تا از این رمزارز پشتیبانی کنند.

آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، یکی از اعضای اصلی گروه قانون‌گذاری رمزارزها در روسیه، در این باره اظهار داشت:

روسیه از نظر فنی و حقوقی برای اتخاذ ارزهای دیجیتال آماده است.

این مقام رسمی گزارش داده که انتظار می‌رود اولین نسخه آزمایشی روبل دیجیتال روسیه، پس از تصویب قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در ۱ ژانویه (دی ماه ۱۳۹۹)، در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود. اظهارات وی اندکی پس از اعلام خبر عرضه روبل دیجیتال روسی، توسط بانک مرکزی منتشر شد. 

این بانک خاطرنشان کرده که  روبل دیجیتال، یک نسخه دیگری از پول است که در کنار ارز فیات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.